Problemet för Rossi är väl att han var kung på anpassning men ungdomarna som hela sin uppväxt kunnat studera detta plötsligt gör det ännu bättre.
Fast är det någon som borde ha tumme med Yamaha så är det ju Rossi och det han uttryckligen efterfrågat är mer effekt.
Svaret jag hörde i en intervju med Masimo Meregalli är att de skulle kunna göra det men skulle påverka körbarheten så det var inte aktuellt...
Alltså, inte ens Rossi kan påverka detta så det är klart det kommer fastna i hans hjärna..
Att toppfarten inte är ett lika stort problem för övriga yamaha förare beror i så fall på att de kör snabbare på andra ställen vilket Vinales är praktexempel på då han haft 500rpm lägre maxvarv fram till nyligen
Jo, de har definitivt olika körstil, det vet Rossi och han jobbar garanterat stenhårt på att lista ut vad det är de görRossi har ju en lite annan körstil än Quarten och Vinales också. Dom sistnämnda använder versionen av Lorenzos gamla chassi medans Rossi kör med sitt eget.
Vilket Morbidelli använder vet jag inte.
Den nya motorn dom provade i det senaste testet hade väl redan lite mer effekt?
Har Vinales haft begränsat varvtal? Du tänker inte på Quarten?
Jag känner igen honom men kommer inte på vart ifrån.
Ahh, Pablo Nieto?Från Spaniens södra spets...? Eller från Sky VR46 boxen förra året, i ansiktet på Bagnaia eller Marini...?
Okej, sista försöket...Nä, han kommer inte från södra Spanien. Den här personen kan ha sett ut så här då det begav sig:
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |