Om man gillar roadracing bara liiiite grann kan man aldrig tycka det dör klippet är trist. Fantastisk körning, som sista varvet på estoril fast åtta gånger om.valmers skrev:2570742
Om man gillar roadracing bara liiiite grann kan man aldrig tycka det dör klippet är trist. Fantastisk körning, som sista varvet på estoril fast åtta gånger om.valmers skrev:2570742
Var inte det lite av Kevins kännetecken? Typ, "no guts no glory"sandstream skrev:2570797Har sett klippet tidigare men jäklar vad många misstag Kevin gjorde, verkar ha gått en hel del på chans.
Rainys omkörning på bakhjulet var läcker
Det var det men när man ser de här gamla klippen så ser man hur mycket Rainey alltid satsade, han får ofta oförtjänt kritik som lite tråkig vilket han verkligen inte var på banan.newstead skrev:2571934Var inte det lite av Kevins kännetecken? Typ, "no guts no glory"
Hmmm, tycker jag känner igen det ... från nu ... vem fan kan de va ...Gustav O skrev:2571939Det var det men när man ser de här gamla klippen så ser man hur mycket Rainey alltid satsade, han får ofta oförtjänt kritik som lite tråkig vilket han verkligen inte var på banan.
Nej du har helt fel. Dessutom brukar jag se på gamla hockeymatcher från åttiotalet. Vilken intensitet, vilket tempo.FireSalle skrev:2571999Kom igen nu, nog för att tråden handlar om årets lopp som redan är kört - men 80-tals nostalgi? Klippet ger mig inte så mycket, mer än att racingen är hårdare nu, förarna skickligare, hojarna snyggare och ljudet bättre. MotoGP är verkligen bättre än GP500!
FireSalle skrev:2571999Kom igen nu, nog för att tråden handlar om årets lopp som redan är kört - men 80-tals nostalgi? Klippet ger mig inte så mycket, mer än att racingen är hårdare nu, förarna skickligare, hojarna snyggare och ljudet bättre. MotoGP är verkligen bättre än GP500!
En del gamlingar tar till vilka desperat knep som helst för att få vara med i diskussionen och berätta om sina egna erfarenreter. Kanske liiiiite fel tråd för det.FireSalle skrev:2571999Kom igen nu, nog för att tråden handlar om årets lopp som redan är kört - men 80-tals nostalgi?
sandstream skrev:2572070
För övrigt anser jag att Butter gjorde ett GIGANTISKT misstag när han tryckte av Hayden.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2570024&postcount=65Zee skrev:25720832000-talets Kartago?
Det är bara när det hanlar om Haydens hårlösa ben, töntiga sydstatsdialekt, stomatol-leende osv som lyteskomik är okejZee skrev:Nybliven klassiker redan. Jag gissar att det kan orsaka sura uppstötningar hos endel i rejsforumet här som inte nedlåter sig till lyteskomik. Därför ska jag inte vara sämre jag heller.
Det kan ju tänka sig att man tycker om Roadracing som företeelse och inte som modenyck. Kommer 2006 års säsong bli sämre 2010 än den är nu, många hyllar ju den som det bästa som körts?FireSalle skrev:2571999Kom igen nu, nog för att tråden handlar om årets lopp som redan är kört - men 80-tals nostalgi? Klippet ger mig inte så mycket, mer än att racingen är hårdare nu, förarna skickligare, hojarna snyggare och ljudet bättre. MotoGP är verkligen bättre än GP500!
Gustav O skrev:2572099Det kan ju tänka sig att man tycker om Roadracing som företeelse och inte som modenyck. Kommer 2006 års säsong bli sämre 2010 än den är nu, många hyllar ju den som det bästa som körts?
Konstigt att man blir en bakåtsträvare, nostalgiker etc etc bara för att man tycker om racing som är äldre än två veckor. Det går faktiskt att både tycka om dagens hojar/förare/racing och dåtidens..
Absolut!Gustav O skrev:Det går faktiskt att både tycka om dagens hojar/förare/racing och dåtidens..
Det är väl ungefär lika fel som att bestämt hävda att det alltid var sämre förr/bättre nu?sandstream skrev:2572175Absolut!
Men bara så länge man inte konstant hävdar att det var bättre förr.
Japp!Gustav O skrev:2572220Det är väl ungefär lika fel som att bestämt hävda att det alltid var sämre förr/bättre nu?
sandstream skrev:2572175Absolut!
Men bara så länge man inte konstant hävdar att det var bättre förr.
Klart du får gilla gammel-racing, fattade bara inte vad klippet ifrån 80-talet hade i tråden att göra.Gustav O skrev:2572099Det kan ju tänka sig att man tycker om Roadracing som företeelse och inte som modenyck. Kommer 2006 års säsong bli sämre 2010 än den är nu, många hyllar ju den som det bästa som körts?
Konstigt att man blir en bakåtsträvare, nostalgiker etc etc bara för att man tycker om racing som är äldre än två veckor. Det går faktiskt att både tycka om dagens hojar/förare/racing och dåtidens..
Det finns betydligt mer som inte är så relevant i olika trådar här i Racingforumet än det klippet.FireSalle skrev:2572262Klart du får gilla gammel-racing, fattade bara inte vad klippet ifrån 80-talet hade i tråden att göra.
Sedan så la jag till en personlig reflektion. Jag vill gärna minnas att Schwantz, Rainey, Lawson, Mamola, Doohan m.fl. var de coolaste förararna som körde de grymmaste race:n. - men klippet imponerade inte så mycket på mig, tycker nog inte att det var så imponerande. Klart det var kul att se att ledningen växlade hela tiden, men spåren verkade yviga och misstag bjöd in den andra. Har svårt att se att man idag kan wheela förbi på en raka.
Men mest kanske för att hojarna verkade tråkiga. (Med reservation för att dagens anti-spinn inte tillför något till sporten enligt mig.)
Ja, tack och lov.oFFkeFF skrev:2572257Men det är väl rätt få som gör det?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |