MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Silly ...

Bautista klar för MGP och eventuellt uppflyttade Team Martinez Aspar (Yamaha) eller ett Team med Suzuki redan till Barcelona?!

Men före kommande MGP styrningar så hoppas jag att Bautista vinner 250cc iår och skulle inte Bautista ta det så får gärna Mattia Pasini göra det, vill absolut slippa se skogsmulle vinna igen ..
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Melandri kraschade tydligen riktigt hårt på Montmelo igår. Båda fötterna och en hand ska tydligen fått sig några törnar. Sen ska han ha varit yr i flera minuter... Men Assen ska tydligen inte vara några problem.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
...och både Kallio och Canepa ryckte upp sig lite igår. Detta med hjälp av nya settings och kolfibersvingen.

1. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 42.230 sec (69 laps)
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 42.434 sec (58)
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 42.446 sec (80)
4. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1min 42.637 sec (98)
5. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1min 42.763 sec (38)
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 43.188 sec (83)
7. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 43.247 sec (76)
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 43.299 sec (83)
9. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 43.360 sec (69)
10. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 43.391 sec (90)
11. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 43.506 sec (89)
12. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 43.708 sec (60)
13. Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 1min 43.819 sec (45)
14. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 44.157 sec (98)
15. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1min 45.056 sec (53)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Melandri kraschade tydligen riktigt hårt på Montmelo igår. Båda fötterna och en hand ska tydligen fått sig några törnar. Sen ska han ha varit yr i flera minuter... Men Assen ska tydligen inte vara några problem.

:D

Det virket hittar Du inte överalllt :tummenupp

Silly ...

Bautista klar för MGP och eventuellt uppflyttade Team Martinez Aspar (Yamaha) eller ett Team med Suzuki redan till Barcelona?!.

Något nytt efter Barca ang Bautista och Martinez Aspar ?
 
Last edited:

Rejsboy

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Braås
Hoj
Yamaha YZF-R1 -10, KTM 660 SMC -06
Yamahas världsmästare i största klassen i GP dom senaste 30 åren kommer att möta varandra i ett superkartsrace på torsdagen den 2 juli. Racet går i samband med USGP. Rossi vs. Rainey vs. Roberts vs. Lawson. Man kommer alla köra med kartar med Yamaha TZ250 motorer.

Wayne Rainey
"They asked me a couple months ago and I said, ‘Yeah, I think that could be fun. If you guys can put it all together, if we can pull this off, I think it'd be a lot of fun.' I didn't really think it could happen, but they did it. I think it's going to be a lot of fun.

"I think it's going to be good to have Kenny (Roberts) and Eddie (Lawson) and Vale (Rossi) and this is the only way I could get on the racetrack with those guys, so I'm glad these guys have agreed to say, ‘Hey, we'll get in a kart so we can all be out there together, so I think it's pretty cool."

"I don't think we've all ever been out on the track together, so that'll be fun. We're doing it for Yamaha, doing it for the fans, doing it for the race track. We plan on putting on a show."

Häftigt! :Bugar

Detta är tråden för rykten inför 2009. Det är redan 2009 hörru! :)

:dummer Hehe... Blev ju så exalterad när man sitter och läser om tuffa hojar med massor av effekt så... *skylla på*. Tack för tillrättavisningen! :tummenupp
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

oki! Då kan vi väl nästan utesluta Jorge Martinez Aspar som team hos Yamaha .. Skulle vara synd om ex Bautista mf.l inte kör MGP snart då flera nya MGP förare kör bra just nu och fler borde kunna ta chansen att hoppa på tåget nu till 2010 och därmed utöka startledet en aning samt medverka till bättre race ..
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
2 år är lång tid det med. En normal tid på vad teamen i dom mindre klasserna sätter upp sina budgettar på och avskrivningar på hur länge en del av deras material ska användas till innan det säljs. Hur många team i tex WSBK tänkte så som dig när dom gjorde sina större ändringar i reglerna?

Intressant blir det nog. Tyvär har dom nog valt helt fel tidpunkt i världsekonomin till att göra ett sånt stort byte på, tror jag,,

kanske är fel ute nu men snackade dom inte om att köra på en 400 från början, skillnaden mellan 600 och 800 är ju ganska liten
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
19 juli 2009

I dag söndag, till mig som ej har Viasat. Finns det någonstans på nätet som man ser MOTO GP utan kostnader! :va
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
HRC höjde leasingkostnaden för en satelit RC212V med 200.000 euro fr.o.m Sachsenrings GP. Nu kostar det 2.000.000 euro/år att leasa en satelit-Honda för MotoGP.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jorge Martinez kommer att berätta vem som blir hans förare, på den Ducati han har till sitt förfogande nästa på, på torsdag eller fredag. Han ska ha ett möte med Bautista på torsdag för att försöka övertala honom om att bryta sitt pre-contract med Suzuki.

Tror Bautista väljer att bli fabriksförare i Suzuki.
 

MikkE

Guest
Öh, är det någon svensk kanal som sänder rejsen? :mupp
Har ju fått Eurosport i nya lägenheten men inte sänds det ju där :)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top