Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
sandstream skrev:
2157829 Kommentatorerna nämnda att Dorna har/har haft funderingar på att tvinga alla tillverkare att ha satellit-team.
Eftersom jag själv har förespråkat detta hoppas jag att det blir verklighet inom en inte alltför avlägsen framtid (bytet till 800 kommer ju inte direkt lägligt).

Officiell info från Suzuki:
The uncompromising riding style of Hopkins was demonstrated as he went out for his final lap, trying so hard that he even managed to touch his elbow on the track as he searched for that extra time to put him at the front of the grid.
Då lägger man ner rätt rejält :D
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
oscar skrev:
2158714 Börjar kännas tjatigt, men MotoGP.com har allt och lite till för två groggar på Stureplan...


Lite OT kanske men funderar på att lägga en slant och bli medlem, har du nån koll på pris?
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
125 resultat :(
 

Bifogat

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    108.1 KB · Visningar: 163

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Grattis kallio :tummenupp Tycker att Kallio körde smart o med is i magen! Han talade i intervijun även om besvärande släpp i framdäcket på ktm cykeln under loppet..Sen tycker jag att 125 race i tv från dessa stora banor såå tråkiga med alldeles för breda o stora banor för att förmedla fart o race känslan till tv-soffan, till skillnad från tex Assen där även tv produktionen med kamera vinklar nära racet förmedlar farten o känslan på ett mer effektivt sätt..
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
250 tappade lite när Lorenzo inte var med och slogs i toppen

tråkig bana, för bred och med flera onaturliga kruvor
känns väldigt anpassad för VM i köbildning
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Wagge skrev:
2159262 snart så...! :tummenupp

Ja! O det såg ju för komiskt ut när tysken "Eckel" i kawasaki har igenomgång av instrumenteringen för nakano på startgriden..typ use during the race o pikade vilt på vänster handtag..nakano såg mest förvånad ut :tummenupp

Bara o gratulera Dani vilken körning :tummenupp

Konstiga kval o race av Valentino är problemet större än det officiella eller bara tillfälligheter? konstigt ändå!

Härliga ytterrökare återigen av Nicky vem kan inte älska en sådan förare? :tummenupp
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Härligt av Dani, lillgrabben är så kall.... :banana

tråkigt för Rossi, en stor bit ur slitbanan lossade från framdäcket
just när han ska äta Vingmuttern och Edwards till frukost. :4skrika
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
gthyni skrev:
2159321 Härligt av Dani, lillgrabben är så kall.... :banana

tråkigt för Rossi, en stor bit av slitbanan lossade från framdäcket
just när han ska äta Vingmuttern och Edwards till frukost. :4skrika


Komentatorerna påstod att Rossis däck gick sönder pga "tjatter", kan det verkligen stämma..?
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Macho Woman skrev:
2157407 Gissa om jag är nöjd. Det här kan bli så bra! Mina båda favvosar Pedrosa och Kallio på topp!!! :yoparty Och det kan bara inte gå illa för båda som det gjorde förra helgen... WOOO!

Jag citerar mig själv eftersom jag är så klok. SÅ JÄVLA BRA!

Och som jag alltid har sagt: Peddo kommer att äga i MotoGP. Pungt.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hehe, som sagt, det tog inte många race innan Pedrosa vann i stora klassen.
Fysiken verkar inte vara något större problem, skönt och se hur han kontrollerade Hayden varje varv på slutet, kontra med nytt varvrekord direkt hayden försökte ta in.
Snyggt kört av Hayden, han tog för sig ordentligt i början, så välförtjänt andraplats, dock ser man inte riktigt lika mycket av hans smile längre.
Bara att vänta in reaktionerna när HRC mitt i säsongen kommer lägga större del av sin tid/pengar/utveckling för att försöka säkra VM-vinsten med Pedrosa..

Satan tråkigt med Rossi, men det adderar som sagt en jäkla spänning till säsongen, han hade kunnat slåss i toppen om han fått vara med från början av racet, men tror faktiskt inte han hade spöat Pedrosa idag ändå.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Riktigt stabilt kört av båda Repsol-förarna, men synd om Rossi. Det skulle vara riktigt kul om han såhär en bit in i säsongen hittar tillbaka till toppen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hinken skrev:
2159328 Komentatorerna påstod att Rossis däck gick sönder pga "tjatter", kan det verkligen stämma..?

Är en möjlig teori, kan ha vart konstruktionsfel på det, eller kört på något som slog sönder framskärmen som i sint tur pajade däcket.
Lär väl komma i någon intervju efteråt.
 

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Bara att vänta in reaktionerna när HRC mitt i säsongen kommer lägga större del av sin tid/pengar/utveckling för att försöka säkra VM-vinsten med Pedrosa.
Pedrosa är gudabenådad men han gör fortfarande dyra misstag och håller trenden i sig är det Hayden som leder VM i mitten av säsongen.

Kul att Hopper fick vara med där uppe, bra reklam för Suzuki.
Känns som att teamet är på väg åt rätt håll med tanke på de två senaste racen.
(Trist dock att CV klotade)

Själv är jag besviken på framförallt Ducati som jag trodde skulle vara med bättre på den här typen av bana.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2159481 Pedrosa är gudabenådad men han gör fortfarande dyra misstag och håller trenden i sig är det Hayden som leder VM i mitten av säsongen.

Jo, Pedrosas körning ser ju verkligen vansklig ut, precis som han ska vurpa hela tiden :rolleyes:
Vilken trend pratar du om då? Att Pedrosa som vanligt kommer stå högre på pallen än Hayden? ;)
Eller menar du att Pedrosa vurpar bort sig fler gånger och skänker platser till Hayden?

Hans körning ser ruggigt stabil och säker ut, ett framhjulssläpp i fighten om segern i sitt tredje race är inte direkt någon trend på att vurpa bort sig särskilt ofta..
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
oFFkeFF skrev:
2159346 eller kört på något som slog sönder framskärmen som i sint tur pajade däcket.

Lär väl snarare vara så att däcket pajade skärmen! Frågan är vad det var för fyllo som började vinka åt honom i depån istället för att ta tag i honom och hindra honom från att rulla ut igen!
Med tanke på att de Michelindäcken rullat några tusen mil med chatter utan att de gått sönder, så tippar jag på fabrikationsfel!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top