@Jesper: vad har ni gjort för uppdateringar på ER-6:an?
Vad som är gjort på ER-6an är inga jättestora förändringar, men det krävs lite jobb. Idag ser hojen ut som följande:
- Modifierad underkåpa (original med en ur kapad del från en bensindunk som botten)
- Helsystem Arrow med 2 st ljuddämpare, en under motorn (som original fast Arrow) sedan en till som sitter liknande vilken annan hoj som helst på högersidan. Den bakre ljuddämparen har Biketech Norrköping hjälpt oss att bygga dit med rörbitar och en kapad sbk Arrow dämpare.
- Stålomsbundna bromsslangar fram o bak, samt abs är borttaget helt.
- Ett crossliknande styre för att få ner kostnaderna så mycket vid krasch som möjligt (ca 300 kr för ett nytt styre)
- Gatöhlins bakstötdämpare med endast ställbar retur och förspänning, med andra ord helt basic.
- Hårdare öhlinsfjädrar i gaffelben, dock inget ställbart går endast experimentera med oljenivå-
- Bridgestone R10 evo däck
- Zx-6ans bakcuts
Tanken är att hojen skall bli mappad under säsongen så snart som möjligt, men allt sånt sköter Kawasaki åt oss. Skulle tippa på att vi har mellan 70-75 hk på den i dagsläget. Motorn i sig är helt original.