MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Alla förare får anpassa hojarna efter sin körställning och vikt, det gäller i alla team, fjädrar och dämpare. Finns inte en cykel i depån som är lika på den fronten.

Absolut.

Men ärligt talat, han (puig) blir ju helt j***a inbicill som seriöst hävdar att Nicky skulle sno inställningar från Smurfen :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag misstänker att de blev sura för att Dorna ersätter klassen med den nya 600 klassen med "std" motorer.

Eftersom de dessutom minskar de sitt engagemang i 125 från 8 hojar till 2 nästa år misstänker jag att de blev riktigt sura.
Eller så har de bara blivit sura på Motul 800?
KTM har, likt flertalet andra tillverkare, allt färre tvåtaktsprodukter. Kanske tänker de istället sats på annat?

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag misstänker att de blev sura för att Dorna ersätter klassen med den nya 600 klassen med "std" motorer.

Eftersom de dessutom minskar de sitt engagemang i 125 från 8 hojar till 2 nästa år misstänker jag att de blev riktigt sura.

Tror jag med men protesten hade gått fram bättre om de kört 250 fullt ut tills 2011 och sedan flyttat de resurserna till 125.

KTM har, likt flertalet andra tillverkare, allt färre tvåtaktsprodukter. Kanske tänker de istället sats på annat?

Har du inte läst Gustavs citat från Harald Bartol?

"We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."

:hihi

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Uttalande från Harald Bartol som är en vecka gammalt.

`Our initial plan is to run two 250cc and two 125cc factory machines again, but I really don´t know what (KTM CEO) Mr. Pierer is planning, but I know that he is very disappointed that there will be no 250cc bikes in two years,´ added Bartol, referring to the decision to run a 600cc prototype category as of 2011.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Tror jag med men protesten hade gått fram bättre om de kört 250 fullt ut tills 2011 och sedan flyttat de resurserna till 125.

Men då skulle det inte vara någon protest om dem gjorde så?! Nu visar dem tydligt att dem inte är nöjda med beslutet att gå över till 600 (samt en leverantör?) Helrätt av KTM, vore intressant om Aprilia gjorde likadant, ställer Honda upp med alla maskiner då eller? (för det är väl dem som ska ge alla 600cc?)

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Men då skulle det inte vara någon protest om dem gjorde så?! Nu visar dem tydligt att dem inte är nöjda med beslutet att gå över till 600 (samt en leverantör?) Helrätt av KTM, vore intressant om Aprilia gjorde likadant, ställer Honda upp med alla maskiner då eller? (för det är väl dem som ska ge alla 600cc?)

Väldigt intressant tanke, har faktiskt funderat i de banorna själv.

Hörde dock att Honda inte var intresserade av en klass där alla använde samma elktronik, stämmer det?

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Frågan är väl om det blir en femte Ducati nu då, annars lika få som i år..trist

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad i hela friden vinner man på att "protestera" mot nedläggningen av 250?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

Egentligen så vill nog ingen ha in en gatsoffeklass som ersätter 250cc.

Vi har Superbike och WSS dom klasserna räcker för att använda standardhojar som grund.

Men visst blir det några riktiga rökarmotorer som varvar 20000rpm så kanske ....

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Kanske lite ot , men vad haar hänt med Barbera i 250-klassen? Han har inte varit med de senaste racen. Nån som vet?

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Kanske lite ot , men vad haar hänt med Barbera i 250-klassen? Han har inte varit med de senaste racen. Nån som vet?

Långtidsskadad...kommer dock inte ihåg va d var..brutet ben nånstans.

"A crash in practice at Motegi left him with two spinal fractures, ending his season"

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj

kanske mer en protest mot att det bara blir en som tillverkar 600-motorerna? (för det är väl honda som ska göra det om jag förstod det rätt?)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
kanske mer en protest mot att det bara blir en som tillverkar 600-motorerna? (för det är väl honda som ska göra det om jag förstod det rätt?)

Honda och Moriwaki (med Honda-motorer) är dom enda som sagt att dom är intresserade av den nya klassen. Är väl därifrån ryktena om "en motorleverantör" till klassen. Ducati, Suzuki och Kawasaki har sagt att dom avvaktar reglementen och hur det kommer se ut i klassen ifall dom kommer vara intresserade av att delta.

..

KTM har alltid "bara" haft 2-3 fabrikscyklar i 125GP. Dom övriga är privata team som använder KTM cyklar. Hur många som kommer köpa och köra i eget regi med cyklar ifrån KTM säger inte denna historien. Bara att fabriken fortsätter med samma antal fabrikshojar nästa år som i år i 125GP..

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Hoj
SV1000N -03
kan det bli bättre, precis de förarna jag ville se i motogp.. :tummenupp

A carbon-fibre Desmosedici GP9 Sat will be used by Mika Kallio and Niccolo Canepa in 2009, after they were confirmed as Ducati satellite riders for next season.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
A carbon-fibre Desmosedici GP9 Sat will be used by Mika Kallio and Niccolo Canepa in 2009, after they were confirmed as Ducati satellite riders for next season.

Någon som har en bild på gp9 ramen?

Vad tror ni om Hayden och Kallio på ducce, ev för och nackdelar för resp. förare, kommer någon annan ducceförare kunna vara snabbare än Stoner?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad tror ni om Hayden och Kallio på ducce, ev för och nackdelar för resp. förare, kommer någon annan ducceförare kunna vara snabbare än Stoner?

Nicky och Kallio har ju dirttrack respektive isracing att falla tillbaka på, ska nog ses som en stor fördel när det gäller att prestera bra på Gp9 . Sete vette sjutton vad jag ska tro. Risk att återtåget blir 2009 års stora Flopp :tråkad

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...