ang motor.. fråga Thomas på spinning Wheels om han har en gs 1000 liggandes
bara tänk på att det går inte att bygga om en kardan motor till kedje drift
om du hör från han med bakker´n om vart han fick rammen ytbehandlat får du gärna berätta det, jag är lite nyfiken på va det koster
- - - Updated - - -
vill du berätta va du gav för den eller är det hemligt
Ska ta och ringa dom imorn. Vad gäller kardan så vet jag att det inte går att bygga om.
Inte hört någonting från Bakker-mannen ännu.
Jag gav 29000 för den. Var väl kanske någon tusenlapp mer än vad jag hade velat betala (bjöd ursprungligen 25000). Tyckte ändå det var ett OK pris för en i princip oförstörd hoj med alla originalgrejjer. Den har alla tidsenliga attribut och verkar vara ihopsatt av någon seriös (najtråd på skivor, bromsok, etc.) samt att den var komplett med all plast i reparabelt skick. Bara kåp- och karossdetaljer kostar massor med tusenlappar om man ska köpa idag och jag vet inte om helkroppen i glasfiber ens finns att få tag på reproducerade (följde med två uppsättningar glasfiber, den jag visat på bild i början av tråden samt den gamla helkarossen i glasfiber).
Säg att jag lägger ner 20-30000kr till på den för motor, lack, ytbehandling samt byte av slitdelar så har jag nog ändå pengar i fickan i slutändan om jag skulle välja att sälja den, både inom landets gränser och till Europa. Som sagt, dessa motorcyklar blir inte vanligare.
Så är det ju med den svenska marknaden för ovanliga cyklar. Det finns så få som både vet vad det är och har pengar så priserna är låga. Det skulle sannolikt vara bizznizz att köpa ovanliga cyklar här hemma och exportera till hemländerna.
Japp, så är det. Nu låter jag det vara osagt om jag skulle betala 120000kr för den där Bakkern (gillar inte färgsättningen) men jag tycker inte att priset är orimligt på något sätt då dessa hojar i princip är one-offs. Ramarna är serieproducerade men betänk då om det bara tillverkades 10 till 50st ramar av varje modell?
Det innebär en oerhört ovanlig hoj vilket jag tycker mer än motiverar en hög prislapp. Och det ger mer eller mindre ett garanterat samlarvärde på hojen på samma sätt som en gammal CB750, CBX1000, Z900, Z1000, etc. i fint skick håller sitt pris.
Ni GS-älskare kan vilja läsa nästa (augusti) nummer av Practical Sportsbikes. Det blir tydligen en stor artikel om Wes Cooley, Pops Yoshimura och deras GS1000.
Tackar för tipset! Kommer införskaffas!