MotoGP 08 (spelet)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Har bokat ett sådant:) '

Perfekt att sitta i vardagsrummet o knäskrapa hela vintern:yoparty

Jocke-H

Skelettet!
Gick med
12 May 2007
Hoj
Yamaha XT660X supermoto
Av vad man ser på trailern och bilderna så ser de ut att vara kanon :)
blir att köpa hem detta och nöta hela vintern!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är dom övriga klasserna med på detta spelet !
125 och 250 ?

Nix endast MotoGP. Precis som på MotoGP-07.

Ni som spelar dessa spel på PC ,,,, vad använder nu för handkontroller då?
Vill skaffa mig en bra :va

Jag använder en likadan handkontroll som till Playstation. Den är helt identisk bortsett från att det är USB-kontakt. De finns att köpa på tex GAME eller som här på Tradera: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=75380700

Till Playstation använder jag denna som jag vigt en egen tråd till :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174708

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Rekomenderar SBK 08 å det varmaste. När man får lite pejl på inställningarna på hojen går det att Brassa helvet med riktigt nice känsla!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Rekomenderar SBK 08 å det varmaste. När man får lite pejl på inställningarna på hojen går det att Brassa helvet med riktigt nice känsla!

Håller med. Jag kör i Simulation eller Real-läge och anpassar setup efter olika banor. Grymt kul när man märker att det fungerar som man tänkt sig.

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tourist trophy är oxå ett riktigt trevligt spel... överlevde på det och min trogna projektor förra vintern men i år blir det motoGP. Jag köpte -07 till min ps2 i våras och var väl sådär imponerad, tyckte tourist trophy var låååångt mycket bättre. Idag är det dock annorlunda och jag kommer troligen att inhandla både sbk08 och motoGP 08 + ett xbox 360 då givetvis!
Att spela dessa spel med 95" duk och rejält ljud är helt grymt kul, fartkänslan slår det mesta fast nog är spelen svåra alltid.
Det intressanta är, precis som någon annan skrev här, att man har nytta av tänktet från verklig bankörning då referenspunkter och spårval är A och O för att ens komma i närheten av Rossi och killarna i motoGP 07. (Simulation mode/hard) Att 125/250 finns med i motoGP 08 gör ju inte saken sämre... Jag måste dock avsluta med påståendet att fartkänslan i tourist trophy (ps2) är svindlande, t.o.m något vassare än i motoGP 07. Detta har troligen sin naturliga förklaring i att spelmotorn (även banorna...) kommer från ett av världens mest sålda spel nämligen Gran turisimo 4!

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
enl. Capcoms hemsida skall både 125 och 250 vara med.

läste jag också så sent som i går på nyss nämnda sida, samt såg bilder. hmmm blev lite osäker nu, har sett fram emot att få iklä mig rollen som Mika Kallio och köra så in i bomben:va

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Varför sålde jag mitt min konsol:huvet Blir till att köpa en ny när man får råd:gnissla

Verkar ju vara ett riktigt bra omdömme som motogp 08 har fått, även om jag tröttnade på motogp 07 rätt fort så är 08 riktigt lockande:rolleyes:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Är det samma dåliga känsla som i MotoGP 07?

Nej det tycker jag inte, beror väll lite på vad man gillar för stuk på motorspelen. Jag gillar simulatorer typ forza motorsport osv.. Jag gillade inte motogp 06 och 07 men gillar 08an.

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Nej det tycker jag inte, beror väll lite på vad man gillar för stuk på motorspelen. Jag gillar simulatorer typ forza motorsport osv.. Jag gillade inte motogp 06 och 07 men gillar 08an.

Forza Motorsport 2 (utan några som helst hjälpmedel) är det enda racing-spelet som jag har tyckt var kul i längden.

Kan MotoGP 08 verkligen jämföras med FM2?

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Forza Motorsport 2 (utan några som helst hjälpmedel) är det enda racing-spelet som jag har tyckt var kul i längden.

Kan MotoGP 08 verkligen jämföras med FM2?

Nej det går inte att jämföra med FM2 men jag sa bara att jag gillade FM2. Jag gillar även MotoGP 08. Har väldigt svårt att tro att motogp 08 skulle hålla lika länge som FM2.

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Spelade motogp 06,07 gillade aldrig dom, taskig realism och tråkiga motorljud samt helt orealistisk styrning och laggig framfart. Köpte däremot SBK 08 till PC och måste säga att det är snuskigt bra spel, känslan är grym om man kör på lite svårare inställningar. Inte världens snyggaste spel men känslan som sagt är hästlängder bättre än motogp.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Här finns liten Gameplay på spelet http://www.gametrailers.com/player/38869.html

Och ja det finns 125 och 250. Faktum är att när du är i karriär läget så börjar du med 125 och sedan avancerar du till 250 och sedan Gp klassen. Du kan även stanna kvar i 125 eller 250 klassen om du vill.

Sen om man ska välja SBK eller Motogp är smak sak då , det är dom som gör SBK som har gjort detta MotoGp

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Får mitt idag:)

Aldrig spelat motogp på ps2 förut.
Hoppas kunna slå ihjäl många vinterkvällar

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...