MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Jag gillar Baz, mycket pga att han sket i teamordern i WSBK och körde för allt vad tygen höll på race 2, efter att ha släppt om sin teamkollega på race 1 på teamorder. :hihi
Kan folk inte köra sig till titeln på egen hand ska de inte ha den för att teamkollegan blir beordrad att släppa om dem.

Skulle vara kul om han fick sitta på en mer potent hoj med. Han verkar ju kunna köra hjälpligt iaf.

Gillar också Baz! Tycker det är roligt att man kan ta sig till MotoGP än annan väg en den utstakade via Moto2 och Moto3. Verkar vara en skön personlighet och kul att man inte måste vara dvärg eller anorektiker i MotoGP :)

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag gillar Baz, mycket pga att han sket i teamordern i WSBK och körde för allt vad tygen höll på race 2, efter att ha släppt om sin teamkollega på race 1 på teamorder. :hihi
Kan folk inte köra sig till titeln på egen hand ska de inte ha den för att teamkollegan blir beordrad att släppa om dem.

Skulle vara kul om han fick sitta på en mer potent hoj med. Han verkar ju kunna köra hjälpligt iaf.

Han körde väl också omkull sykes en gång?:tungan Eller var det säsongen innan...

Baz är en grym förare och han är bara 22år. Ibland tror man att han är äldre, iaf vi som har följt han i WSBK.

Om han får lite bättre material och ett par år på sig, så tror jag att han kommer vara runt toppen. Sen är det ju svårt som fan för att vinna motogp osv. Men man kan räkna med att han skulle bjuda på underhållande racing.

Snubben var ju redan i topp 15 i argentina om jag minns rätt. Lärde sig motogp hojen snabbt. Sen kom han väl 11 eller 12:a på Le Mans hemma racet.

Ge han en ny GP styrning förfan!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han körde väl också omkull sykes en gång?:tungan Eller var det säsongen innan...

Baz är en grym förare och han är bara 22år. Ibland tror man att han är äldre, iaf vi som har följt han i WSBK.

Om han får lite bättre material och ett par år på sig, så tror jag att han kommer vara runt toppen. Sen är det ju svårt som fan för att vinna motogp osv. Men man kan räkna med att han skulle bjuda på underhållande racing.

Snubben var ju redan i topp 15 i argentina om jag minns rätt. Lärde sig motogp hojen snabbt. Sen kom han väl 11 eller 12:a på Le Mans hemma racet.

Ge han en ny GP styrning förfan!

Ja, snabbaste i Open som rookie, han ska definitivt ha en potentare hoj. Dessutom är han ju kul att se på när han kör.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Snyggt att han ber om ursäkt, men fattade han inte att han helst skulle försvinna från racet? :va

Det måste han ha gjort, de va nog mer än en (inklusive mig själv) som började tröttna när han släppte och sedan körde om.. Playboy attityd och störande för de som faktiskt hade med racet att göra.. Men trots allt, bra att han bad om ursäkt, men det blev han nog tvingad till?

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Tyckte Rossi var smart som stannade ute trots att däcket flög i bitar
och att andra var nio sekunder snabbare på sina slicks.
Det var Lorenzo han fokuserade på och att andra slank före gör inte så
mycket på det stora hela.

Det kan ju ha varit just därför Lorenzo krashade, för att han visste att
Rossi skulle gå in varvet efter och var tvungen att pressa på utvarvet
för att kunna vara före Rossi. Han klarade inte den pressen.

Tog några screenshots från kvalet.
Någon sa tidigare att det var pekfingret men det ser
banne mig ut som långfingret;

baz4.jpg
baz3.jpg
baz2.jpg

Och Bradley Smith håller poäng-streaken vid liv.
Poäng i alla race hittills och han är jäkligt stabil nu för tiden.
Jag höll aldrig med förra året när så många gnällde att han inte
var värd sin styrning. Jag tycker alltid han kämpat på bra.

Och Scott Redding. :lol Otroligt.

Från detta;
baz1.jpg

Till detta;
baz5.jpg

:Bugar

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Har Rins har förklarat sitt tilltag nånstans?

Oavsett om man menar kraschen eller det som inträffade lite senare - inte med annat än att han måste ha fått hjärnsläpp grande.

Det finns dock ingen regel som uttryckligen säger att en varvad förare inte får "o-varva" sig själv genom att köra om förare som ligger ett varv före. Det finns dock en överenskommelse om att inte göra detta om man inte är uppenbart snabbare än den förare som ligger ett varv före. Det var han inte i det här fallet. Nu lyckades han i stället blanda sig i fighten om andra till femte plats med följden att de förare som verkligen gjorde upp om dessa placeringar blev grymt irriterade och flera av dessa förare är dessutom hans närmaste konkurrenter i VM-tabellen. Dessutom struntade han i en bestraffning om att backa två placeringar vilket obönhörligen leder till svart flagg.

Det ryktas att en kännbar bestraffning är att vänta.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyckte Rossi var smart som stannade ute trots att däcket flög i bitar
och att andra var nio sekunder snabbare på sina slicks.
Det var Lorenzo han fokuserade på och att andra slank före gör inte så
mycket på det stora hela.

Det kan ju ha varit just därför Lorenzo krashade, för att han visste att
Rossi skulle gå in varvet efter och var tvungen att pressa på utvarvet
för att kunna vara före Rossi. Han klarade inte den pressen.

Tog några screenshots från kvalet.
Någon sa tidigare att det var pekfingret men det ser
banne mig ut som långfingret;

View attachment 423634
View attachment 423633
View attachment 423632

Och Bradley Smith håller poäng-streaken vid liv.
Poäng i alla race hittills och han är jäkligt stabil nu för tiden.
Jag höll aldrig med förra året när så många gnällde att han inte
var värd sin styrning. Jag tycker alltid han kämpat på bra.

Och Scott Redding. :lol Otroligt.

Från detta;
View attachment 423631

Till detta;
View attachment 423635

:Bugar

Ja, JL brukar ju inte ge långfingret. Han brukar ju snarare hålla upp pekfingret, lite som föräldrar till olydiga barn. "Fy skäms!" :hihi
Det är väl iofs hyfsat moget att göra det istället när man är upprörd, de är ju vinnarskallar av rang de där förarna så han hade säkert kunnat göra bra mycket mer uppseendeväckande saker än att pekfingra folk. :hihi

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Har Rins har förklarat sitt tilltag nånstans?

Aegerter optimerar sin körning med Fastest Lap Calculator som jag och en kompis knåpat ihop. Fasen, det är ju nästan våran förare som jag såklart håller på så det knakar.

Rent logiskt förstår jag såklart att vi bara har en pytteliten del i resultatet, men när han ligger i ledning och kör sådär överdjävligt som bara datorn kan egentligen så känns det just i det ögonblicket som att det är vi som fixat ALL fart.

Jag blev skitledsen när han blev torpederad och väntar fortfarande på en personlig ursäkt från Rins.

/Henrik

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Ja, JL brukar ju inte ge långfingret. Han brukar ju snarare hålla upp pekfingret, lite som föräldrar till olydiga barn. "Fy skäms!" :hihi
Det är väl iofs hyfsat moget att göra det istället när man är upprörd, de är ju vinnarskallar av rang de där förarna så han hade säkert kunnat göra bra mycket mer uppseendeväckande saker än att pekfingra folk. :hihi
Som till exempel;
https://youtu.be/EMUyw9N6RDY
:hihi

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum