MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte bara Valentino Rossi som ska köra rallyt på Monza. Även hans teampolaren Lorenzo ska köra och Alex de Angelis och Marco Simoncelli med. Fattar jag rätt så ska Valentinos pappa Graziano och hans medhjälpare Uccio också köra. Rally går den 14-16 november. 50 förare anmälda dit.
Rally på Monza? Grus...? Finns det någon grusslinga runt Monza oxå?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIAT kvar som huvudsponsor hos Yamaha. Ett nytt 2-årskontrakt skrivet nu.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
YAMAHA AND FIAT TO CONTINUE TOGETHER FOR TWO MORE YEARS

Yamaha Motor Co., Ltd and Fiat Automobiles Spa have concluded an agreement to continue their partnership for a further two years.

The agreement will see Fiat continue as the title sponsor of Yamaha’s Factory MotoGP Team, which will continue to be known as the Fiat Yamaha Team, for 2009 and 2010.

Fiat joined Yamaha at the start of 2007 and their partnership has been a successful one with 14 grand prix wins to date, culminating in the capture of the 2008 Rider, Team and Manufacturer titles. 2009 will see the same team with Valentino Rossi and Jorge Lorenzo contesting the championship for the Fiat Yamaha Team.

“I heartily welcome the extension of the agreement with Fiat as title sponsor of our MotoGP Factory Team for another two years” said Masao Furusawa, Executive Officer Engineering Operations of Yamaha Motor Co., Ltd. “We will be working to continue the great partnership that resulted in the Fiat Yamaha Team winning the triple crown in 2008”.

Lin Jarvis, Managing Director of Yamaha Motor Racing Srl, commented, “We are delighted to be continuing our partnership with Fiat for a further two years. It remains a very interesting mix for an Italian car manufacturer to be partner of a Japanese motorcycle manufacturer in the world’s premier motorcycle racing series.

"After a tough first season in 2007 we were really happy to win the triple crown titles this year for Yamaha and for Fiat.

"Fiat’s decision to continue for a further two years is a sign of confidence in our activities and a strong confirmation of the value of being involved in the MotoGP championship. Our target for the future is clear: we want to continue with our winning ways and provide even more excitement for the fans of the Fiat Yamaha Team”.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Läste ett rykte om att aprilia inte skulle leasa ut sina fabriks RSA125:eek:r nästa år. Dom skulle aprilia istället sälja till teamen. Vet inte om detta stämmer så ska kolla upp om jag kan hitta mer info. Med tanke på nya reglarna med bara en cykel per förare nästa år så kommer dom 11st RSA cyklarna som nu finns, som 6-7st förare haft, finnas ute till lika många förare som det finns cyklar.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Racing Team Germany, som drivs av förre GP-föraren Dirk Heidolf, fick i Lördags beviljat från FIM och IRTA att dom får ställa upp i 250GP nästa år med sina sökta förare. 17 åriga Schweizaren Bastien Chesaux och 18 åriga Tysken Toni Wirsing. Dom kommer köra med Hondor som trimmaren Sepp Schlögl kommer se över. Han har tidigare jobbat med tex Tomas Luthi..

Bastien Chesaux
portrait2.jpg
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Racing Team Germany, som drivs av förre GP-föraren Dirk Heidolf, fick i Lördags beviljat från FIM och IRTA att dom får ställa upp i 250GP nästa år med sina sökta förare. 17 åriga Fransmannen Bastien Chesaux och 18 åriga Tysken Toni Wirsing. Dom kommer köra med Hondor som trimmaren Sepp Schlögl kommer se över.
Kul. :D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hector Faubel ska ha skrivit på för att köra för Stop & Go/Thai Honda nästa år i 250GP.
http://www.marca.com/edicion/marca/motor/motociclismo/es/desarrollo/1182756.html

Brno har skrivit på ett nytt avtal att dom förlängt till 2013 om att få arrangera GP där.


Jo, kul för det är unga lovande förare och ett riktigt seriöst team!
Och som det ser ut nu så blir det 7st Honda i 250GP nästa år .

Nordgren ringde Keifer för att höra läget och sa att han hört dom skulle köra Honda i 250GP nästa år. Dom sa typ "-Va!? var har du hört det!!?" Henrik sa att det stod ju på internet, typ sporthoj å så! :D
Dom hade inte gått ut med något om det men hade såklart förhandligar med Red Bull och Honda som ryktena säger. Hängde på Honda att dom godkände Ayoama och släppte dom nya 2009 fabriks-Hondorna till dom.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En teknad bild på hur Balaton Ring i Ungern kommer se ut. Den banan kommer köras i GP från nästa år och 5 år framåt. Sedesa är dom som kommer att bygga denna banan.

balatonring.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Efter att Lorenzo's manager, Dani Amatriain, slutat så ska han byta ut sitt startnummer. Han ansökte om # 0. Men DORNA sa att det numret kan man inte använda. Så nu har Jorge på sin hemsida att hans fans ska rösta fram ett nytt nummer. Just nu har dom kommit så långt så att det står mellan #23 och #99 i sista valet.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Efter att Lorenzo's manager, Dani Amatriain, slutat så ska han byta ut sitt startnummer. Han ansökte om # 0. Men DORNA sa att det numret kan man inte använda. Så nu har Jorge på sin hemsida att hans fans ska rösta fram ett nytt nummer. Just nu har dom kommit så långt så att det står mellan #23 och #99 i sista valet.
99 är ju mycket mer visuellt och snyggt än 23 så det måste finnas någon anledning till att han vill ha 23.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Appropå Lorenzo's nummer så kommer Lotus aprilia byta namn till Team 48. Dom hoppas dock kunna få behålla Lotus som sponsor även till nästa år. Nytt är även att teamet själva kommer att äga sitt team. Förare som knyts till att kunna köra för dem är Aleix Espargaro, Joan Olive och Alex Debon.

Det Kinesiska Zongshen Team ser ut att vilja köra hela nästa säsong med
Frederico Sandi och Ho Wan Chow i 250GP med aprilior
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Efter att Lorenzo's manager, Dani Amatriain, slutat så ska han byta ut sitt startnummer. Han ansökte om # 0. Men DORNA sa att det numret kan man inte använda. Så nu har Jorge på sin hemsida att hans fans ska rösta fram ett nytt nummer. Just nu har dom kommit så långt så att det står mellan #23 och #99 i sista valet.

Är den samma som denna gamle crashkungen?
amatriain9201fy6.jpg


Minns hans totala kaffeveds crasher ,
minns en yzf750R-sp som blev skrot på Salzburgring, ont om bilder dock.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top