Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

sandstream

Guest
McFille skrev:
Nästa race vill jag se ett ljusblått skinnställ på pallen!
:banana
Kallios körning var också riktigt bra, visa prov på grym nordisk kyla i den sista kurvan!
Japp :tummenupp

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Vad är det som ser ut som en elkabel från navet? Antispinn givare?
sandstream skrev:
2160482 Vore roligare om det fortsätter som de börjat, dvs att flera är med och slåss i toppen.

Rossi var lite förgrymmad på Melandri för att han tog i lite väl mycket när de slogs om 8:e platsen.

Kolla Rossis framdäck på den här bilden, förstår om han hade lite problem :3freak

sandstream

Guest
farmerlip skrev:
2161371 Vad är det som ser ut som en elkabel från navet? Antispinn givare?
Jag är för dålig på det tekniska för att våga svara på det men det verkar inte helt osannolikt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Capirex o Sete velade bort sig i däcksjungeln..Sete kunde inte heller passa ut ett bra bakdäck, valde ett som visade sig för hårt o inte gick o få värme på vänstersidan..

En tanke kan ju vara att även Michelin (Vale) har testat nya kombinationer i kina o som skulle ge tex Valentino ett försprång men att allt gick åt skogen..För jag har ju svårt o tro att ett beprövat däck beter sig som Valentinos, det är ju bortåt fem sex år sedan man såg liknande skador/problem :confused:

LORIS CAPIROSSI, finished eighth, second overall
"A difficult weekend. We were fast in the wet but we didn't have enough dry-track time to make the right choice from all the new tyres that Bridgestone brought here. In warm-up I used a new front and a new rear, the same I choose for the race. That rear tyre was okay for the first laps but then it lost a little, it wasn't the best choice.

Capirex kommer igen o blir cobragiftig i europa o kommer pricka toppen flera gånger till denna säsong :tummenupp

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
#space skrev:
2161619
...det är ju bortåt fem sex år sedan man såg liknande skador/problem :confused:

5-6 år sen? Har du redan glömt när Nakanos bakdäck exploderade på Mugello 04? Visserligen Bridgestone, men ändå.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
McFille skrev:
2161663 5-6 år sen? Har du redan glömt när Nakanos bakdäck exploderade på Mugello 04? Visserligen Bridgestone, men ändå.

Jo d e sant Mugello 04 usch!!, Bridgestone har ju igentligen hela tiden legat efter michelin i utveckling av däck för moto gp cyklarna tills senare delen av 05 då man kom ikapp o kanske mer än så på lång race distans...

Jag var inne mer på michelin o liknande problem de hade i koverterings perioden 500cc/moto gp då Valentino även vid den tiden slet loss bitar av däcken :rolleyes:

sandstream

Guest
#space skrev:
Jag var inne mer på michelin o liknande problem de hade i koverterings perioden 500cc/moto gp då Valentino även vid den tiden slet loss bitar av däcken :rolleyes:
Var väl något år då Roberts alltid var med i toppen i början av racen för att sedan falla bakåt och till slut bryta med helt förstörda däck?
Tror det var på tvåtaktstiden men minns inte år eller vilket däcksmärke Suzuki hade.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
McFille skrev:
2161663 5-6 år sen? Har du redan glömt när Nakanos bakdäck exploderade på Mugello 04? Visserligen Bridgestone, men ändå.

Saxat från mugello gp 2004!
Heavy crash by Nakano - taken to hospital but no serious injuri..Shinya då på Yamaha :näsblod

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2161853 Var väl något år då Roberts alltid var med i toppen i början av racen för att sedan falla bakåt och till slut bryta med helt förstörda däck?
Tror det var på tvåtaktstiden men minns inte år eller vilket däcksmärke Suzuki hade.

Kan det vara tiden ca 1997 - 99 i Modenas, pappas utvecklings team på den tiden.. Sedan bar det väl iväg med Suzuki o Vm guld 2000..I Suzuki fanns väl inga däcks problem vid den tidpunkten vad jag minns

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
#space skrev:
2161875 Kan det vara tiden ca 1997 - 99 i Modenas, pappas utvecklings team på den tiden.. Sedan bar det väl iväg med Suzuki o Vm guld 2000..I Suzuki fanns väl inga däcks problem vid den tidpunkten vad jag minns
Jag vill minnas att Roberts hade däcksproblem i Suzuki året efter guldet. Kommer ihåg bilder när det flyger stora gummibitar från bakdäcket mitt på start o mål...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Eftersom jag var i Skåne och vandrade missade jag racet. Det låter som ytterligare ett oförutsett resultat:

• Rossi poänglös
• Hopkins fyra
• Hopkins före Stoner, Melandri, Capirossi och Gibernau
• Tamada före Melandri

Vad beror årets "konstiga" resultat på?

:va

Det enda man verkar kunna räkna med är att Hayden fortsätter med sina pallplatser utan att någonsin få stå högst upp. En seger på femtio race och samtidigt kandidat till titeln...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
2162038
Vad beror årets "konstiga" resultat på?

:va

Det enda man verkar kunna räkna med är att Hayden fortsätter med sina pallplatser utan att någonsin få stå högst upp. En seger på femtio race och samtidigt kandidat till titeln...

Det e lite kul iaf.

Och Hayden... Jaa, fortsätter han så här så är han världmästare när säsongen är slut - like it or not!

Han kommer nog plocka ett par vinster dessutom.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2144614 Skillnaden mellan knappt 310 (som Suzuki kom upp i sist) och dryga 340 (som de snabbaste presterar i Kina) ska tydligen vara jäkligt stor. Jag tror Suzuki kommer att vara ca 20 km/h sämre i toppfart även i år. Tror ingen kommer att passera 350.
Tamada blev snabbast i helgen (och någonsin?!): 343,7 km/h.

Suzuki: 340,2 km/h.

sandstream

Guest
newstead skrev:
2161880 Jag vill minnas att Roberts hade däcksproblem i Suzuki året efter guldet. Kommer ihåg bilder när det flyger stora gummibitar från bakdäcket mitt på start o mål...
Okej :tummenupp
Nyteknik skrev:
2162038 Eftersom jag var i Skåne och vandrade missade jag racet.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=116330 :D
Nyteknik skrev:
2162140 Tamada blev snabbast i helgen (och någonsin?!): 343,7 km/h.
Suzuki: 340,2 km/h.
Japp, har kommenterat det tidigare i tråden och jag är som sagt förvånad dels över att Suzuki hängde med så bra och dels att Honda toppade och inte Ducati.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossis motgångar fortsätter för han hade blivit trea och då hade spänningen kanske varit mindre.

A perfect race meeting får Pedrosa med pole, banrekord och seger. Vem som är snabbast i Repsol är ju ingen tvekan....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Noterar att Hopper kör med normalstora knäpuckar i regnet! Är det vanligt tro?

Bifogat

• GetDbImage.jpg
    GetDbImage.jpg
    34.9 KB · Visningar: 60

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
#space skrev:
2163673 Noterar att Hopper kör med normalstora knäpuckar i regnet! Är det vanligt tro?

Jag har inget annat än mina blanksletna puckar så det brukar det bli. Når oftast ner ändå :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln