MotoGP 08 (spelet)

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Nu när det går mot dystra vintertider kommer MotoGP 08 och jag har haft möjligheten att testa det.

Det släpps nu på Fredag den 24/10 till Xbox 360 ps3, ps2 och PC. Riktigt utmanande att köra på simulation, mer än halvgas i en kurva och du drar omkull, samma gäller bromsen.

Jag har aldrig varit ett fan av MotoGP spelen men detta går ju faktiskt att spela :tummenupp

EDIT: tog bort bilder och lägger till denna länk istället: http://www.fz.se/spel/motogp-08/pc där det finns bilder osv. Blev så konstigt format då bilderna var så stora.

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Frågan är ju GP08 eller SBK08 ... svårt val faktiskt.
/Z

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
PS3 och full HDtv...mumma för ögonen!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tankade det i förrgår, men tog bort det igen, men nu ångrar jag mig nästan...

Ska utvärdera om det är värt o lägga 25kr på det. :)

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Jag har lirat Moto GP 06 en hel del. gillade verkligen det liret o gissar att 08 kommer att vara bra mycket bättre. om jag ska recensera 06 så är anser jag att realismen och speciellt fartkänslan är riktigt bra. exempelvis styr man bakbroms och frambroms på olika knappar vilket ger en mer realistisk körning. vidare är motorljuden riktigt bra, ducati låter som ducati och kawasaki låter som kawasaki osv (ordentliga högtalare rekommenderas för den ultimata upplevelsen:)). det tar ett tag innan man får spåren att sitta men precis som med körning in real life så känns det riktigt belönande då spåren väl sitter och varvtiderna blir snabbare och snabbare ju mer man tränar. så ut och köp detta spel säger jag:tummenupp

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Det ser ut att bli ett inköp av båda två (GP och SBK) Coolt!
Vintern är räddad!

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Är dom övriga klasserna med på detta spelet !
125 och 250 ?

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Ni som spelar dessa spel på PC ,,,, vad använder nu för handkontroller då?
Vill skaffa mig en bra :va

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
javisst, enligt vad jag har läst så finns 125 samt 250 klassen med. vad gäller moto GP på ps2 så har jag även jag lirat det, ingen höjdare enligt mig. spelet är ngt helt annat på dessa så kallade nya generationens konsoler. I och med att ljudet och grafiken är så mycket vassare så blir det hela väldigt mycket mer realistiskt och bättre helt enkelt. vidare möjliggör handkontrollen på exempelvis xbox 360 att man vid broms kan reglera om man vill bromsa lite, fullt eller ngt där mittemellan, detta till skillnad mot PS2 som hade stumma knappar vilket gör att det mer blir en on/off känsla på det hela:)

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Yamaka
Både 125 och 250 är med. Man måste göra en säsong på 125 innan man kan köra 250/800. Spelet är faktiskt det bästa motogp spelet tycker jag.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag tycker realismen är helt ok, tycker dock att datormotståndarna kör lite märkligt, de bromsar sent och håller typ halv broms fram till apex vilket gör att man kommer i otakt med dem. Jag kör nu simulation på medel svårighetsgrad. Jag hittade aldrig några inställningsmöjligheter angående realism och driving aid i motogp 06 och 07. I detta går det att ställa om till simulation. Det går inte att jämför med 06 och 07 i känsla då tycker jag, mycket bättre!

För att klara köra simulation krävs det att man kör med lite gas ut ur kurvor och att man inte bromsar för hårt i svängar. Vet inte hur många gånger jag fått starta om för jag dragit omkull men nu börjar jag äntligen lära mig.

Kan vara värt att säga att jag spelat det på xbox 360 :tungan och den kontrollen är perfekt för finlir med gas o broms o styrning.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
ser ju fett grymt ut :yoparty

Ricken hör av dig när du utvärderat :tummenupp

av bilderna att döma så är 125/250 med

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ok, då blir det tjöp då då.
Var hem på lunchen och såg att det var SBK08 jag hade som demo hemma på krysslådan vilket jag inte blev kompis med.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...