team toker
Gudomlig sporthojare
hej
fick du reda på vart o pris på förnickling av rammen
fick du reda på vart o pris på förnickling av rammen
hej
fick du reda på vart o pris på förnickling av rammen
Kos i skogen! Den behöver verkligen kärlek!!. Jag inbillar mig det är en Ronal-fälg!. Jag har några såna på en Rickman Kawa. Jag kan nog fota ifall du önskar. Jag har ju haft och byggt några stycken såna och bör nog påpeka att inte är ramen förnicklad utan belagd med högkvalitativ fransk crom vilket kräver en helt annan bearbetning!. En bekant hade en Nico Bakker som är förnicklad och lade den i syrabad och fiskade upp ett plocka pinn. Efter mycket strul skickades rörrbitarna till Holland den svetsades ihop igen.. Georg Martin är numera pensionär men gör sig fortfarande i äldre bågar och kan antagligen hjälpa dig ifall. Han är ibland aktiv på Ebay och säljer nya som begagnade prylar men inte är det billigt!. Tank och sits var original i ett stycke och flertalet var med en plåttank under skalet.. först senare 1981 - 1983 fick cyklarna dispens hos Transportstyrelsen för glasfibertank och dubbla halvljus mm!. Behöver du komma i kontakt med George Martin kan jag nog hjälpa dig! Lycka till med bygget!.
......... men fälgarna är från en Laverda Mirage 1000 faktiskt. Brembo
.
Inte för att vara sån.....men Laverda Mirage var väl ändå en 1200 - eller egentligen en 1116 ( 80*74) men skall inte hänga upp mig på det...
Tror även att de fälgarna användes på diverse olika Laverdas typ Jota, 3CL och sådär....om någon bryr sig om det.
Du skulle, förövrigt, bara veta hur mycket jag drömt om såna där sena -70 tidiga -80 tals endurancemaskinersen den där snabbvisiterade blocket.........
Tittar ofta efter denna tråden här i hop om uppdateringar..
Du har så rätt. Lavera är inte riktigt min hemmaplan.
Förlåt mig men varför måste det vara just en GS1000S? Vad jag vet är det ingen nämnvärd skillnad på 1000S eller 1000E å 1000L. Alla är 90hk.! Varför alls en GS? Varför inte en GSX? Förlåt mig men nu stickar jag nog fram hakan men en MotoMartin från 81 o 82 med en GS1000-motor luktade "snik" när det begav sig tycker jag! Den som byggde en Martin då strävade oftast efter at få en värsting och det var inte en GS då!.
Lite gs1000 1978-style
Första året med Gsx1100 var 1980!
Men har det varit Gs1000 skall du sätta i en sådan.
Förlåt mig men varför måste det vara just en GS1000S? Vad jag vet är det ingen nämnvärd skillnad på 1000S eller 1000E å 1000L. Alla är 90hk.! Varför alls en GS? Varför inte en GSX? Förlåt mig men nu stickar jag nog fram hakan men en MotoMartin från 81 o 82 med en GS1000
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |