Eller hur. Var highsidern fejk menar du?Besserwisser fail
Eller hur. Var highsidern fejk menar du?Besserwisser fail
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.
Åjo, Rossi säger alltid som det är. Och han är dessutom jätterolig för han tittar in i kameran med stora ögon. Han är jättebäst.Ingen världsstjärna av rang erkänner någonsin att de själva är dåliga. Oavsett om man lyssnar på Klyft, Ahlshammar, Holm eller Stoner. De hittar alltid utomstående faktorer som felat. Det är troligen en vinnande mental inställning som vi andra halvmediokra figurer inte besitter.
Fyyyyyy fan, Stoner.... Bara applådera... Jävlar vad han e gryyyym!
Go braaaaaaadl!!!!
Stämmer till viss del men det är ju inte bara ironi det han säger. Han är övertygad om att han har rätt när det gäller allt och det stör mig - för jag har ju rätt.Jag är dock, som jag tjatat om tidigare, övertygad om att det faktum att Stoner är australiensare och har engelska som modersmål ligger honom i fatet när det ska avgöras vem som gnäller och vem som "bara säger som det är".
Att stapplande säga "aj traj tå påååsssch batt aj koddent arrajv in frånt åff him" är svårt att tolka som gnäll på materielen.
Stoner däremot lägger ut texten om det ena och det andra, och som australiensare har han en väl utvecklad ironisk förmåga. Att han dessutom ironiserar med en viss syrlighet hjälper honom inte när icke infödda ska tolka hans uttalanden. Doohan var likadan, fast aningen drygare.
Förövrigt är Stoner en supermegatönt. Oavsett hur duktig han är. Väluppfostrad, välkammad och välartikulerad = TÖNT! Han borde ha få hederlig knogmacka levererad av valfri hamnarbetare.
Som jag sagt innan blir jag inte ett dugg förvånad om Stoner slutar i förtid. Han har inte allas sätt lika dominant och taggad ut som tidigare. Förra året var han i princip etta på alla pass.
Det mest intressanta med Stoner nuförtiden är vad han ska säga efter racet om han inte vunnit. Är det felkonstruerade däck, mjölk i kaffet eller kanske planeternas linjer? Vi får se.
Oavsett väder tror jag ingen kan rubba Lorenzo.
Rossi kan på sin höjd nå pallen i regn. I torrt är han hjälplös och 6-7 plats får anses som väldigt bra.
Spies vann förra året men det berodde, enligt mig, mycket på att Simoncelli och Lorenzo försvann tidigt. Tror inte han gör någon lycklig på lördag.
EDIT: Assen har problem med antalet besökare:
http://www.motomatters.com/news/2012/06/25/falling_crowd_numbers_force_assen_to_con.html
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.
De va änna ett evigt tjat om att Stoner ser butter ut, är omotiverad med mera.. jag vill hävda att Jörgen var lika "munter" förra säsongen nar de inte riktigt nådde hela vägen fram.Men det kanske var försvarbart i hans fall? Ingen proffsutövare är nöjd förrän de presterat bättre än förväntat, det ligger i sakens natur. Annars skulle de aldrig varit där från början. Det kanske är svårt att förstå, här i svedala är det bevisligen otillåtet att kalla materialet "jävla skitcykel" och ge den en välförtjänt spark i bukkåpan....
Det är bra med förare som letar fel, det är intressantare med förare som delar med sig av dem.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|