Moto GP Jerez Gran Premio bwin De Spania

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Jerez är ett race som jag verkligen ser fram emot och som jag tror är ett av de allra viktigaste på kalendern. Här finns ingen tydlig dominans från varken Yamaha eller Honda.

Pedrosa har stått på pallen alla år sedan debuten i MotoGP 2006. Lorenzo har vunnit här 2 gånger de senaste 3 åren. Rossi har 5 vinster i största klassen! Crutchlow gjorde kanske sin bästa prestation på Jerez förra året, och satte snabbaste tid under racet. Under vårens försäsongstest var han åter snabbast. Addera Marc Marquez... Jag tror och hoppas på ett tätt och fint race med fyra snabba, hungriga förare bakom Dani Pedrosa som i vanlig ordning är startsnabbast.

Känns hyfsat svårtippat men:
1. Lorenzo
2. Crutchlow
3. Marquez
4. Rossi
5. Pedrosa

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Om Rossi inte kommer MINST trea och slår sin teamkamrat är han ingen titelkandidat är min åsikt. Han är historiskt stark på Jerez även om det var 2009 senast. Sex vinster i stora klassen faktiskt (enligt wikipedia):
'01, '02, '03, '05, '07, '09.

Han vann även 125 '97och 250 '99.

Om han står överst på söndag är han nog inte helt slut eventuellt. Lorenzo vann '10/'11 och Stoner i fjol. Pedrosa vann '08. MM har ingen vinst i någon klass på bananen.

Tillägg från Motomatters:
"Jerez is a track at which Valentino Rossi excels, the Italian having won here six times in thirteen attempts in the premier class, and having ended on the podium in three more of those races."

FAKKING enda gången han inte kom på pallen när han körde en RIKTIG motorcykel (inte junk-Ducce) var 2006 när jag var där och han kraschade i första svängen på första varvet. ARSLE! :)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill bara se MM håna alla andra genom att köra röven av dom! Då blir jag nöjd :)

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
FAKKING enda gången han inte kom på pallen när han körde en RIKTIG motorcykel (inte junk-Ducce) var 2006 när jag var där och han kraschade i första svängen på första varvet. ARSLE! :)
Det var ju jävligt intressant. Rossi har alltså stått på pallen alla försök på Jerez så länge han har:

1. Kört japansk motorcykel
2. Inte vurpat

Det innebär att söndagens resultat blir en ytterst relevant mått på hans förmåga. Så jag håller med: vinner han inte på söndag är han ingen titelkandidat.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Spelar ingen roll om Rossi vinner, då var det bara tur, dåligt väder, laktosintolerans eller något annat... :3freak

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5794500 skrev:
Spelar ingen roll om Rossi vinner, då var det bara tur, dåligt väder, laktosintolerans eller något annat... :3freak
Vilken sorg att alla inte uppskattar den italienske mc-föraren Valentino Rossi lika mycket som du.

:(

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tittar man på förhandssiffrorna så borde det här bli årets lopp!

- Rossi är kung av Jerez?
- Pedrosa har stått på pallen samtliga gånger sen 2006.
- Lorenzo har stått på pallen 08/10/11/12.
- Lorenzo & Pedrosa har varit inom 5sek från varandra 3ggr.
- Chrutchlow var 2.5sek efter Stoner förra året & hans tid på vinterns test hade räckt till Pole 2012..
- Marquez är Marquez..

Vädret ser ut att bli sol, vindstilla & 25 grader varmt. Perfekta förutsättningar mao. :yoparty

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag sticker ut hakan här och säger att det blir bara Yamaha på pallen.:
Lorenzo
Cal
Rossi

Men en mera realistisk tippning blir denna:
Lorenzo
Pedrosa
Marquez
Crutchlow
Rossi
Bradl
Dovi.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag hoppas att Doktorn är tillbaka, men jag tror det blir Honda, Honda, Yamaha på pallen och yamman styrs inte av Rossi.
:rodnar

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
P€RRA;5794836 skrev:
Från, citat "sopslut", till möjlig titelkandidat. Det svänger fort ;)

Fast i min värld är han sopslut om han inte är titelkandidat så på söndag vet vi om han är sopslut eller inte, helt enkelt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fast i min värld är han sopslut om han inte är titelkandidat så på söndag vet vi om han är sopslut eller inte, helt enkelt.
Så antingen är man titelkandidat eller sopslut. Tufft läge.

Själv hoppas jag på en fajt mellan Rossi och Lorenzo, oavsett placering och förhoppningsvis slutar det med att Rossi ser en lucka och trycker av Lorenzo i bästa Sete-stajl. Vore grymt för stämningen i depån.

MM får gärna sabba lite för DP också.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Tror inte Lorre kommer iväg från de andra utan det blir en grym fight :) som (ändå) slutar:

Lorenzo
Rossi
Cal
Pedrosa
Dovi

MM tar i för hårt när han ska hänga på Lorenzo och kraschar på varv 15.

HÄRLIGT! RACE! :banana

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Jag tror att Rossi är jäkligt revanchsugen nu med tanke på det magra resultatet i Austin!
Tror att siktet är inställt långt upp på pallen denna helgen....
Kan mkt väl bli lite do or die :tummenupp

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Lorenzo tar hem det på jämnhet
Rossi blir tvåa efter att kört upp sig från 3:e plats 3sek efter Lorenzo
MM tar siste pallplatsen efter att än en gång kört om DP.
DP blir 4:a och börjar tvivla på om han någonsin får ta titeln.
Tysken tar 5:an efter en normal tysk regelrätt körning.
CC tar sig tillbaka till nr 6 trots att han kvalade 4:a efter att ha snubblat av banan som vanligt.
Bautista syns knappt, Espargaro åker fortare än båda amerikanerna, Dovi börjar tappa förtroendet för ducatin och kommer spendera resten av året längre bak i fältet.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha