Om man t.ex. ser ett MotoGP lopp i land X och de intervjuar förare Y, där X och Y inte i grunden är engelsktalande, görs det på engelska? Sett lopp i tysk TV där de intervjuade Rossi på italienska men sedan återgav det på tyska för tv-publiken. Kan tänka mig att så också sker i länder som Japan, Kina, Spanien, Brasilien.Eftersom alla redan är intresserade i de gällande länderna kanske en breddning skulle vara aktuell och då tycker man de främsta ambassadörerna dvs förarna borde kunna åtminstone ett extra språk!
Att ange engelska som modersmål är väl inte riktigt rätt då det är de som talar det som är viktigt!
Med lite huvudräktning så kom jag upp i 400milj som åtminstone har det som huvudspråk/delat huvudspråk (t.ex canada) sen kan väl ganska många indier även detta språk och då får du räkna om ordentligt...
Att förneka engelska som det överlägset mest världsliga språket är bara dumt!
Att MGP cirkusen är så medelhavs invaderad kan faktiskt vara en stor del av problemet med låga deltagar antal osv för att det är svårt att få uppmärksamhet om man inte är från italien eller spanien!
fy vad ni e tråkiga.... bla bla bla bla... inte att jag tillför mycket till den här tråden men pleaaaaaaase.................
Hm! Spisen till 9.50 x insatsen känns mer än bara lockande
Ben SPies har nytt management.
Det tror jag inte. De har snarare tagit hjälp utifrån för att sköta mer av reklam och avtalsskrivningar. Mamma Spies kommer säkert vara i depån.Har han kickat morsan? Verkar vara en cool tant så det var tråkigt om hon inte får hänga i piten.
Tycker hennes närvaro är väldigt obehaglig.Mamma Spies kommer säkert vara i depån.
Tycker hennes närvaro är väldigt obehaglig.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|