Moto GP Estoril -2006

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Rossi hamnar iaf på pallen!

Hayden blir utanför(hoppas jag).
 

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1000RR
Mr. Dante skrev:
2515638 Min gissning blir:
Hayden
Pedrosa
Melandri
Stoner
Elias
Tamada
Roberts
Capirossi
McCoy
Rossi
Hopkins
Gibernau

Haha inte såå Honda fanatisk? :tummenupp
Det där var väl ändå en lite orealistisk gissning...
Jag tror Gibernau slår Hopkins....

I övrigt så stämmer det nog på pricken:tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2515566 Jag tycker att det var principen som var viktig i det här fallet, inte hur det slutade.
Okej, han fick en vinst men i efterhand tror jag han ångrar sig.
Fast vid tillfället hade han fortfarande möjlighet att bli världsmästare själv...
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
teamorder vore en tråkig grej vare sig det hade gällt Yamaha, Honda eller annat stall tycker jag.
Bästa förare bör ju vinna och inte som dom håller på i F1.....

Tror iofs inte att Pedrosa hade lyssnat på en ev. teamorder, inte för att jag har några grunder för uttalandet, bara en känsla jag har.

Tror Rossi kommer 2:a, Hayden 5:a.
 

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
2517720 teamorder vore en tråkig grej vare sig det hade gällt Yamaha, Honda eller annat stall tycker jag.
Bästa förare bör ju vinna och inte som dom håller på i F1.....
Tror du skulle tänka lite annorlunda om det var ditt företag som satsat hundratals miljoner och om chansen fanns att ditt företag skulle få en världsmästare.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2518665 Tror du skulle tänka lite annorlunda om det var ditt företag som satsat hundratals miljoner och om chansen fanns att ditt företag skulle få en världsmästare.
Ja men som tur är så är inte alla inom GP lika tråkiga som inom F1.
Teamorder går bort.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2518665 Tror du skulle tänka lite annorlunda om det var ditt företag som satsat hundratals miljoner och om chansen fanns att ditt företag skulle få en världsmästare.
Det blir omöjligt att ha ett eget förhållningssätt om man ska se allt ur motpartens perspektiv. Alla åskådare (vilket vi är) tycker såklart att det är stentrist om en teamägare bestämmer vilken förare som ska vinna och inte vinna. Skit samma vad de har investerat.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2519647 Det blir omöjligt att ha ett eget förhållningssätt om man ska se allt ur motpartens perspektiv. Alla åskådare (vilket vi är) tycker såklart att det är stentrist om en teamägare bestämmer vilken förare som ska vinna och inte vinna. Skit samma vad de har investerat.
Jag gillar inte heller teamorder men jag har full förståelse för att det används i vissa fall undet slutet av säsongen.
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Team order är förbjudna i F1 men inte i Moto GP!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
RRbjorn skrev:
2507427 I förrgår hade jag en dröm - mardröm!

Hayden hade ledningen, tätt efter kom Rossi och en massa annan trafik in i andra böjen på Estoril.......

Ser fram mot att Rossi tar hem segern som vanligt!

Sedär ja.... det är alltså inte bara jag som drömmer om Rossi!!! :) Fast jag drömmer ju att jag köper hans gamla avlagda löparskor. :rolleyes: Vilket kanske inte faller sig lika naturligt som att drömma om att han rejsar.

Hur som helst ser jag oxå fram emot en vinst för Rossi.

Hayden har nervöst koma och kommer inte bättre än 10:a

Melandri är tvärhungrig på att fortsätta att hamna på podiet´och gör det som 2:a

Och jag tror Pedrosa har återhämtat sig tillräckligt för att bli farlig igen. För det är inget snack om att han kan ge dom andra grabbarna en match. Han roffar till sig sista platsen på podiet.

Åhhhh...fan vad jag längtar till söndag.!!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Wildcards Estoril.

125.
54. Randy Krummenacher. (SUI - KTM). Red Bull ADAC KTM Junior.
69. Michal Sembera. (CZE - Honda). Sembera Küja Racing.
95. Georg Frölich. (GER - Honda). Abbink BOS Racing.

250.
32. João Fernandes. (POR - aprilia). Zongshen Team of China.
45. Dan Linfoot. (GBR - Honda). Winoma Racing.
56. Su Rong Zai. (CHN - aprilia). Zongshen Team of China.
59. Ho Chin Feng. (CHN - aprilia). Zongshen Team of China.
75. Luke Lawrence. (GBR - Yamaha). BM Groundworks.

MotoGP.
8. Garry mc Coy. (AUS - Ilmor). Ilmor X3.




Har lite svårt att fatta att man kan ge ut samma nummer till 2 olika förare i en klass. Speciellt hur man kan göra detta misstag i GP? Matsudo och mc Coy kommer ha tävlat med samma startnummer i år. Är ju identiteten för föraren på en hoj. Kan bli lustigt i restultaten, speciellt om dom sen kommer dyka upp på samma race! Dessutom är det/borde det vara ett nummer som egentligen bara får användas av den som tog den placeringen året innan då den är ensiffrig. :p
 
Last edited:

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Har lite svårt att fatta att man kan ge ut samma nummer till 2 olika förare i en klass.
Samma här. Det finns ju rätt många andra nummer att välja på.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Racet till helgen från Michelin,s horisont!

"Estoril is quite a difficult track because it is quite asymmetric," says Nicolas Goubert, Michelin's director of motorcycle racing.
"Also this year's race is quite late so the conditions could be chilly, maybe wet too.And because the track is close to the sea the weather can be unpredictable and change very quickly,a bit like Phillip Island."

"The circuit itself is quite interesting because it's a strange mix of very slow corners and very fast corners, and there's a long straight too, so it's quite varied. The surface is quite old, it's not very high grip and not very hard on tyres, so it's quite difficult to find grip, although there are a few long corners that do put some heat into the tyres. The last corner is particularly long, with riders using a lot of lean and a lot of throttle, so you need the right side of the rear tyre to be quite strong."


Öhlins letar oxå lösningar till helgen!

"Suspension front and rear has to be generally set to work best towards the end of the race, to aid the tyres after such an extensive workout on the circuit's nine right and four left hand corners," explains Mike Norton, Öhlins' Suspension Technician to Valentino Rossi. "It's not particularly technical but it is quite hard on the tyres so the setting needs to help them out as much as possible."

"Estoril needs a good compromise in order to be able to deal with the difference between the very twisty and quite slow infield sections and some much faster corners, such as turn five and the final Parabolica corner. The biggest problem last year was the temperature of the tyres because it was so early in the year and it rained, but hopefully this time the weather will be a little better and it will stay dry!"

Märkbar skillnad i uppfattning hos Michelin o Öhlins angående väderförhållanden på Estoril vid denna årstid! Valentinos problem med race set up osv i år ter sig genast "naturliga" :rolleyes:

http://motogp.racing-live.com/motogp/en/headlines/news/detail/061010105220.shtml
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Capirex om Estoril samt lite om Bridgestone som verkar ha ett ess på den banan..

Capirex:
"Estoril isn't a bad track, it's not that interesting or that boring either, it's in the middle really, though it does have one of the greatest corners in MotoGP. You attack Turn Five at 230km/h, it's a lot of fun, when you get it right!


Bridgestone have understood some important things and made some big steps forward with their cold-tyre performance.

http://motogp.racing-live.com/motogp/en/headlines/news/detail/061011083238.shtml
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att Bridgestone har övertag i kallt väder vet vi ju inte ännu eftersom det inte varit något bra race att bedömma det .
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top