MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ok tackar . nu har jag läst.. Alltså.. Man kan ju inte räkna med att de som väljer att ligga kvar på regndäck själva ska räkna ut hur mycket fortare slicks går/varv på de som bytt tidigt. Där menar jag att teamet snabbt som möjligt ska skicka ut depåtavla med text SLICKS. Då ska föraren veta att teamet räknat på vilket som går snabbast. . Rossis team skicka ju ut tavlan, kommer inte ihåg vad det stod på men signalen var väl solklar ( alltså ingen kärnfysik) för Rossi att det var dax för att inte tappa mer /allt!!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Glädjer mig mest för Baz skull idag. Modig man och fantastiskt att han är så snabb med den stora kroppshyddan! Hoppas det här resultatet hjälper honom till en styrning 2016

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ok tackar . nu har jag läst.. Alltså.. Man kan ju inte räkna med att de som väljer att ligga kvar på regndäck själva ska räkna ut hur mycket fortare slicks går/varv på de som bytt tidigt. Där menar jag att teamet snabbt som möjligt ska skicka ut depåtavla med text SLICKS. Då ska föraren veta att teamet räknat på vilket som går snabbast. . Rossis team skicka ju ut tavlan, kommer inte ihåg vad det stod på men signalen var väl solklar ( alltså ingen kärnfysik) för Rossi att det var dax för att inte tappa mer /allt!!

Borde inte vara svårare än att BOX betyder "kom in om du vill" och IN betyder "nu får du fan komma in"
det borde dom ha diskuterat kan man tycka

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Noterade en svensk flagga ihop med VR46 flaggan i inledningen på BT sports sändning. (Någon minut in) Ingen mer än jag som reagerade på den? Någon som vet vad det handlade om!? Öhlins kanske..? :va

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lorre var väl den förare som först fick 'BOX' på sin tavla.
Han valde ändå att ligga kvar och jaga Rossi.

Någon som sett JLo's krasch på video?
På motogp.com såg man bara när han kom glidande och från cockpit sas.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
:tummenupp Av någon anledning förstår jag EXAKT vad Du menar... :) JL var stor i intervjuerna i kväll, i alla fall i min bok .
Vet inte om jag håller med riktigt där då han till MotoGP.com säger att han hade otur både idag och på Silverstone. Enligt mig så ändrades förhållandena för samtliga och alla hade samma möjligheter men han utnyttjande dom inte lika bra.
Otur hade han i Qatar men inte efter det.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Någon som sett JLo's krasch på video?
På motogp.com såg man bara när han kom glidande och från cockpit sas.

Visades en video från kameran på hojen under sändningen. Lite skum vurpa, för det var när han tog hojen från högernedlägg till vänsternedlägg det hände. Han hade alltså antagligen gasen släppt, och ungefär upprätt hoj, när den tappade greppet, började vobbla, och kraschade.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vet inte om jag håller med riktigt där då han till MotoGP.com säger att han hade otur både idag och på Silverstone...
Du har säkert rätt i det, själv tänker jag mer på att han är tämligen sansad i sina bedömningar ("två misstag men ingen ånger") och att han menade att det inte var hans dag - han hade till och med kört slut på soppa på sista varvet i F1 på sitt Playstation... :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Glädjer mig mest för Baz skull idag. Modig man och fantastiskt att han är så snabb med den stora kroppshyddan! Hoppas det här resultatet hjälper honom till en styrning 2016

Jag gillar Baz, mycket pga att han sket i teamordern i WSBK och körde för allt vad tygen höll på race 2, efter att ha släppt om sin teamkollega på race 1 på teamorder. :hihi
Kan folk inte köra sig till titeln på egen hand ska de inte ha den för att teamkollegan blir beordrad att släppa om dem.

Skulle vara kul om han fick sitta på en mer potent hoj med. Han verkar ju kunna köra hjälpligt iaf.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Du har säkert rätt i det, själv tänker jag mer på att han är tämligen sansad i sina bedömningar ("två misstag men ingen ånger") och att han menade att det inte var hans dag - han hade till och med kört slut på soppa på sista varvet i F1 på sitt Playstation... :)

Jo sansad är han allt och det märks att både han och VR är mer mogna nu. Med tanke på hans nuvarande form så är det nog helt utan ironi han säger att "om han vinner alla tävlingar framöver så vinner han ändå titeln trots VR:s försprång". Jag upplevde det inte ens som kaxigt då det inte är en omöjlighet om det stämmer för honom.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo sansad är han allt och det märks att både han och VR är mer mogna nu. Med tanke på hans nuvarande form så är det nog helt utan ironi han säger att "om han vinner alla tävlingar framöver så vinner han ändå titeln trots VR:s försprång". Jag upplevde det inte ens som kaxigt då det inte är en omöjlighet om det stämmer för honom.

Ja, får han till det på resterande race så är det högst möjligt. Han har ju tagit 4 raka segrar tidigare den här säsongen, så det är ett högst realistiskt konstaterande. Titelfajten är inte avgjord på långa vägar än.
På Aragon bör det bli lite intressant, Motegi kan han ju vinna, Philip Island kan nog bli lite svårt, Rossi är stark där, men åas kommer Rossi ramla in på en tredjeplats på kvarvarande race med, så även om VR vinner kommer nog avståndet mellan VR och JL att krympa fram till Valencia.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Spännande race och härligt att Rossi utökade sin ledning över Mr Skittråkig.

Har Rins har förklarat sitt tilltag nånstans?

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Iannonne tar det! Han är trots allt bara 88 poäng efter VR! Chansen FINNS ju... :fakta

:gråta :gnissla :huvet :död :(

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...