MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Det är inte klart vart han går men han verkar intressant för månag team. Suzuki har sagt att de för samtal med honom, Davide Tardozzi i Ducati Corse (WSBK) har sagt att han är intressant för dem etc etc


För dåliga odds. Han verkar mer eller mindre klar nu.

http://moto-racing.speedtv.com/article/motog-hayden-to-ducati-announcement-expected-soon/

Inte ens Valmers kan väl förneka att han återigen blir andreförare efter detta uttalande av Ducati-bossen:

“Last year no one gave enough credit as a rider to Casey, except maybe Nicky, plus he’s used to having a stronger teammate,” Suppo said. “In the beginning at Honda he was with Valentino Rossi and then with Dani Pedrosa and he has a lot of things that make us think he would be the best teammate for Casey".
 
Rätt kul kommentar:

“And this year in Assen when Casey was again very, very fast and everybody was speaking about the electronics of Ducati, it was Nicky who said, ‘Have you been out of the track to see how Casey is riding that bike?’”
 
Inte ens Valmers kan väl förneka att han återigen blir andreförare efter detta uttalande av Ducati-bossen:

“Last year no one gave enough credit as a rider to Casey, except maybe Nicky, plus he’s used to having a stronger teammate,” Suppo said. “In the beginning at Honda he was with Valentino Rossi and then with Dani Pedrosa and he has a lot of things that make us think he would be the best teammate for Casey".


"Ducati team boss Livio Suppo said the team has always admired Hayden and his attitude to racing"

Ducati har i mina ögon varit snabbare med förändringar på cykeln än ex HRC, svårt att som utomstående att mäta men känslan är iallafall den. Hela artiklen som Neutral har klippt i är ju ett enda stort kärleksbrev till Nicky. Man har såklart oxå hos Ducati sett att Nicky är mkt snabb,Ducati kommer ge både Casey och Nickey lika förutsättningar det känns solklart. Sedan kan ju Casey och Nickey agera olika på cykeln och därför kräva olika modifikationer vilket isig inte kan ses som att den ena är mer förfördelad än den andra.
 
"Ducati team boss Livio Suppo said the team has always admired Hayden and his attitude to racing"

Ducati har i mina ögon varit snabbare med förändringar på cykeln än ex HRC, svårt att som utomstående att mäta men känslan är iallafall den. Hela artiklen som Neutral har klippt i är ju ett enda stort kärleksbrev till Nicky. Man har såklart oxå hos Ducati sett att Nicky är mkt snabb,Ducati kommer ge både Casey och Nickey lika förutsättningar det känns solklart. Sedan kan ju Casey och Nickey agera olika på cykeln och därför kräva olika modifikationer vilket isig inte kan ses som att den ena är mer förfördelad än den andra.

Klart att de nu hyllar honom, de ska ju anställa honom, konstigt vore väl annars. Precis som att förare alltid måste hylla hojarna, undantag rynkas det på näsan åt. Sanningen kommer normalt fram först efter de bytt arbetsgivare.

Jag tycker Livio gör tydligt att de vill anställa en andreförare som rättar in sig i ledet och accepterar fakta. Precis som Ferrari redan hade en världsmästare i Schumi och Barrichello fick ratta utfyllnaden på griden. Melandri gör väl för dåliga resultat men Nickys åttondeplatser räcker nog. Så länge Stoner vinner...
 
Sito Pons kommer tillbaka til GP efter att ha lämnat det 2006. Blir med ett team i 250GP med en officiell fabriks RSA250 och Hector Barbera som förare.
 
Sito Pons kommer tillbaka til GP efter att ha lämnat det 2006. Blir med ett team i 250GP med en officiell fabriks RSA250 och Hector Barbera som förare.

Lite OT! Men hur går det för Axel Pons efter kraschen i sommras? Är han i sadeln igen?
 
Silly sason i full gång.....

Toni Elias in frame for third Kawasaki

Brno MotoGP runner-up Toni Elias is being hotly-tipped to ride a third factory Kawsaki in next year’s MotoGP world championship.

A deal between Kawasaki and Spanish team owner Jorge Martinez is close to being finalised with current Alice Ducati rider Elias a leading contender.

Kawasaki and Dorna held meetings in Brno to confirm plans to roll out a third ZX-RR next season, with John Hopkins being joined Marco Melandri in the official factory team, as was exclusively revealed by MCN yesterday.

Martinez’s current 250GP title contender Alvaro Bautista was linked with the ride, but he is understood to want to remain in 250s for one more year before moving to the premier class in 2010.

Martinez though is expected to still want to run a Spanish rider, and Elias’s stunning second in Brno last weekend seems unlikely to save him from the axe at Ducati.

Elias though has categorically denied wanting a move to World Superbikes with Yamaha or Ducati.

The third ZX-RR will still be run under the umbrella of Kawasaki’s factory team, according to team boss Michael Bartholemy, but Aussie Anthony West has no chance of retaining his seat having been told by management in Brno that his contract will not be renewed.

Kawasaki though is looking at offering West a ride in either its World Superbike or World Supersport teams.



http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...d-to-ride-third-motogp-kawasaki/?R=EPI-102408
 
Kawasaki med tre cyklar är bra. Bara för de övriga att ta efter :tummenupp
 
Absolut, satellitteam till Suzuki och Kawasaki hade suttit fint för att fylla ut startfältet. Klarar Ducati det borde de japanska tillverkarna också fixa det.
 
Inte ens Valmers kan väl förneka att han återigen blir andreförare efter detta uttalande av Ducati-bossen:

“Last year no one gave enough credit as a rider to Casey, except maybe Nicky, plus he’s used to having a stronger teammate,” Suppo said. “In the beginning at Honda he was with Valentino Rossi and then with Dani Pedrosa and he has a lot of things that make us think he would be the best teammate for Casey".
Blir det Ducati för Hayden blir det ett team med de senaste två världsmästarna. Bättre kan det knappast bli.
Att HRC envisas med att bygga en hoj som passar en enda förare verkar vara en riskabel taktik.
 
Blir det Ducati för Hayden blir det ett team med de senaste två världsmästarna. Bättre kan det knappast bli.
Att HRC envisas med att bygga en hoj som passar en enda förare verkar vara en riskabel taktik.
Inte 2009 för då kommer det vara två fd. världsmästare i teamet och vi vet ju alla hur länge man kan leva på gamla meriter enligt dig. :)
 
Blir det Ducati för Hayden blir det ett team med de senaste två världsmästarna. Bättre kan det knappast bli.
Blir knappast de senaste två när han officiellt blir Ducce-förare. ;)

Att HRC envisas med att bygga en hoj som passar en enda förare verkar vara en riskabel taktik.
Problemet med HRC är väl att de inte bygger hojen för någon förare utan mer som någon sorts hyllning till det egna företagets gudomlighet.
 
Vad är det som händer ska Hayden köra desmodromiskt 2009. Ett marknadsmässigt smart drag, måste vara tjejernas favorit.

Sete är väl den största beviset på att om du har pengar med dig får du köra.
 
Last edited:
Japp, Sete var bara utfyllnad i depå med sina 9 segrar och 30 pallplatser i tyngsta VM-klassen. Rik sopa, fi f*n! :fakta
Men han la av, för två år sedan. När han la av var han inte direkt på topp längre, verkade mätt, uppgiven och trött på skadorna.
Visserligen var han väl snabb på förtesterna av åttahundrorna, men jag tror varken Ducati eller team-kamraten saknade honom ifjor. Utan hans frambromstest på Capirex hade kanske Ducati tagit VM-titeln redan på 990-tiden?

Hellre någon ifrån här&nu som vill upp och mäta sin talang med de bästa än någon f.d. Jag tror Sete skulle kunna köra snabbt, men tror inte han skulle fightas om placeringar.
 
Är Simoncelli iskall när det gäller silly season rykten för MotoGP-klassen??

Han är ju den man helst vill se som rookie nästa år :yoparty :yoparty
 
Är Simoncelli iskall när det gäller silly season rykten för MotoGP-klassen??

Han är ju den man helst vill se som rookie nästa år :yoparty :yoparty
Livio Suppo har officiellt bekräftat, se länken om Hayden ovan, att man givit honom ett erbjudande för satellit teamet. Jag tror han väntar på bättre bud, liksom Bautista.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top