Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Don Quixote skrev:
2163775 Jag har inget annat än mina blanksletna puckar så det brukar det bli. Når oftast ner ändå :)

Man har ju tidigare sett puckar modell större i regn är väl en vane sak de oxå..Hårigt o köra som vanligt helt klart DQ o lossas som det inte regnar :hihi Dax o sova nu tror jag :tummenupp
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2163408 Rossis motgångar fortsätter för han hade blivit trea och då hade spänningen kanske varit mindre.

A perfect race meeting får Pedrosa med pole, banrekord och seger. Vem som är snabbast i Repsol är ju ingen tvekan....
Nej, helt klart. VM-ledaren är ju bevisligen snabbast och bäst, annars skulle han ju inte leda VM.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
valmers skrev:
2163885 Nej, helt klart. VM-ledaren är ju bevisligen snabbast och bäst, annars skulle han ju inte leda VM.

"I always believed that I could run Dani down in the race and take the lead, but I have to give him credit. I tried to go a little bit faster every lap and put some heat on Dani, but that dude just wouldn't crack!" admitted Nicky.

å sen kommer bortförklaringen:
"and when I got close to him I didn't want to do anything silly"

Like you ever were, dude :hihi
 

sandstream

Guest
#space skrev:
2163813 Man har ju tidigare sett puckar modell större i regn är väl en vane sak de oxå..Hårigt o köra som vanligt helt klart DQ o lossas som det inte regnar :hihi Dax o sova nu tror jag :tummenupp
Det var ganska många som körde med dubbla puckar i regnet: Elias, Hayden, Melandri, Nakano och Pedrosa är de jag har "bildbevis" på.

gthyni skrev:
2163902å sen kommer bortförklaringen:
"and when I got close to him I didn't want to do anything silly"
Som sagt, en klart usel bortförklarning, han var ju aldrig nära Pedrosa.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Några bilder till

Macho Woman skrev:
2160382 Oj, kära nån! Jag fick hjärtklappning och svettningar och var tvungen att ta en kall dusch! :rodnar
news218a.jpg

news217a.jpg
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
Hellre Hayden än Pedrosa. Måste ju vara världshistoriens tråkigaste person, Pedrosa that is. Men ännu hellre Stoner eller Elias.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Oro skrev:
2164615 Jag tycker Jim Carrey ska vinna MotoGP-VM, jösses vilka roliga presskonferenser vi får! :rolleyes:
:klappar

Fattar inte vad det spelar för roll vilken personlighet förarna har? Själv blev jag trött på Rossis pajaskonster efter typ tre påhitt. Skönt att han lugnat ner sig.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Oro skrev:
2164615 Jag tycker Jim Carrey ska vinna MotoGP-VM, jösses vilka roliga presskonferenser vi får! :rolleyes:
Bra poäng.

Den som tycker förmågan att charma sin omgivning är en viktig egenskap hos en roadracingförare för att som åskådare ha behållning av att se på är förmodligen en trogen Big Brother- och Paradise Island-tittare.

För min del får en GP-förare gärna vara småsur, orädd och begåvad med en giftig tunga.
 

Bifogat

  • curvare-doohan.jpg
    curvare-doohan.jpg
    46.7 KB · Visningar: 71

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Nyteknik skrev:
2165088 Bra poäng.

Den som tycker förmågan att charma sin omgivning är en viktig egenskap hos en roadracingförare för att som åskådare ha behållning av att se på är förmodligen en trogen Big Brother- och Paradise Island-tittare.

För min del får en GP-förare gärna vara småsur, orädd och begåvad med en giftig tunga.

Om det vore så väl. Mat Mladin är väl ett utmärkt exempel.
I Pedrosas fall är det ju "totalt nollställd" som gäller.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
xyx skrev:
2165613
I Pedrosas fall är det ju "totalt nollställd" som gäller.

Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macho Woman skrev:
2166317 Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.
Du vet att det är en stor Pedrosa special i nya numret av Motorcycle Racer?
Du är inte långt borta från det han säger i ditt resonemang ovan.

jag är helt övertygad om att pedrosa är the next one i MotoGP. 100% säker.
 

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Macho Woman skrev:
2166317 Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.

Precis min åsikt.

Fast vad är kewlt? :rodnar :va
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Den som tycker förmågan att charma sin omgivning är en viktig egenskap hos en roadracingförare för att som åskådare ha behållning av att se på är förmodligen en trogen Big Brother- och Paradise Island-tittare.
För min del får en GP-förare gärna vara småsur, orädd och begåvad med en giftig tunga.
Presskonferenserna är ju ofta det lilla uns av mänsklighet vi ser hos MotoGP-förarna.
Om de då är träiga och trista kommer folk att tycka att de är träiga och trista.
Om Pedrosa vinner race efter race kommer opinonen att svänga, se bara på tex Stenmark som bara framsod som charmigt norrländsk fast han var bland det tråkigaste som har gått i ett par skor.
Gustav O skrev:
jag är helt övertygad om att pedrosa är the next one i MotoGP. 100% säker.
När han är försteförare i sitt team, sköter utvecklingen och vinner lopp så kommer din prognos att ha slagit in.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top