sandstream
Guest
JappMcFille skrev:Nästa race vill jag se ett ljusblått skinnställ på pallen!
Kallios körning var också riktigt bra, visa prov på grym nordisk kyla i den sista kurvan!
JappMcFille skrev:Nästa race vill jag se ett ljusblått skinnställ på pallen!
Kallios körning var också riktigt bra, visa prov på grym nordisk kyla i den sista kurvan!
sandstream skrev:
Jag är för dålig på det tekniska för att våga svara på det men det verkar inte helt osannolikt.farmerlip skrev:2161371Vad är det som ser ut som en elkabel från navet? Antispinn givare?
farmerlip skrev:2161371Vad är det som ser ut som en elkabel från navet? Antispinn givare?
#space skrev:2161619
...det är ju bortåt fem sex år sedan man såg liknande skador/problem
McFille skrev:21616635-6 år sen? Har du redan glömt när Nakanos bakdäck exploderade på Mugello 04? Visserligen Bridgestone, men ändå.
Var väl något år då Roberts alltid var med i toppen i början av racen för att sedan falla bakåt och till slut bryta med helt förstörda däck?#space skrev:Jag var inne mer på michelin o liknande problem de hade i koverterings perioden 500cc/moto gp då Valentino även vid den tiden slet loss bitar av däcken
McFille skrev:21616635-6 år sen? Har du redan glömt när Nakanos bakdäck exploderade på Mugello 04? Visserligen Bridgestone, men ändå.
#space skrev:2161862Saxat från mugello gp 2004!
Heavy crash by Nakano - taken to hospital but no serious injuri..Shinya då på Yamaha
sandstream skrev:2161853Var väl något år då Roberts alltid var med i toppen i början av racen för att sedan falla bakåt och till slut bryta med helt förstörda däck?
Tror det var på tvåtaktstiden men minns inte år eller vilket däcksmärke Suzuki hade.
Jag vill minnas att Roberts hade däcksproblem i Suzuki året efter guldet. Kommer ihåg bilder när det flyger stora gummibitar från bakdäcket mitt på start o mål...#space skrev:2161875Kan det vara tiden ca 1997 - 99 i Modenas, pappas utvecklings team på den tiden.. Sedan bar det väl iväg med Suzuki o Vm guld 2000..I Suzuki fanns väl inga däcks problem vid den tidpunkten vad jag minns
McFille skrev:2161865Que?
Yamaha? Vad yrar du om?
Nyteknik skrev:2162038
Vad beror årets "konstiga" resultat på?
Det enda man verkar kunna räkna med är att Hayden fortsätter med sina pallplatser utan att någonsin få stå högst upp. En seger på femtio race och samtidigt kandidat till titeln...
Tamada blev snabbast i helgen (och någonsin?!): 343,7 km/h.sandstream skrev:2144614Skillnaden mellan knappt 310 (som Suzuki kom upp i sist) och dryga 340 (som de snabbaste presterar i Kina) ska tydligen vara jäkligt stor. Jag tror Suzuki kommer att vara ca 20 km/h sämre i toppfart även i år. Tror ingen kommer att passera 350.
Okejnewstead skrev:2161880Jag vill minnas att Roberts hade däcksproblem i Suzuki året efter guldet. Kommer ihåg bilder när det flyger stora gummibitar från bakdäcket mitt på start o mål...
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=116330Nyteknik skrev:2162038Eftersom jag var i Skåne och vandrade missade jag racet.
Japp, har kommenterat det tidigare i tråden och jag är som sagt förvånad dels över att Suzuki hängde med så bra och dels att Honda toppade och inte Ducati.Nyteknik skrev:2162140Tamada blev snabbast i helgen (och någonsin?!): 343,7 km/h.
Suzuki: 340,2 km/h.
#space skrev:2163673Noterar att Hopper kör med normalstora knäpuckar i regnet! Är det vanligt tro?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|