MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nån av de 6 förarna i de teamen kommer ju misslyckas under 2009..

Lista!

De mest misslyckade MGP förare 2009 (fabriks..)

1. Pedrosa.Kort: Skadad o HögtTitelkrav Hur länge orkar HRC se elendet!
2. Rossi.Kort: Missar Titeln o med en 2:a plats för Vale e d ett svart år
3. Lorenzo.Kort: Högt högsta växel men allt för låg lägsta, kraschar bort året!
4. Vermeulen.Kort: Lågt Titelkrav,Cykeln gått bra i test.Ok 2009
5. Capirex.Kort: Lågt Titelkrav hojen gått bra,racevinst o ett helt Ok 2009
6. Dovi.Kort: Ny i HRC o lågt Titelkrav före Dani i totalen sitter säkert..
7. Nicky.Kort: Ny o lågt Titelkrav bättre än Marco räcker långt 2009..
8. Stoner.Kort: Vinner MGP 2009...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Även om han nu skulle dominera WSBK så måste i princip någon förare i de tre stora fabriksstallen göra bort sig totalt, typ Melandri-style, för att det ska finnas en plats ledig.

Ja, men det är ju som sagt bara att se tillbaka till förra säsongen. Melandri var ju i förhandssnacket en titelkandidat, kom han näst sist i totalen, endast akterseglad av West? Varför kan det inte hända igen? Jag säger inte att det ska vara si & så. Jag TROR bara att OM Spies skulle göra en kanonsäsong och verkligen dominera WSBK 2009 så kommer det finnas bättre platser lediga än i TECH 3 (som jag för övrigt inte ser som ett dåligt alt.). Men nu har GP inte ens börjat och WSBK har kört två helger, så jag ger mig, och kommer tillbaka sen i slutet på säsongen :hihi
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
GP-segrar:
Valentino ROSSI (6 titles) 71
Casey STONER (1 title) 16
Sete GIBERNAU 9
Loris CAPIROSSI 9
Dani PEDROSA 6
Marco MELANDRI 5
Nicky HAYDEN (1 title) 3
Toni ELIAS 1
Chris VERMEULEN 1
Jorge LORENZO 1
Colin Edwards 0
James Toseland 0
Andrea Dovizioso 0
Randy DePuniet 0
Mika Kallio 0 (ny)
Canepa 0 (ny)
Takahashi 0 (ny)

Med resultat och politik inräknat så ser Colins plats mest aktuell ut för Spies
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Ja, men det är ju som sagt bara att se tillbaka till förra säsongen. Melandri var ju i förhandssnacket en titelkandidat, kom han näst sist i totalen, endast akterseglad av West? Varför kan det inte hända igen? Jag säger inte att det ska vara si & så. Jag TROR bara att OM Spies skulle göra en kanonsäsong och verkligen dominera WSBK 2009 så kommer det finnas bättre platser lediga än i TECH 3 (som jag för övrigt inte ser som ett dåligt alt.). Men nu har GP inte ens börjat och WSBK har kört två helger, så jag ger mig, och kommer tillbaka sen i slutet på säsongen :hihi

Ja, jag skulle tippa att Nicky slutar nånstans runt topp 10 ( och då får ett till år på sig med duccen) men å andra sidan inte bli förvånad om han hamnar näst sist heller och blir petad, så du har helt klart en poäng. Jag undrar dock om Spies inte hellre skulle köra Tech 3, 800cc desmosedicin verkar inte funka så bra för någon annan än Stoner så det kan ses som ett vågspel att köra för dom. Tech 3 skulle jag tippa som fjärde bästa teamet i MotoGP, i alla fall för tillfället.

Nåväl, jag ger mig också, silly season kommer bli intressant och jag hoppas race-säsongen blir minst lika underhållande.:)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ryske motorcykelförbundets ordförande och ägare av dom kommersiella rättigheterna för MotoGP i Ryssland Alexander Nifontov jobbar med att få MotoGP till Ryssland 2010 eller 2011.

Byggandet av den tilltänkta banan Moscow Raceway började i oktober 2008. Banan är designad av Tysken Herman Tilke. Banan kommer vara färdig 2010 och ha kostat över 170 miljoner US-dollar.

Banan ligger 77 km nordväst om Moskva och blir 4070m lång. 873m raksträcka. Höjdskillnader på 22 meter. Bananläggningen med resturang, affärer och konferanssal kommer kunna ta 100.000 besökare/dag.


new_3557_0b.jpg


http://rutube.ru/tracks/1062228.html?v=ed6954e3d4d73214cec8cc4a82ec27d2

Förutom denna banan så bygger man även Smolenskoye Koltso (Smolensk Ring) 320 km ifrån Moskva. 3362 meter bana som kommer få klass 2 grad på FIA godkännandet. Banan håller man på att asfaltera nu och kommer öppnas i år.

För första gången i historien så har man från i år en Rysk förare med i GP. Vladimir Leonov som kör för Keifer i 250GP.
 
Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Sändningen från Eurosport slut

:huvet Fick precis ett svar från Eurport... Kanske e gamla nyheter men jag hade inte koll.

Hej tack för ditt mail.


Tråkiga nyheter tyvärr men Eurosport kommer inte att sända motoGP 2009. Våra rättigheter gick ut efter förra säsongen. Dorna var inte intresserade av att förlänga avtalet eftersom man hellre ville satsa på en ny mediestrategi och sälja in rättigheterna till nationella kanaler runt om i Europa. Loppen kommer att kunna ses via PPV från motoGPs hemsida www.motogp.com .

Hälsningar

Eurosport


PPV via motogps sida - inte bra alt för mig. Nån som vet någon annan sportkanal som livesänder? Hur upplever ni som streemat motogps sändning jämfört med eurosport (kvalitet, kommentatorer)?
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Det är väl Viasat Sport/Motor som klippte till på rättigheterna till MotoGP.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIM har förbjudit KERS att användas i GP.

KTM har kört vintertester i år med KERS på sina 125:eek:r och på race ifjol med på 250.
KTM är inte nöjda med FIM´s beslut att en motorcykel måste ha en "internal combustion engine" .
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bilder på Lorenzo´s serietidning Lorenzo's Land.

DM12385789503.jpg


DM12385789514.jpg


DM12385789501.jpg


DM12385789502.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hector Faubel har fått spons ifrån fotbollslaget/klubben Valencia CF. Hans del av teamet kommer heta något i stil med Valencia CF Thai Honda.

Designförslag på hans hjälm med Valencia CF logga på.
faubelhelmet2009.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den 17-årige Franske nationelle 125GP-Mästaren i Frankrike, Valentin Debis, kommer i år köra 250GP och siktar på att få köra så många wildcard som han får av DORNA i år.

V.Debise.JPG
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIAT Yamaha sägs vara det första teamet i MotoGP som sänker sina löner åt sina förare.
25% har man dragit av på sina förares löner för i år. Anledningen är dom minskade sponsorintäkterna iom finanskrisen.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FIAT Yamaha har fått Petronas som ny sponsor. Ett 3-årsavtal är skrivet.

Lin Jarvis Managing Director of Yamaha Motor Racing
"This is a very exciting development for Yamaha and for the sport of MotoGP. Yamaha and PETRONAS already have a successful business relationship away from racing, and this new, long-term, business partnership will see the ties between the two multi-national companies strengthened further. It is especially good to see a global company of PETRONAS' stature making the decision to enter into our sport at this difficult time and we look forward to working hand in hand with them to develop a long and mutually beneficial relationship."
 

jorgens

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Norge
Hoj
07`YZFR- 00 Hayabusa
Litt på siden men.. Abonnerer på mgp.com, men live videoen er hakkete uansett "low res" eller "standard".. Noen tips?


Mvh
Jørgen
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top