Moto GP Estoril -2006

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Mr Magsnus skrev:
2543775 Om han skulle behöva hålla en femmeters-lucka i sidled för att det absolut inte ska kunna hända något med teamets VM-ledare vid omkörning så hade det väl varit näst intill omöjligt för honom att ta sig förbi Hayden.
Ingen har väl pratat om någon femmeters lucka?Men ikullbromsad åkandes på arslet tar man sig inte förbi någon:rolleyes:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag tycker mig se en med signifikans säkerställd avoghet mot Pedro, speciellt från er som kör Honda ... :)
Samma gäng som hyllat honom hela året ...
Har ni haft fel hela året eller bara nu? :rodnar

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
madmagnus skrev:
2544350 i mina ögon var incidenten nog det minst proffesionella manöver jag sett i motorsport på den här nivån.
sen att Honda inte ger teamorder ger inte Pedrosa rätten att ta så stora risker för teamet. trots allt är teamets prestation otroligt viktigt ur sponsorsynpunkt.
hur gärna Pedrosa än vill vinna i år så är han andreförare, hans uppgift är att plocka poäng till Repsol-Honda och assistera Hayden till vinst.
personligen så tror jag inte den här incidenten faller i glömska hos någon av teamen och kommer förmodligen påverka Danis framtida karriär i Moto-GP.
sist men inte minst så tappade han nog flertalet av sina fans.

Säger du inte emot dig själv när du säger att Honda inte ger teamorder, men Pedrosa är andreförare och hans uppgift är att plocka poäng till Repsol-Honda och assistera Hayden till vinst. Eller är det något jag missat?:confused: :va

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
madmagnus skrev:
2544350 hans uppgift är att plocka poäng till Repsol-Honda och assistera Hayden till vinst.

Surely kan du inte mena allvar? :7peta

[real-world]Varenda en av de som står på startgriden i MotoGP är superdupertävlingsinriktade där 2:a plats är icke acceptabelt om föraren kan ta hem vinst, helt enkelt. De kan liknas vid greyhound-hundar vars enda önskan är att fånga den där jäkla bunnyn längst fram. [/real-world] :nicka

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Busaberg skrev:
2544390 Ingen har väl pratat om någon femmeters lucka?Men ikullbromsad åkandes på arslet tar man sig inte förbi någon:rolleyes:

Nej jag drog bara till med fem meter, vad tycker du själv är lämplig säkerhetsmarginal (meter i sidled) för Dani att köra om Nicky Hayden på? Vilken marginal hade Hayden varvet innan:rolleyes:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
sandstream skrev:
2543727
Såg när Stoner gick in till den tidigare grymt upprörda Butter efter kvalet och Butter ändrade inte min en enda gång under deras samtal vad jag kunde se. Börjar undra om karln är stelopererad i nyllet?
Botox:va

Mr Magsnus skrev:
2544416 Vilken marginal hade Hayden varvet innan:rolleyes:
Precis lagom.En viktig skillnad är att han hade båda hjulen i backen.

Last edited:

Rickard.E

Skrapar vad jag vill!!!
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
KTM 525 motard
Dåligt av Pedrosa att köra så på varv 4, killen gjorde en liknande körning mot Melandri i år men då klarade båda sig det var lite mer kamakazi då, jag tror det var i sepang Melandri kom 1a, rossi var nog 2a och pedrosa kom 3a eller 4a.
Det finns flera gånger i år där han är tvär sen att bromsa,hans straff borde vara att tvätta alla lekarkulor på estoril för hand....läs hans förklaring:huvet
Nästa år vinner han om han får vara hel....

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Mr Magsnus skrev:
2544397 Säger du inte emot dig själv när du säger att Honda inte ger teamorder, men Pedrosa är andreförare och hans uppgift är att plocka poäng till Repsol-Honda och assistera Hayden till vinst. Eller är det något jag missat?:confused: :va

jag tror inte Honda sagt till Pedrosa att ta rygg på Hayden.
men jag tror inte heller att Honda uppskattar att han slåss med Hayden om samma placering, speciellt inte på detta totalt idiotiska sätt.
det borde vara helt uppenbart för vilken proffessionell förare som helst....

sandstream

Guest
Holy Rider skrev:
2544517 Nu orkar jag inte mer heller.
WORD!!! :tummenupp
Du menar att du inte förstår? :hihi

Bingo skrev:
2543857 Nu orkar jag inte mer.
:hördu HAN OCH ALLA ANDRA FÖRSTÅR ATT DET VAR ETT MISSTAG. DU BEHÖVER INTE SÄGA DET FLER GÅNGER.
:blah

Gustav O skrev:
2543846 Hur svårt kan det vara att förstå att misstaget inte var gigantiskt. Följderna var större men själva incidenten är ett litet misstag och när man tittar på snutten i reprisen så tycker jag beskrivningarna av det som en kamikaze attack är klart överdrivna för det går inte vansinnigt fort in, han är inte långt bakom men den lilla touchen av curbsen gör att han går omkull.
Jag väger såklart ihop incidenten i sig med konsekvenserna, det trodde jag var uppenbart men tydligen gäller det att vara övertydlig (och framförallt bara att skriva en sak en gång, annars kommer Bingo....).

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Zee skrev:
2544410 Surely kan du inte mena allvar? :7peta

[real-world]Varenda en av de som står på startgriden i MotoGP är superdupertävlingsinriktade där 2:a plats är icke acceptabelt om föraren kan ta hem vinst, helt enkelt. De kan liknas vid greyhound-hundar vars enda önskan är att fånga den där jäkla bunnyn längst fram. [/real-world] :nicka

tro det eller ej så har dom en arbetsgivare som betalar deras lön! vissa tar sitt arbete på allvar och blir belönade för det.... andra får en enkelbiljett ut ur cirkusen.

nu är det inte så att jag tror att Pedrosa får kicken men det är väl inte otroligt att hans rykte får sig en liten törn.
sånt här glöms inte bort.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
men sluta vara bittra nu, ni gnäller ju mer än Hayden själv

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mattias skrev:
2543716 Aprilia RSW125-07 verkar ju fungera hyfsat, för övrigt.

Verkar vara en helt ny motor som är designad av Jan Thiel. Motorn har en roterande insugsventil bakom cylindern. Den konstruktionen har inte funnits tidigare i GP, mer än ett race 2005 då man testade den första gången. Fördelen med den är att man får ett mera symetrisk flöde till vevhuset och att smörjningen av veven blir bättre än mot den gamla konstruktionen på aprilian. Med den här konstruktionen har man lyckats få fördelarna från både slid- och reed-matade motorer. Den nya motorn ska kunna varva 16.000v/m. Naktdelen med den är konstruktionen är att den roterande ventilen inte kan sitta direkt på veven utan får gå med en utväxling med drev till där den sitter. Är främst att få till hållbarhet som krånglat till utveklingsarbetet på den här konstruktionen. Men nya motorn ska tydligen vara en riktig raket!

Honda och KTM får nog lite mera jobb i vinter om dom inte vill vara 15sek efter på varje race nästa år...

Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
madmagnus skrev:
2544548 jag tror inte Honda sagt till Pedrosa att ta rygg på Hayden.
men jag tror inte heller att Honda uppskattar att han slåss med Hayden om samma placering, speciellt inte på detta totalt idiotiska sätt.
det borde vara helt uppenbart för vilken proffessionell förare som helst....

Det går fortfarande inte ihop: Du säger att Honda inte uppskattar att Pedrosa slåss med Hayden om en placering, vad jag vet så gick Repsol-teamet ut med att de inte sysslar med teamorder!:va

Pedrosa tog i för mycket och vurpade, han gjorde ett "racing-misstag" men det var ju knappast något fel i att satsa på vinst i loppet.

Last edited:

sandstream

Guest
Mr Magsnus skrev:
Pedrosa tog i för mycket och vurpade, han gjorde ett "racing-misstag" men det var ju knappast något fel i att satsa på vinst i loppet.
Med tanke på resultatet var det fel.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Pedrosa är grym, definitivt Rossis största konkurrent nästa år :)
Då har man 2 favoriter i topp :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...