Jag antar att MotoE-träningen inte videobevakas och att jag sumpade min sovmorgon men fick möjligheten att göra i ordning finkaffe istället?
Det verkar som e-tekniken ligger på experimentnivå fortfarande !?
Eller har MotoGP bara valt lägsta anbudet när MotoGP valde batterileverantör ?
Fascinerande, med tanke på hur många elbilar som snurrar i Norge borde hela Oslo stått i lågor för länge sedan ifall detta var ett generellt problem?
Har man någon teori om vad detta beror på?
Fascinerande, med tanke på hur många elbilar som snurrar i Norge borde hela Oslo stått i lågor för länge sedan ifall detta var ett generellt problem?
Har man någon teori om vad detta beror på?
Jag tror inte att de elbilarna som snurrar i Oslo har plattan i mattan hela tiden som MotoE gör
Väldigt små marginaler i effektuttaget från batteriet skulle jag gissa.
Tesla har ju haft lite besvär med bilar som självantänt ståendes på parkeringar just pga batterier som skadats av för snabba uppladdningar för många gånger i kombination med effektuttaget. De åtgärdade det med sänkt effektuttag och längre laddtider. M otoE-hojarna är antagligen precis på gränsen till specen för vad batterierna ska klara av, och har det blivit några orenheter eller obalanser i cellerna vid tillverkning så att någon enda cell är utanför spec så säger det poff helt plötsligt.
De tar väl inte eld under drift?
Väldigt små marginaler i effektuttaget från batteriet skulle jag gissa.
Tesla har ju haft lite besvär med bilar som självantänt ståendes på parkeringar just pga batterier som skadats av för snabba uppladdningar för många gånger i kombination med effektuttaget. De åtgärdade det med sänkt effektuttag och längre laddtider. M otoE-hojarna är antagligen precis på gränsen till specen för vad batterierna ska klara av, och har det blivit några orenheter eller obalanser i cellerna vid tillverkning så att någon enda cell är utanför spec så säger det poff helt plötsligt.
Läser i dagens HD (10 augusti) att Tesla stäms av bilägare för batterikapaciten har strypts efter en mjukvaruuppdatering. Stämningen inlämnad till domstol i Kalifornien.
Problemen verkar uppstått i maj då Tesla uppdaterade sedan en modell S fattat eld i Hongkong.
Uppdateringen hade målet att bättre skydda batteriet och öka dess livslängd. Enligt HD, papperstidning.
Läser i dagens HD (10 augusti) att Tesla stäms av bilägare för batterikapaciten har strypts efter en mjukvaruuppdatering. Stämningen inlämnad till domstol i Kalifornien.
Problemen verkar uppstått i maj då Tesla uppdaterade sedan en modell S fattat eld i Hongkong.
Uppdateringen hade målet att bättre skydda batteriet och öka dess livslängd. Enligt HD, papperstidning.
Tesla började i förra veckan att fjärruppdatera bilar i syfte att åtgärda problemet, enligt bolaget.
Ur artikeln:
Ja jo det är väl trevligt att kunna köra fjärruppdateringar men jag önsksar att åtminstone själv kunna välja om jag vill ha den aktuella uppdateringen eller ej. Får man en notis varje gång en uppdatering av någon mjukvara är på g? Har man isf möjlighet att avstå?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |