Moto Guzzi, erfarenheter och åsikter

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är hojjen köpt på SMSlån, så är den väl inte säkerhet för lånet?
Snarare har ägaren bråttom att få in pengar.
Prutläge.

moltospazioso

Same shit different day
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Ducati SS 1000 DS
Grattis!! Om det är den hojen som jag tror att det är så var jag och tittade på den i vintras, det var en fin och trevlig hoj tror det va abs på den.
Köpte själv en hoj som det var kredit på och det var lite meckigt, enligt handlarn var skulden löst men finansbolaget hade inte meddelat transportsstyrelsen att det var så, ansvarig handläggare på finansbolaget hade åkt på semester så 4 veckor senare kunde vi göra ägarbytet.
Det går inte att göra ägarbyte med registreringshandlingana som det står kredit på.

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Min Griso 850 har gått 800mil på 2år, ett batteri, en uppsättning däck samt en blinkerslampa är vad som bytts hittills, aldrig några problem eller strul alltså! Vart man än stannar till så komner folk fram och ska titta ...en väldigt trevlig hoj som inte kommer göra dig besviken!! Dessutom har ju 1200an det min saknar, några extra pållar'-)! Tjöp!!

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Vi vill gärna ha en rapport här när affären är i hamn och objektet har provkörts grundligt!

Min egen erfarenhet av Guzzi är begränsad till Le Mans - en bekant har en alldeles underbar Le Mans 3á och några Le Mans 4 och 5ór har florerat i bekantskapskrettsen.
Faktum är att en väljusterad Le Mans går rätt hyggligt även om man jämför den med lite moderna prylar - de är naturligtvis inga moderna sporthojjar men de jag har kunnat jämföra med har alla kört jämt med min lite lätt justerade TRX850 - i vart fall i toppfart!

Och de har en underbart härlig gång i motorerna.....

Jag skulle gärna vilja ha en sån där lime-grönt gulaktig 1100 Sport från sent 90-tal - mycket vacker maskin!

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Så då bör affären vara i hamn :)

om nu inte det blir strul med ägarbytet så vill jag ge full credit till sulas Mc som skötte det snygg och tog sig tid att köra till en av deras semesterstängda butiker för min skull.

Hojen fick sig en riktig provrunda både innan jag köpt den och efter haha. när jag provkörde den körde jag vilse och hittade inte tillbaka flren 35min senare haha :D sen 52mil hem i natt. rullade in på infarten kl 3:20 i morse.

grymt med färddator. kommer bli supernöjd med denna hojen om den inte strular med mig

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Kul med udda hoj. Även intressant att se hur svaren i denna tråd är från folk som faktiskt har erfarenheter av märket än hört av sin brorsas kompis att märket är kasst. (jämför med triumph kvallité tråden..)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Så då bör affären vara i hamn :)

om nu inte det blir strul med ägarbytet så vill jag ge full credit till sulas Mc som skötte det snygg och tog sig tid att köra till en av deras semesterstängda butiker för min skull.

Hojen fick sig en riktig provrunda både innan jag köpt den och efter haha. när jag provkörde den körde jag vilse och hittade inte tillbaka flren 35min senare haha :D sen 52mil hem i natt. rullade in på infarten kl 3:20 i morse.

grymt med färddator. kommer bli supernöjd med denna hojen om den inte strular med mig

Vad tycker du?
Märkt ännu att du kör fortare än du tror?

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Vad tycker du?
Märkt ännu att du kör fortare än du tror?

Jag tyckte bara mer o mer om den för var mil jag körde. Det första jag gjorde idag när jag vaknade va att gå ut o plocka bort DB-killern :D Och nu är den också tvättad efter den snorkelturen det blev genom jönköping kl 1 i natt

Nja den trivs grymt bra i 120-130. Jag vill inte marscha över den hastigheten nu innan guzzin har vunnit mitt förtoende plus den hastigheten räcker gott för mig. Önskar dock att de kunde gjort hastighetsmätaren lättare att tyda haha.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Kul med udda hoj. Även intressant att se hur svaren i denna tråd är från folk som faktiskt har erfarenheter av märket än hört av sin brorsas kompis att märket är kasst. (jämför med triumph kvallité tråden..)

Känns som Moto Guzzi flyger under radarn från alla "jag vet bäst" personer. Den är lixom inte hatad eller direkt älskad av någon förutom av dem som verkligen vet va det är. Triumph har ju ett ryckte sen förr som inte riktigt går att döda. ett felsteg så har de direkt en pinne i ögat. Men om nu inte denna hojen går upp i rök eller jag frå massa konstiga problem så kan jag bara säga såhär. ALLA borde köra ner till den lokala (var man nu hittar en sådan ;) moto guzzi handlaren och ta sig en provrunda!

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Grattis!! Om det är den hojen som jag tror att det är så var jag och tittade på den i vintras, det var en fin och trevlig hoj tror det va abs på den.
Köpte själv en hoj som det var kredit på och det var lite meckigt, enligt handlarn var skulden löst men finansbolaget hade inte meddelat transportsstyrelsen att det var så, ansvarig handläggare på finansbolaget hade åkt på semester så 4 veckor senare kunde vi göra ägarbytet.
Det går inte att göra ägarbyte med registreringshandlingana som det står kredit på.

Låter som den :). Ja jag är inte orolig. Hoppas bara på att det kommer gå smärtfritt

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
2012-08-03 12.25.53.jpg2012-08-03 12.25.58.jpg2012-08-03 12.26.26.jpg

Så där är den. Vänta in en vän sen blir det en fin runda i det härliga vädert. Ska bli intressant o se hur denn mullrar iväg med DB killerna utdragna. :tummenupp

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
. ALLA borde köra ner till den lokala (var man nu hittar en sådan ;) moto guzzi handlaren och ta sig en provrunda!

Det har jag gjort, en Griso för några år sedan. Kändes smidigare än den ser ut men inte riktigt min grej ;)

Sedan kan alltid Guzzi ägare påpeka för Bmw folk att en BMW bara är en ledsen Guzzi ;)

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Det har jag gjort, en Griso för några år sedan. Kändes smidigare än den ser ut men inte riktigt min grej ;)

Sedan kan alltid Guzzi ägare påpeka för Bmw folk att en BMW bara är en ledsen Guzzi ;)

det är ju inte för alla men jag tror att där finns en smula guzzi frälsning i många bara den får liten knuff :)

Va det inte att bmw är en moto guzzi med hängpattar :tuttar

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Va o kollade på den också :) Den har blivit sågad av något test jag läste för länge sen i bike tror jag. Oj va plastig den skulle va uttrycke dem sig... Gick fram till den med det starka intrycket av "ja här är ju plast överrallt" hehe börja o ta och knacka på allt, Va fan är detta! Den är ju klockren. Inte plast nära den :död tvärt om. blev superimponerad av den :kär Finns bara en tråkig sak med den. Detta är en sådan hoj man har i garaget som tvinga en att ha en kompremis hoj för den gör bara en sak jävligt bra.

Att inte köpa denna över en Ducati GT1000 eller en snarliggande Trajja borde vara direkt straffbart haha
Jag är osäker på hur det är med just V7 Racer, men de andra V7 modellerna hade fram till i år en tank av plast. Det kanske var någon av de som den recenserande tidningen tyckte var plastig?

Nackdelen med V7orna är väl att de som provkört de inte brukar beskriva motorn som "stark", "kraftfull" eller liknande utan snarare "själfull", "personlig" eller något annat i den riktningen istället. De har haft lite mindre effekt än vad de flesta tror sig behöva. Det kompenserar å andra sidan utseendet. Lätt bland de snyggaste hojar man kan köpa nya i affär idag. :kär

Grattis till nya bågen förresten!

Jag skulle gärna vilja ha en sån där lime-grönt gulaktig 1100 Sport från sent 90-tal - mycket vacker maskin!
Jo, en snorgrön V11 Sport med röd ram är en läckerbit. Men det är kanske en läckerbit som man inte faller pladask för första gången man ser den.

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
hej, jag har kört Guzzi i ett antal år och kan bara säga grattis! :banana
Du kommer att ha en charmig hoj som du inte tröttnar på och som är driftsäker rent mekaniskt. de fel som kan dyka upp på Guzzina är sällan mekaniska problem utan läckande hastighetsmätare/färddator, glappande el etc. Ha för vana att smörja nipplar mm årligen och var noga med servicarna så kommer du att ha den problemfri läääääänge.
Skall du ha hjälp eller delar (vad som helst) så SKALL du handla av Harald Cerone på http://amr-mcdelar.com/
Det han inte kan fixa det finns inte, dessutom är det till samma priser (som högst) som japsdelar
Lycka till!:tummenupp

På Guzziclubbens hemsida och framförallt deras forum så får man svar på ALLT man kan fundera på. http://guzziclub.nu/ Har man problem så finns alltid en frände i närheten som hjälper på något sätt. Det har jag aldrig stött på med andra märken (möjligtvis då Ducceklubben)

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Känns som Moto Guzzi flyger under radarn från alla "jag vet bäst" personer. Den är lixom inte hatad eller direkt älskad av någon förutom av dem som verkligen vet va det är...

Ingen kan undgå hängpattar för alltid. Det kommer förr eller senare det är bara att acceptera och det är därför tillomed förtåsigpåarna ger fan i det.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring