MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Om den är lite lik Poritmao så kommer det bli grymt!

Jag tycker den ser ut som Valencia. Av avåkningszonerna att dömma även denna i vänstervarv. Mest i den första svängen som är den största olikheten där,,
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag tycker den ser ut som Valencia. Av avåkningszonerna att dömma även denna i vänstervarv. Mest i den första svängen som är den största olikheten där,,
Ja, nästan plagiat? Hoppas den är lite mer kuperad bara, Valencia har ju bara sista biten - annars praktiskt helt plan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Capirex ville ha förändringar på cykeln ...

"I want a little bit different shape for the seat and fuel tank to be more comfortable. Suzuki has done this so I’ll go in the wind tunnel to check.”

The modifications are to move Capirossi’s body position on the V4 machine and he added: “On the bike right now the seat is quite big and I am not that comfortable when I ride.

"I want a narrower and lower fuel tank to have more control. I tested different footpegs and handlebars too recently in Valencia and it feels better. We moved the footpegs up and we changed the handlebars so they were closer to me.”

Capirossi will be in the wind tunnel on Wednesday, November 19.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
verkar lite slött av suzuki att inte ta fram nya grejor under sommaren, e ju för fanken prototypgrejor, och inte vidare designat, bara att cad'a och fräsa nya formar, laminera och vips så fick han testa det han tydligen haft på känn.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kanske inte riktigt platsar i denna tråden, men nästan iaf då det är en gammal förare,,

På grund av rådande ekonomiska villkor och kraftigt ökande kostnader har Freddie Spencer's High Performance Riding School valt att upphöra med verksamheten för närvarande.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Finns rykten på flera ställen att Yamaha Pertamina har funderaringar på att ha 2st förare i 250GP på sina Yamaha nästa år. Den andre föraren skulle också vara från Indonesien.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lukas Pesek har skrivit på för en fortsättning i samma team även nästa år, Auto Kelly – CP Grand Prix Racing i 250GP.

Lukas Pesek
`I am certainly very happy that we have signed. Now I can work hard over the winter and get prepared for the upcoming season. What is important for me is that now I know what it is about. I would like to move ahead and this is what we all certainly have in common, to move up as much as we can and battle with the factory riders.´

`I am so happy that my sponsors did not call it quits, that they believe in my success and will support me in the future. I would like to thank them immensely.´
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Valentino ser fram mot att rajsa Sete igen. Ja, vart Sete tog vägen i Valencia testet..?

He will ride for the Onde 2000 Ducati squad and Rossi said: “I am sorry I didn't see Sete on the track when we tested in Valencia because I think it's quite a big emotion for us to be together on the track again after all our great battles. I am happy to see him back. We spoke a little bit in the summer when he was thinking about coming back and I’m looking forward to racing him again.”

Looking ahead to 2009 though and the defence of his world title, eight-times world champion Rossi believes the biggest threat will come from the likes of chief 2008 rival Casey Stoner, factory Honda rider Dani Pedrosa and Yamaha team-mate Jorge Lorenzo.

He has also backed new Repsol Honda rider Andrea Dovizioso and new Ducati recruit Nicky Hayden to figure prominently next season.

The six-times MotoGP champion added: “It will be very different with a one tyre rule but I hope it will be exciting. But I think it will be very hard, especially with Lorenzo, Dovizioso, Stoner, Hayden and Pedrosa.”


Jag tror dom ggr Valentino får rejsa headtohead med Sete e om han själv gör ett kass kval, vilket händer då o då eller att Sete lyckas knuffa fram Ono2000 Ducati cykeln i d främsta startleden, så att d blir lite fight i starten. Att Sete ska lyckas hålla ett jämnt tempo ett helt race med bl.a dom nya unga är nog att hoppas på för mycket..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
99 är ju mycket mer visuellt och snyggt än 23 så det måste finnas någon anledning till att han vill ha 23.


Hittade anledningen till valet av #23 nu. En av Jorge's idoler är Michael Jordan.

I förra omröstningen där nästan 110.000st röstade hade #23 fler röster än #99. Men än så länge i den sista röstningen som håller på nu så leder #99 som den populäraste så här långt. Men Jorge har tydligen ändå den slutgiltiga valet av vilken siffra han ska ha. Röstningen är bara för att höra med sina fans vad dom tycker.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stefan Bradl, som blev 4:a i 125GP 2008, fick inte igenom dealen med Red Bull. Pga den rådande ekonomin i värden vågade dom inte göra en deal. Så nu står teamet utan någon huvudsponsor alls. Man kommer använda plan B nu vilket innebär att man istället kommer stanna kvar i 125GP med samma hoj som man körde med i år.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såg en bild med "mystisk dam" tillsammans med Nicky i Torino och jag tänkte att har killen ingen smak alls :näsblod

Lösningen sänkte faktiskt min puls en hel del :D

The "mystery woman" was actually Marlboro Ducati's Team Manager Livio Suppo's wife. Suppo, his wife and Hayden attended the event together.
 

Bifogat

  • nickgrab.jpg
    nickgrab.jpg
    80.7 KB · Visningar: 155
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Cirano Mularoni på JIR Scot Honda har medelat att dom har som planer att utöka sitt team till att ha 2st 250GP nästa år. Förarna som är tilltänkta är Hiroshi Aoyama, Raffaele De Rosa och Mattia Pasini.

Mattia Pasini kommer bestämma sig innom några dagar vad han kommer göra. Han har även erbjudande från Team Toth och AB Cardion som i båda fallen betyder aprilia i 250GP.

Yamahaföraren Donni Tata Pradita ska inte fortsätta i 250GP nästa år. Han kommer köra i den Indonesiska 600cc serien istället.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alla RC212V hojar kommer köra med den nya motorn med pneumatiska ventilfjädrar och inte med konventionella fjädrar som var sagt från början. Honda satsar lite mer verkar det som.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Uj, Hopkins kropp är sådär...

#21 - 50 Laps - Best Lap 1'32.1
"Today was more positive for me. The injuries weren't such a big problem, although I had to adapt my riding style because I still can't put any pressure on the left footpeg. We found a pretty good set-up on the bike and my lap times were pretty consistent over the long runs we did for Bridgestone, and it's this consistency that's important to our development programme right now. It's been good working with Marco; we work well together and I'm sure we'll be pushing each other all the way once we start testing and racing again next year. Now I'm off straight back to America, where I'll have surgery on Wednesday to remove all the metal from my various injuries. As well as taking the plates out of my left foot and ankle, Doctor Ting will also remove the plate I've had in my left hand for the past three years. I'll be about two kilograms lighter! My plan is to take it easy after the surgery, to make sure I'm fully recovered, and then train my butt off ready for the new season."
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top