MotoGP 08 (spelet)

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Hoj
ER6f
ni som har testat till PS3an, funkar sixaxis kontrollen ? dvs att man inte styr med stickan utan lutar på kontrollen istället ?

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Kört spelet nu några timmar på 360 och tycker spelet är helt okej, men är grymt besviken på vad de har gjort med ljudet i det. Riktigt dåligt ljud från alla hojjar, synd....

Annars helt okej med stora variatoner på hur svårt man vill ha det och grafiken är helt okej.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fick mitt igår, och tycker att det är riktigt bra. Det spinner när det borde spinna, och det går inte att vrida fullt med maximalt nedlägg. :tummenupp

ni som har testat till PS3an, funkar sixaxis kontrollen ? dvs att man inte styr med stickan utan lutar på kontrollen istället ?

Inte som default i alla fall, men det kanske går att ställa in...? Vibrationen funkar i alla fall, och det durrar i kontrollen när man kör över curbsen. :tummenupp

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har spelat lite mer nu och börjar få koll på hur mycket man kan gasa respektive broms vid nerlägg. Jag är ju ingen rejsputte direkt men jag stör mig på hur de designat det som att man svänger MER om man håller lite lätt broms genom tighta kurvor, typ hårnålar osv. Borde man inte svänga "mer" om man håller lite lätt gas och balanserat ut hojjen?

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Har spelat lite mer nu och börjar få koll på hur mycket man kan gasa respektive broms vid nerlägg. Jag är ju ingen rejsputte direkt men jag stör mig på hur de designat det som att man svänger MER om man håller lite lätt broms genom tighta kurvor, typ hårnålar osv. Borde man inte svänga "mer" om man håller lite lätt gas och balanserat ut hojjen?

Nä, de verkar ha designat det rätt. Så länge inte framgaffeln bottnar och du börjar understyra... Gasa genom hela kurvan är bara något konstigt som SMC har fått för sig.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Ingen som spelar PGR4 på Xbox 360? Kör alltid hoj där och visst inte så realistisk men endå sjukt skön känsla. Grym fartkänsla!

\Masonit

Låter väll vettigt. Bromsar du så lär du ju svänga mer iom hastigheten minskar.

\Masonit

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Allright, jag har blivit SMC skadad. Då kanske det inte är så fel ändå. Jag spelar PGR4 och ja det är jävligt skoj, lite väl arkadigt bara. Men som du säger skön känsla. Bland de roligaste man kan göra att är att köra splitscreen med en polare. Går ju att "stunta" lite i det också :tummenupp

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Förstår inte riktigt varför så många racingspel saknar funktionen att kunna köra multiplayer med en polare hemma i soffan? Det är det jag tycker är det roliga med racingspel ,halva nöjet faktiskt. Skaffade mig också Moto GP ´08 men lade ner det direkt när jag insåg att det inte gick att spela fler spelare utan Live.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
WHATTA!!! Ingen Co-Op eller Head2Head lokalt... fans skit, jag som är gräsänkling i helgen och bjudit över polarn och tänkte utmana honom på lite MotoGP. :sur

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
WHATTA!!! Ingen Co-Op eller Head2Head lokalt... fans skit, jag som är gräsänkling i helgen och bjudit över polarn och tänkte utmana honom på lite MotoGP. :sur

Kör Forza Motorsport 2 istället. Det är mer hojkänsla i det spelet - trots att det är bilar man kör - än vad det är i motogp/sbk-spelen.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Kör Forza Motorsport 2 istället. Det är mer hojkänsla i det spelet - trots att det är bilar man kör - än vad det är i motogp/sbk-spelen.

Jag håller med, av alla bilspel jag testat på 360 så är FM2 helt klart det bästa vad det gäller körkänsla.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen

Nu har jag inte spelat MotoGP på PS3an men de gånger jag spelat spel på PS3an med sixaxis funktionen tycker jag att det bara varit svårare än med vanliga joysticken...

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Kör ni FM2 utan assists? Om inte - testa! Sjukt kul när man lär sig behärska de snabbare bilarna utan några som helst hjälpmedel.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...