Coola Ola
Progressiv klassicist
Yamaha verkar sakna lite effekt på rakorna.
Lite?! Men ja, samma som senaste två åren. Något behöver hända där.
Yamaha verkar sakna lite effekt på rakorna.
Jag blev glad att Dovi inte gav upp fajten.
Det är så ofta man ser en förare ge upp under de två sista varven
om dom förlorar ledningen (Biaggi gjorde det väldigt ofta vad jag minns).
Dovi förlorade väl ledningen fem gånger de sista varven men
kämpade sig tillbaka varje gång. Kul att se.
Jag sa det t.o.m högt till mig själv flera gånger, 'ge inte upp nu, Dovi'.
De sista tre åren har Marc fått stryk med sammanlagt 0,519 sekunder...
Nu när pulsen går ner lite kan man tänka på resten av racet.
Quatararo! Vilken rookie!
Yamaha, som knappt var närvarande förra året, 3-4-5!
Oliveira blir bara bättre och tar KTM's bästa placering någonsin på hemmabanan.
Tycker lite synd om Cal. Cal:
-"I'll sit here and watch this epic battle and listen to the MotoGP-commentators instead."
Mest synd tycker jag om stackars Miller.
Dras in i en riktig media-karusell han själv inte kan påverka, sedan crasha ur.
Hade verkligen hoppats på pallen för honom idag.
De tre rookiesar som startar är alla topp 8!
Trist också att KTM lämnar moto2 när man gjort en vinnar-hoj.
Edit: Vad är det som släpper från Marcs (?) hoj när de touch'ar ihop i sista kurvan?
Tydligen rök "kraschskyddet" av framför bromshandtaget.
Oh shit!
Måste varit närmare crash än det såg ut.
Nu när pulsen går ner lite kan man tänka på resten av racet.
Jepp! Plus en jefla tur att alla som annars skulle åkt om honom klotade just innan de kom till skott...Grymt kört av Binder!p
Jepp! Plus en jefla tur att alla som annars skulle åkt om honom klotade just innan de kom till skott...
Jag vet inte vad man egentligen ska tycka och tro om KTM's utannonserade tillbakadragande från Moto2.
På sätt och vis betyder ju detta att jag och ett antal goda vänner i depån har gjort vårat jobb till punkt och pricka. Detta är ju på något bisarrt sätt den ultimata målbilden då man hjälper ett antal pyttetillverkare att spöa på den "riktiga" tillverkaren med sin hundra gånger större budget. Samtidigt känns det tråkigt om mångfalden och antalet tillverkare minskar och klassen återigen riskerar att få "Kalex Cup" stämpel.
Samtidigt som det återigen känns riktigt skönt att ha tvålat till dem då hela deras Moto2-projekt startades på ytterst tveksamma grunder (en ren kopia på en fungerande och redan mästerskapsvinnande Kalex). Samtidigt som det mycket möjligt kommer fler tillkännagivanden från deras koncern då inte ens de personer som är involverade i deras Moto2-satsning har vetat något om detta för mindre än tjugofyra timmar sedan. Ja, jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på just nu...
I vilket fall som, Binder är sannolikt den bästa föraren i Moto2-fältet just nu och hade han bara suttit på en mer konkurrenskraftig hoj så hade han nog haft betydligt fler racevinster. Om det var någonstans den hojen verkligen kunde vinna så var det väl just på Red Bull Ring (upprätt inbromsnings heaven) och han fick ju inte så lite hjälp då alla som åkte halvsekunden fortare per varv förr eller senare blev torpederade eller torpederade sig själv.
Men men, dagens man är ändå Dovi och Davide Tardozzis totala urflippning precis efter målgång är ju hur priceless som helst. Dessutom känslosamt för hela teamet som naturligtvis tillägnade segern till den teammedlem som tyvärr dog i Brno.
Lorre har bestämt att fortsätta med Honda
https://www.motorsport.com/motogp/news/lorenzo-honda-2020-ducati-miller/4511758/
Apropå KTM, har du någon koll på om det ligger något i ryktet att Zarco vill lämna i förtid?
Har svårt att se det för vart skulle han ta vägen lixom men, efter dagens övriga tillkännagivanden så..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|