Old Badger
SportHojsentusiast
Alla Marquez haters är säkert besvikna på att han inte kraschade idag
Liksom någon som är gammal och pinsamt dålig borde sluta tävla men ändå hamnar precis utanför pallen!
Vad var det nu flera av inläggen ovan orerade om...karma...?
Ibland går karma åt båda håll och har man just slagit alla tiders poängrekord så får man väl anse att man tystat alla tangentbordskrigare på ett ganska utmärkt sätt.
Efter att ha sett Dovi flyga förbi Rossi på rakorna blev jag en smula förvånad när Dovi i eftersnacket säger att de (Ducati) behöver "more speed"...?
Kan ju säga att racet inte utvecklade sej som jag trott..
Kul för Vinales.
Kul att se Rossi där uppe och klara leverera bra varvtider.
Trist för Zarco.
Quartararo såg inte glad ut efter race, riktig djupdykning..
Undrar hur hårt Rossi kommer skrika att Yamaha verkligen MÅSTE göra något åt toppeffekten?
Fast, top gun verkar inte ha några större bekymmer att ratta in sin likvärdiga M1:a till en säker seger med behörigt avstånd ner till MM så jag misstänker att det inte är toppeffekten som spökar för 46, skulle tippa på att det hänger mer ihop med åldern och den där riktiga do or die vilket blir ganska naturligt med åren. Ringen sitter som en smäck på hans finger, bebissnack hos familjen rossi har nog börjat ta fart, annat i livet är lite mer viktigt osv osv men helt klart godkänt med en 4:e plats idag med tanke på hur det har sett ut under säsongen. Finns inget vinnarmaterial så att säg kvar hos vale men pr värdet finns nog kvar en stund till men vi får se, han ska ta ett beslut efter sista racet huruvida han kör ett år till eller ej och jag misstänker att yamaha håller en styrning åt honom ifall han vill köra en säsong till så kvarten får troligtvis ”harva” på petronas ytterliggare en säsong.
Rossi har kontrakt nästa år, så även Fabio.
Rossi kommer ta beslut efter de första 4-6 racen nästa år om han fortsätter eller ej.
Men att han kör 2020 råder det inget snack om.
Nä det är ju så paradoxalt inom yamaha familjen.Fast, top gun verkar inte ha några större bekymmer att ratta in sin likvärdiga M1:a till en säker seger med behörigt avstånd ner till MM så jag misstänker att det inte är toppeffekten som spökar för 46, skulle tippa på att det hänger mer ihop med åldern och den där riktiga do or die vilket blir ganska naturligt med åren. Ringen sitter som en smäck på hans finger, bebissnack hos familjen rossi har nog börjat ta fart, annat i livet är lite mer viktigt osv osv men helt klart godkänt med en 4:e plats idag med tanke på hur det har sett ut under säsongen. Finns inget vinnarmaterial så att säg kvar hos vale men pr värdet finns nog kvar en stund till men vi får se, han ska ta ett beslut efter sista racet huruvida han kör ett år till eller ej och jag misstänker att yamaha håller en styrning åt honom ifall han vill köra en säsong till så kvarten får troligtvis ”harva” på petronas ytterliggare en säsong.
Fast, top gun verkar inte ha några större bekymmer att ratta in sin likvärdiga M1:a till en säker seger med behörigt avstånd ner till MM så jag misstänker att det inte är toppeffekten som spökar för 46.
Vad var det nu flera av inläggen ovan orerade om...karma...?
Ibland går karma åt båda håll och har man just slagit alla tiders poängrekord så får man väl anse att man tystat alla tangentbordskrigare på ett ganska utmärkt sätt.
Efter att ha sett Dovi flyga förbi Rossi på rakorna blev jag en smula förvånad när Dovi i eftersnacket säger att de (Ducati) behöver "more speed"...?
Karmasnacket handlade väl om att det ganska tråkiga beteendet han ägnade sig åt igår bet tillbaka omedelbart och han fick starta från rad fyra?
Idag var det rejs, åtminstone jag trodde nog att han skulle göra ett bra resultat ändå bara han höll sig på hjulen och det får man ändå säga att han gjorde. Så ja. Igår var det karma.
Fast gulligast var nog LCR:s arga intervju om att Ianonne skulle skärpa sig istället för att hänga på Cal och så ligger Cal själv och lurar i bandagstempo tio minuter senare.
Så kan det såklart vara, hörde, eller begrep inte hela sammanhanget men kurvor har ju varit lite knepigare med ducati kontra yamahaHar hört han prata om ”more cornerspeed”
i andra intervjuer, det kanske är det han menar nu med, rakt fram är ju Duccen bland de snabbaste redan.
Nä det är ju så paradoxalt inom yamaha familjen.
Nu får man väl ändå säga att av ducke, honda och yamaha så är yamaha mest gynnade av sepang.
Men även fast Rossi gjorde ett riktigt bra lopp så måste det varit skitfrustrerande att trasla sej förbi dovi och ändå bli passerad på minsta raka.
När Yamaha erbjöd uppgradering med dubbelutblås och öite annat var det bara Rossi som tog det, nu kör han med enkelutblåset (tror jag).
Problemet för Rossi är väl att han var kung på anpassning men ungdomarna som hela sin uppväxt kunnat studera detta plötsligt gör det ännu bättre.Nja, det var väl ändå ganska sena inbromsningar som ställde till det för rossi och då är det svårt att hålla hojen på rätt kurs men visst, lite mer toppfart är väl inte fel men då är väl frågan hur kvarten och vinalez kan köra mkt snabbare tider trots likvärdiga material med rossi!? Vågar dom helt enkelt lite mer eller har dom mer effekt än rossi?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |