MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Utveckla då. Jag antar att att Neutral menar att Hayden är så inkompetent att det inte spelar någon roll vad han testar?
Självfallet. Han svor i tvåtaktskyrkan när han tog titeln framför näsan på alla värdiga tvåtaktskillar. Detta kommer aldrig talibanerna att smälta.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Självfallet. Han svor i tvåtaktskyrkan när han tog titeln framför näsan på alla värdiga tvåtaktskillar. Detta kommer aldrig talibanerna att smälta.

Han visade sin inkompetens igår när han tog 2:a-platsen i regn med brutna ben i foten. Trots uppfostringen med gatsoffa och allt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Utveckla då. Jag antar att att Neutral menar att Hayden är så inkompetent att det inte spelar någon roll vad han testar?
Det var en prestigeförlust att förlora Rossi men de bryr sig inte om Hayden får testa lite inför mer inför 2009 vilket kan tolkas som att de inte ser honom som ett hot mot deras framtida vinster.

Självfallet. Han svor i tvåtaktskyrkan när han tog titeln framför näsan på alla värdiga tvåtaktskillar. Detta kommer aldrig talibanerna att smälta.
Ja just precis så är det....snacka om repig skiva du har.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Han visade sin inkompetens igår när han tog 2:a-platsen i regn med brutna ben i foten. Trots uppfostringen med gatsoffa och allt.
Ja, en riktig sopa är han. Dessutom har han haft mage att vinna riktiga VM endast en gång. Pedrosa är klart bättre, han har vunnit riktiga VM ingen gång.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ja, en riktig sopa är han. Dessutom har han haft mage att vinna riktiga VM endast en gång. Pedrosa är klart bättre, han har vunnit riktiga VM ingen gång.

Drömmer inte du om att din andra gamla jänkarhjälte ska komma tillbaka till depån, du vet killen som vann VM en gång och sen bara på ett par pisshojar lyckades ta ett par pallplatser till? :rolleyes:
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Undrar när det ges besked:

"Kallio har skrivit på för KTM i 250-klassen även under 2009, men en klausul i kontraktet gör att Kallio kan kliva upp till MotoGP om han så önskar.

mika-kallio: I början av säsongen sa jag att, oavsett vad som händer i år så kommer jag satsa på att få till en styrning I MotoGP. Tiden är inne för mig nu, meddelar Mika Kallio.


-Just för tillfället har jag inte mycket att tillägga. Jag har inte skrivit på något kontrakt ännu, men det ser bra ut. Jag har fortfarande kvar ett par möten med ett antal personer. Sedan får vi se vad som händer. Men jag är fortfarande övertygad om att jag kommer att köra MotoGP nästa år, fortsätter Mika Kallio.
"
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Undrar när det ges besked:

"Kallio har skrivit på för KTM i 250-klassen även under 2009, men en klausul i kontraktet gör att Kallio kan kliva upp till MotoGP om han så önskar.

mika-kallio: I början av säsongen sa jag att, oavsett vad som händer i år så kommer jag satsa på att få till en styrning I MotoGP. Tiden är inne för mig nu, meddelar Mika Kallio.


-Just för tillfället har jag inte mycket att tillägga. Jag har inte skrivit på något kontrakt ännu, men det ser bra ut. Jag har fortfarande kvar ett par möten med ett antal personer. Sedan får vi se vad som händer. Men jag är fortfarande övertygad om att jag kommer att köra MotoGP nästa år, fortsätter Mika Kallio.
"

Ja undra hur det går, det där är mer spännande än VM-tabellen. Skulle vara kul med en nordisk förare i MotoGP.

Ska även bli enormt spännande att se hur Nicky Hayden presterar på Ducatin. Hoppas han får den uppbackning av teamet han är värd. Två världsmästare i samma team, där får världens bäste förare (Rossi) något att bita i.:yoparty
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
"Jorge Martinez 'Aspar' is targeting Carlos Checa or fellow Spaniard Toni Elias for his team's 2009 MotoGP debut.

Aspar, who already has race-winning teams in the 125 and 250cc classes, looks certain to run a third Kawasaki ZX-RR in MotoGP next season.

An Aspar team source confirmed to Lynne Huntting at Indianapolis that they will step up to the premier-class in 2009 - and added that the two riders in contention for the new MotoGP ride are Toni Elias and Carlos Checa."


Checa tillbaka i MotoGP? :va

Måste man nu ha en spansk förare, så finns det väl mer spännande val en Checa?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Angel Rodriguez (ex 125GP nu ledaren i CEV SS) till Alice Ducati?

LCR Honda har fått klart från Honda om en fortsättning. Randy de Puniet hade ett 2-års kontrakt och stannar ett år till.

Managern för Polaris World, Roger Marcaccini, säger att dom skrivit på för samma förare och huvudsponsor för nästa år. Pasini i 250GP och Bradley Smith i 125GP.

Sebastian Porto har fått tillbaka suget på att köra hoj igen (efter att ha laggt av mitt i säsongen 2006). Han var i Indianapolis och pratade med ett 250GP team där om möjligheterna att köra nästa år. Om hojen och teamet motsvarade Portos förväntningar så var han villig att köra nästa år.

En annan förare som också längtar tillbaka till 250GP är Robert Rolfo. Han har setts i gp-depåerna på några race i år och nu på Indianapolis så förde hans manager Paco Sanchez förhandlingar med team i 250GP. Rolfo hoppas kunna ge besked innom 2 veckor om vad som är planerna för nästa år. Ryktena säger att det kan bli Matteoni Racing Aprilia för honnom.

Pablo Nieto planerar att byta upp sig till 250GP nästa år med ett team där hans bror är manegern i.

Stefan Bradl fortsätter för Grizzly Gas Keifer även nästa år.

läste ev. Alex Debon...har Barbera kontrakt? jag tror det blir checa

Hector Barbera har kontrakt med ett nystartat team för nästa år. Sito Pons gör comeback med nytt team i 250GP efter att ha lagt av som teamchef i MotoGP 2006. Barbera får en fabriks RSA250. Ev kan Sito Pons son Axel bli den som kör en andra hoj i det teamet i 250GP.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top