MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
I slutet av dagen så har ändå Hayden gjort det Pedrosa önskar göra, ta titeln. Vem sitter och räknar segrar, meste vinnare utan någon titel? Längst skägg.

Både Hayden och Biaggi har väl mer skägg än Pedrosa? ;)
Jag personligen kommer ihåg racevinnare och världsmästare, VM kan man vinna fast man inte är snabbast. Race vinner man inte utan att vara snabbast.
Där har du nog anledningen till att Rossi satsar på att vinna race fast han redan vunnit vm, roadracing handlar om att vara snabbast.
100 meters löpare slår nog hellre världsrekord än vinner en vm-medalj. Medalj står såklart högt i kurs. Men en guldmedalj kan du vinna i 100m det året dina motståndare är skadade, trots att du inte är snabbast i världen.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Både Hayden och Biaggi har väl mer skägg än Pedrosa? ;)
Jag personligen kommer ihåg racevinnare och världsmästare, VM kan man vinna fast man inte är snabbast. Race vinner man inte utan att vara snabbast.
Där har du nog anledningen till att Rossi satsar på att vinna race fast han redan vunnit vm, roadracing handlar om att vara snabbast.
Pedrosa får kanske också skäggväxt när han når puberteten :tungan
Jag köpte förresten en #26-keps på Brno, där Pedrosa så coolt framställs som en liten samuraj med napp :) Tyvärr körde han absolut sämst och alla Rossifuckos runt omkring mig påpekade det konstant.

Det där med vinna VM utan att vara snabbast, men vinna race enbart genom att vara snabbast förstår jag inte.
Den snabbaste kan drabbas av otur, stå för långt bak i starten, kraschas ur, få fel på cykel (eller t.ex. däck) etc. etc. Precis som med en VM-fight. Kan inte se att en enskilld seger i ett enskillt lopp skulle vara "renare" eller "ärligare" än ett helt VM. Vilket som har högst status tycker jag är självklart.

Finns inget världsrekord att tävla om i MotoGP, förstår inte liknelsen. OS-medaljen är den som de flesta idrottare vill åt.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pedrosa får kanske också skäggväxt när han når puberteten :tungan

Det där med vinna VM utan att vara snabbast, men vinna race enbart genom att vara snabbast förstår jag inte.
Den snabbaste kan drabbas av otur, stå för långt bak i starten, kraschas ur, få fel på cykel (eller t.ex. däck) etc. etc. Precis som med en VM-fight. Kan inte se att en enskilld seger i ett enskillt lopp skulle vara "renare" eller "ärligare" än ett helt VM. Vilket som har högst status tycker jag är självklart.

Finns inget världsrekord att tävla om i MotoGP, förstår inte liknelsen. OS-medaljen är den som de flesta idrottare vill åt.

Har du missat att det räknas statistik i racevinster/podium? Att Rossi jagat Doohan och Ago's rekord? Banrekord är förare också rätt sugna på (Hayden låg ju bra till där ett tag).

Sen vinner du bara ett race om du är först över linjen, d.v.s snabbast. Att vinna ett VM kräver "bara" att du har flest poäng när säsongen är slut. Det kan man göra när de snabbare förarna har otur/kraschar ur/motorfel etc.

Sen är det ju så att vanligtvis är det den som vinner flest race är den som vinner VM-titeln, 2006 var det ett lite annorlunda år helt enkelt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Att det fortfarande kan svida så förbannat efter två (2) år. Otroligt.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Har du missat att det räknas statistik i racevinster/podium? Att Rossi jagat Doohan och Ago's rekord?
Det kan man säkert göra för att hålla motivationen uppe när man vunnit allt och lite till flera gånger om.Där är inte Pedrosa riktigt än....

2006 var det ett lite annorlunda år helt enkelt.
Så annorlunda var det inte,den med mest poäng blev världsmästare 2006 också.
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Det kan man säkert göra för att hålla motivationen uppe när man vunnit allt och lite till flera gånger om.Där är inte Pedrosa riktigt än....

Så annorlunda var det inte,den med mest poäng blev världsmästare 2006 också.

Det som var annorlunda menas kanske att aldrig har någon blivit världsmästare med så lite racevinster.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det kan man säkert göra för att hålla motivationen uppe när man vunnit allt och lite till flera gånger om.Där är inte Pedrosa riktigt än....

Så annorlunda var det inte,den med mest poäng blev världsmästare 2006 också.

Pedrosa har mycket kvar att bevisa. Att hålla sig topp4 med det motstånd som bjuds idag tycker jag är klart godkänt.

Det som var annorlunda 2006 var att den föraren inte vann flest race, iofs hans bästa säsong totalt sett med två av sina totalt tre racevinster.
Finns ju som sagt världsmästare i andra klasser som aldrig vunnit vm-lopp heller, knappt någon minns dem.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag kommer ihåg dem alla. Försöker dock fokusera på Chesterfield-åren vad gäller Mad-Max istället för low-side:r åren. Vad gäller Kenny så får man förtränga allt efter varv tre för att få en positiv helhetsbild, så försöker fokusera på det också.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag kommer ihåg dem alla. Försöker dock fokusera på Chesterfield-åren vad gäller Mad-Max istället för low-side:r åren. Vad gäller Kenny så får man förtränga allt efter varv tre för att få en positiv helhetsbild, så försöker fokusera på det också.
:hihi
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
I en intervju med Hayden på MotoGP.com så pratar de om vad han har sagt om Puig i El Pais. Jag har provat att hitta artikeln, men misslyckats. Någon som sett den? www.elpais.com
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
I en intervju med Hayden på MotoGP.com så pratar de om vad han har sagt om Puig i El Pais. Jag har provat att hitta artikeln, men misslyckats. Någon som sett den? www.elpais.com

`I think I said something about (Alberto) Puig running our team and running HRC at the moment and I really believe that. I do think (Kazuhiko) Yamano has done a great job as a team manager because he is in a tough spot. I know he´s got a lot of heat coming at him from all directions.´

taget från motogp.com
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
`I think I said something about (Alberto) Puig running our team and running HRC at the moment and I really believe that. I do think (Kazuhiko) Yamano has done a great job as a team manager because he is in a tough spot. I know he´s got a lot of heat coming at him from all directions.´

taget från motogp.com

Har redan sett/läst allt på motogp.com, det var det El Pais skrev som jag ville se. :)


Tack!:tummenupp

Bra koll han har efter alla år... :hihi

"Creo que el director actual

[Hayden no se acuerda del nombre y busca la respuesta en la responsable de prensa]... ¡Sí, ése, [Kazuhiko] Yamano! "
 
Last edited:

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
"Kallio is set to graduate to MotoGP next season with Alice Ducati"

Enligt Eurosports hemsida i artikenln om att KTM drar sig tillbaks från 250cc.
Är det klart nu?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top