MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

MC Doktorn

Guest
Japp, Sete var bara utfyllnad i depå med sina 9 segrar och 30 pallplatser i tyngsta VM-klassen. Rik sopa, fi f*n! :fakta

Nej för tusan men varför inte ta in Giacomo Agostini han har ju ännu mera meriter.

Gamla meriter är inget man vinner några poäng på :hej

Kallio och Simoncelli är framtid :fakta
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lite OT! Men hur går det för Axel Pons efter kraschen i sommras? Är han i sadeln igen?

Hittar bara artiklar som är ca 1 månad gamla. Där sägs det att han gjort 2 operationer på ben och lårben och har börjat med att "stå" på sina ben.

Han hade planer innan på att komma igen till dom sista racen i CEV125. Är ett race i september och 2 i november som är kvar i den serien.

foto296964casnb8.jpg


Artikel på Spanska om hans skador
http://www.dailymotos.com/noticias-...o-recibido-por-parte-de-los-aficionados/22571
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nej för tusan men varför inte ta in Giacomo Agostini han har ju ännu mera meriter.

Gamla meriter är inget man vinner några poäng på :hej

Kallio och Simoncelli är framtid :fakta

Nu är väl Sete knappast aktuell för än comeback, som testförare slåss man inte om poäng.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
250GP

Marco Simoncelli - Stannar troligtvist hos Gilera ett år till.

Mattia Pasini - Ryktas gå till KTM som ersättare åt Mika Kallio eller Hiro Ayoama. Pasinis nuvarnade team, Polaris World, är det osäkert om dom fortsätter nästa år.

Julian Simon - Kvar hos KTM. Men byter team från Repsol KTM till ONDE2000.

Hector Faubel - Kvar hos Aspar.

Gabor Talmasci - Kvar hos Aspar men flyttar upp en klass.

Joan Olive - Ersätter Alex Debon i Lotus Aprilia.


125GP

Mike DiMeglio - Kvar hos AJO.

Tomoyoshi Koyama - Har möjlighet att gå tillbaka till AJO.

Andrea Iannone - Har erbjudande från Abruzzo med en RSA aprilia.

Rafaele de Rosa - Letar en aprilia-styrning just nu.

Maxtra - Nytt märke.

Garelli - Gammalt märke som planerar comeback.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky tillbaka i sadeln till Misano..

Förväntas konfirmera flytten från HRC till Ducati ..
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
SENASTE NYTT:

Suzuki boss Paul Denning has confirmed that Loris Capirossi will definitely remain on board a factory GSV-R in the 2009 world championship.
Denning said: “It is 100 per cent certain that Loris will be with Suzuki next season.”
Capirossi’s manager Carlo Pernat said: “Everything is agreed.”

--------------------------------------------

VERMUELEN to Suzuki or Gresini Honda:

Vermuelen is choosing between a ride at Suzuki or to be team-mate
with de Angelis in Gresini Honda.

---------------------------------------

Honda is also said to offer Shinya Nakano a test and development ride next season, with Yuki Takahashi moving up from 250s to take Andrea Dovizioso’s ride in the JIR Honda team.

---------------------------------------
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Honda is also said to offer Shinya Nakano a test and development ride next season, with Yuki Takahashi moving up from 250s to take Andrea Dovizioso’s ride in the JIR Honda team.

Äntligen gör de något åt Nakano. Undrar om Dovi får hans fabrikare då eller om han kör direkt för Repsol om Hayden lämnar?
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Den gamla frågan om att alla skall använda samma tillverkare när det
gäller däck har återigen tagits upp.

Vid senaste tävlingen i Brno hade Dorna ett möte med förarna och en
omröstning där samtliga förare ville införa en däcksleverantör till
alla.

Liten kommentar från Bridgestone:
A single tyre rule is being discussed for next year. Of course, our stance is the same as last year, that we would like to continue with competition, with the current regulations. We have eleven riders which is almost the maximum for our capacity.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
http://www.motogp.com/en/news/2008/Bartholemy+finalising+2009+plans+with+Kawasaki+president


Vem kommer köra 3:e kawasakin?

SENASTE NYTT:

--------------------------------------------

VERMUELEN to Suzuki or Gresini Honda:

Vermuelen is choosing between a ride at Suzuki or to be team-mate
with de Angelis in Gresini Honda.

---------------------------------------

Honda is also said to offer Shinya Nakano a test and development ride next season, with Yuki Takahashi moving up from 250s to take Andrea Dovizioso’s ride in the JIR Honda team.

---------------------------------------


om inte jir kör med 2 mc så blir det alice ducce för kallio?!

Äntligen gör de något åt Nakano. Undrar om Dovi får hans fabrikare då eller om han kör direkt för Repsol om Hayden lämnar?

sätter ett flak öl på att han tar över efter hayden..
 
Last edited:

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Någon som har något skvaller om vem som kommer att visa MotoGP på dumburken nästa år?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x

Fått bra pris på kåpor kanske..? :hihi

Allvarligt talat måste han ju börja komma i mål, det hjälper inte att kvala bra när han alltid har "otur". Måste ha stora konsekvenser för teamet, förutom rena kostnader från alla krascher så blir det också stor stress i teamet att laga hojen under/mellan passen i stället för att köra lika många varv som andra team, det kan också ge problem att hitta rätt setup. Ett större problem som inte märks kan också vara sponsorerna, Randy ger ju inte mycket TV-tid i dag t ex.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fått bra pris på kåpor kanske..? :hihi

Allvarligt talat måste han ju börja komma i mål, det hjälper inte att kvala bra när han alltid har "otur". Måste ha stora konsekvenser för teamet, förutom rena kostnader från alla krascher så blir det också stor stress i teamet att laga hojen under/mellan passen i stället för att köra lika många varv som andra team, det kan också ge problem att hitta rätt setup. Ett större problem som inte märks kan också vara sponsorerna, Randy ger ju inte mycket TV-tid i dag t ex.

Håller med helt och hållet, hoppas verkligen han visar att kan mer än att kvala bra, in i mål på en bra placering pojk!

Vem tror ni kör Aspar-kawan?! http://www.motogp.com/en/news/2008/Aspar+edges+closer+to+Kawasaki+collaboration
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det sägs att Pedrosa kör Bridgestone redan from nästa race på Indianapolis.
Inleder tester imorgon.

http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/168360-0/pedrosa_to_bridgestone_by_indy?.html
Officiellt nu...

Official: Pedrosa to Bridgestone!

Sunday, 31st August 2008

Repsol Honda's Dani Pedrosa will switch from Michelin to Bridgestone tyres with immediate effect!

It has been officially confirmed that Dani Pedrosa will make a shock switch from Michelin to Bridgestone tyres with immediate effect - splitting the Repsol Honda Team in two for the five remaining rounds of the 2008 season, starting with the inaugural Indianapolis Grand Prix on September 14.

A statement from Michelin confirming the split read as follows:

"For 24 years Michelin and Honda have worked together at the highest level of motorcycle racing. Together the two companies have won 14 premier-class World Championships.

"The two companies fully understand the importance of the “feeling” between the rider and the equipment he has at his disposal, especially tyres.

"Despite making an excellent start to the season and leading the World Championship going into the German GP, during the last few races Dani Pedrosa has made it know to both Michelin and Honda that he doesn't feel at ease with the tyres that Michelin have offered him.

"Honda and Michelin believe that rider confidence needs to be at its maximum if the rider is to fully exploit the tactical potential of the tyres.

"In these circumstances Michelin and Honda have therefore decided not to equip Pedrosa with Michelin tyres for the remainder of the 2008 season."

"Pedrosa comments: “I thank Michelin and Honda for their mutual understanding and for agreeing to my personal demands. I am very conscious of the fact that I have made some excessively negative comments about Michelin tyres, even though Michelin helped me make an exceptional start to the season.”

"Both Honda and Michelin hope that MotoGP World Championship will continue with a multi-tyre brand regulation in 2009, Michelin will equip one of the Repsol Honda's two riders for the remainder of the 2008 season."

Team-mate Nicky Hayden, expected to leave Honda for Ducati next season, will thus remain on Michelin tyres.

Official: Pedrosa to Bridgestone! | MOTOGP News | Crash.Net
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top