Motarder i Karlshamn

Evo PuTTe

Stekare
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Husaberg 650 -07
Träningsvärk i ljumskarna.... Men kul va de!!! :hihi

Tycker de va lite onödigt att tjejtjusar´n Billson körde :huvet
Ja ville ju så gärna se om han hade kvar de beryktade järnspettet... :lol

Skämt åsido.... Riktigt kul att vi va så pass många me :)

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Måste säga att det var brutalt jobbigt och roligt!. Synd bara att man gjorde detta för nu måste man ju ha en ny hoj :mad: :huvet

Helvete också rent ut sagt, jag som trodde att det skulle funka o köra buss men icke sa Milky!..

Ska bara ta ett schnyygggt kort på bettan o sedan är det CRF/525/ eller varför inte den 540SMR som står på Claessons :banana :3freak

Detta MÅSTE vi göra igen snart!

Hmm Billson sa att han skulle vara snabbast, men är det bara jag som har sett honom åka med Jonte till Sjukan idag??? :rofl :lol

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
magnus_bra skrev:
jag undrar bara var alla spydiga kommentarer är för ngn stans??

har alla för ont i axeln, kroppen, händerna för att tya skriva eller har ni ingenting bra att skriva om hur duktiga ni va?!
och vem som körde ifrån vem??

säger bara :pannkyss för en trevlig kväll som var :fyllisar :yoparty :yoparty

Gott Mange!
Bara ge dom!! Tack för lånet av hojen förresten. Grymt roligt!!
Kan säga såhär. Jag åker inte dit igen utan min egen..

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Wheeliedevil skrev:
Gott Mange!
Bara ge dom!! Tack för lånet av hojen förresten. Grymt roligt!!
Kan säga såhär. Jag åker inte dit igen utan min egen..

Se nu till o editera lite film så vi kan ta en summering av körningen!

Tror nog alla fick ett brutalt suuuug!

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
När kan jag låna ditt band, Mange? Så gör jag en summering av det båda filmade. Blev det bra med "onboard-camera" ??
Milky, har suget av "race-hoj" lagt sig eller blivit ÄNNU värre? Köp inte husa iaf. Eller vad säger du David? :7peta

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
magnus_bra skrev:
jag undrar bara var alla spydiga kommentarer är för ngn stans??

har alla för ont i axeln, kroppen, händerna för att tya skriva eller har ni ingenting bra att skriva om hur duktiga ni va?!
och vem som körde ifrån vem??

säger bara :pannkyss för en trevlig kväll som var :fyllisar :yoparty :yoparty

Passar på o tacka för gott sällskap o stöd i mina mörka stunder! Var dessutom kul att träffa personerna bakom profilerna.
Jag tycker att alla körde väldigt bra därinne. Synd att Billson hade sån otur, krya på dig!

/Dave

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Billson skrev:
Ser nice ut men preja inte av mig när du får ihop henne, snälla :Bugar

Säger jag inget har jag inget sagt :rolleyes: Krya på dig :tuttar

Man är ganske mör idag!Men det var riktigt roligt.Gott att man fick dämparna inställda till det bättre.Men din Husa får du ta å fixa David,tycker du skruvade mycke med den på Uråsa också!

Last edited:

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Tillbaka från sjukan, inget bruten men en del mjukdelsskador så läkaren sa att det kunde sitta i ett par veckor och ordinerade voltaren samt att jag rör på min axel (dock ej på hojen :va ).
Snart så känner jag mig fitt igen och då hoppas jag på att ni också känner er fitta.
Bilder från Racehouse kommer strax. :yoparty

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Jonte76 skrev:
Man är ganske mör idag!Men det var riktigt roligt.Gott att man fick dämparna inställda till det bättre.Men din Husa får du ta å fixa David,tycker du skruvade mycke med den på Uråsa också!

???

Min förra Husa som jag körde med på Uråsa hade jag aldrig ett fel på så jag vet inte riktigt vad du sett. Stötdämparinställningar kanske? Den gick som en klocka hela året o det har denna oxå gjort. Felet enligt förundersökningen är skit i soppan. Om det kommer från dunken, maskinaffärn eller tanken kan jag dock inte svara på.Gissar på det förstnämnda. Så går det när man ska spara några kronor per liter...

/Dave

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Billson skrev:
Tillbaka från sjukan, inget bruten men en del mjukdelsskador så läkaren sa att det kunde sitta i ett par veckor och ordinerade voltaren samt att jag rör på min axel (dock ej på hojen :va ).
Snart så känner jag mig fitt igen och då hoppas jag på att ni också känner er fitta.
Bilder från Racehouse kommer strax. :yoparty

Usch, låter inge kul. Mjukdelsskador brukar kunna bli dryga. Jag tror dock du missuppfattade läkaren, klart du ska upp på hojen igen. Ju fortare ju bättre, annars kan vurpan sätta sig i skallen & det vore ju illa :gnissla

Själv håller jag alla tummar jag har för att jag ska få de sista delarna till mina bromsar & hittar rätt inställning på fjädringen så det gå elda på lite bättre nästa gång ...vilket jag hoppas blir på söndag.

Skynda på med bilder, jag är otålig! :banana :tummenupp

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Barrett skrev:
Usch, låter inge kul. Mjukdelsskador brukar kunna bli dryga. Jag tror dock du missuppfattade läkaren, klart du ska upp på hojen igen. Ju fortare ju bättre, annars kan vurpan sätta sig i skallen & det vore ju illa :gnissla

Själv håller jag alla tummar jag har för att jag ska få de sista delarna till mina bromsar & hittar rätt inställning på fjädringen så det gå elda på lite bättre nästa gång ...vilket jag hoppas blir på söndag.

Skynda på med bilder, jag är otålig! :banana :tummenupp
Avskräckt blir jag nog inte och jag vill köra NU, det kändes bara jävligt snopet att inte få köra mer än fyra varv igår.
Ajfan Barrett, fattade du tycke för racehouse :tummenupp vad tyckte du om banan?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Billson skrev:
Avskräckt blir jag nog inte och jag vill köra NU, det kändes bara jävligt snopet att inte få köra mer än fyra varv igår.
Ajfan Barrett, fattade du tycke för racehouse :tummenupp vad tyckte du om banan?

Läge att beställa däckvärmare kanske?
På tal om det. Vet inte vems (Jag & namn :3freak ) däckvärmare & pall jag fick tjuvlåna mellan passen, men jag tackar så hjärtligt! :Bugar Nästa gång ska jag försöka att inte glömma mina egna hemma.

Har inte mer än hallen i södertälje att jämnföra med, men RH banan är längre & därav lite mer givande att träna på. Dock är där ju inga marginaler till väggar samt en uppsjö av pelare att köra in i, vilket gör att man gärna kör med marginalerna på sin sida vilket i sin tur inte gör det fullt så roligt som det skulle kunna ha varit. Grymt frusterande med de höga däcken i vissa innerkurvor som man slog i tid & otid.
Men men, gasa är ju alltid kul & träna behöver man ju. Om inte annat visade ju Christian det genom att förnedrande fort köra om över allt hela tiden. :3freak

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jonte76 skrev:
Gott att man fick dämparna inställda till det bättre.

You're welcome! ... O förresten, Tack för lånet av bågen :squid
Kändes som om jag körde hoj för första gången igår. Helt sjukt stelt och ovant. Sen vill man ju klart inte lägga en lånad hoj och det räcker med att foten ska opereras på måndag. Vill inte behöva lägga till fler kroppsdelar på listan. :3freak
Ja, detta var onekligen hur ball som helst. Vill ha mina delar nu så hojen blir komplett och sen vill jag blir 100 i tassen!!

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Vad tror ni om detta?.

*Sänka gafflarna fram samt justera dämpningen ( Hårdare tack )
*Nytt styre med Förhöjningsadapter
*Cross-skylt fram ( mera känsla så )
*Michelin Semislicks
*Däcksvärmare
*Stålomspunna slangar ( Borde göra en del )

Måste få till detta tills nästa gång vi kör!. För satan va det var jobbigt att köra den nu, har nog aldrig svettats så mkt hmm förutom i sängen då såklart! :tummenupp

Fan hur skoj som helst detta o det har gett mersmak!.

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Nu har jag bara kört XR650 ett par hundra meter men jag gissar den är ungefär som en KTM 660 i storlek. Vill du köra mycket bana och ha riktigt roligt så blir mitt förslag:

1. Sälj XR650'n
2. Köp ngt lättare (KTM 525, Husa 650, CRF, YZ...)

Förmodligen går den bättre med de mods du listar nedan men är det bana du ska prioritera så blir det betydligt enklare att byta. En XR650 med mods för 37 000 är fortfarande en XR650...

/Marcus - med 525, tidigare 660.....

MILKY skrev:
Vad tror ni om detta?.

*Michelin Semislicks
*Däcksvärmare

Måste få till detta tills nästa gång vi kör!. För satan va det var jobbigt att köra den nu, har nog aldrig svettats så mkt hmm förutom i sängen då såklart! :tummenupp

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
MILKY skrev:
Vad tror ni om detta?.

*Michelin Semislicks
*Däcksvärmare

Måste få till detta tills nästa gång vi kör!.

Klart att det hjälper men är det så du vill ha det? Håller jag med MADA att det blir enklare att byta för din hoj kan ju aldrig bli något annat än en XR650.
Just denna gången som vi var där var det mer lämpligt att åka på semi-slicks men om du väntar tills värmen kommer i asfalten så behöver du inte bränna 5000 på nya däck. Däcks-värmare är som vi diskuterade i bilen. Inget som man använder hemomkring med på dessa "ban-dagar" så är de ovärdeliga.
Har du släppt CRF-tankarna? Antar att du funderar på motor-renoveringar. Det är ju inget man gör så värst ofta i vilket fall. Så mycket som du kör borde det räcka att göra det en gång per år och du tycker ju ändå det är roligt att plocka med hojen under vinterhalvåret. Sälj XR:en till Bert o köp dig en CRF. Glöm Tjockhoj!!

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
MILKY skrev:
Vad tror ni om detta?.

*Michelin Semislicks
*Däcksvärmare

Det som jag tycker gav mest av enkla moddar var slicks o en rejäl höjning av styret. Blir jäkligt trångt för benen annars vid nedlägg. O det finns ingen anledning att köra på annat än slicks! Köp beggade för några hundralappar, duger utmärkt för nybörjare som oss. O kolla brevid på annonserna, 1795:- för däckvärmare...

/Dave

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
I söndags så funderade jag på att sälja hojen. Igår såldes den, efter bara en timme på blocket.

Killen kommer o hämtar den ikväll, så om inget ramlar ner i huvudet på honom så står jag hojlös :gråta

MEN nu börjar jakten på ngt nytt o LÄTTARE!. Tänk om man inte hittar ngt nice!!!.

Helvetes Racehouse asså, hela min strategi gick i stöpet :mad:

men jag är dlag för de! :banana

Evo PuTTe

Stekare
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Husaberg 650 -07
MILKY skrev:
I söndags så funderade jag på att sälja hojen. Igår såldes den, efter bara en timme på blocket.

Killen kommer o hämtar den ikväll, så om inget ramlar ner i huvudet på honom så står jag hojlös :gråta

MEN nu börjar jakten på ngt nytt o LÄTTARE!. Tänk om man inte hittar ngt nice!!!.

Helvetes Racehouse asså, hela min strategi gick i stöpet :mad:

men jag är dlag för de! :banana

Skönt de gick så snabbt :)

Trodde inte de va så många som ville köpa buss.... :hihi

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras