MotoGP 2011 - Silly Season

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Mitt klagande gällde i första hand testen på Sepang och den lama sändningen som Dorna tog betalt för.

Att det sen finns förare i vissa serier som tävlat i en evighet och max kan få ur sig ett "Sank you" är jag bara patetiskt.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
fy vad ni e tråkiga.... bla bla bla bla... inte att jag tillför mycket till den här tråden men pleaaaaaaase.................

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Eftersom alla redan är intresserade i de gällande länderna kanske en breddning skulle vara aktuell och då tycker man de främsta ambassadörerna dvs förarna borde kunna åtminstone ett extra språk!

Att ange engelska som modersmål är väl inte riktigt rätt då det är de som talar det som är viktigt!
Med lite huvudräktning så kom jag upp i 400milj som åtminstone har det som huvudspråk/delat huvudspråk (t.ex canada) sen kan väl ganska många indier även detta språk och då får du räkna om ordentligt...

Att förneka engelska som det överlägset mest världsliga språket är bara dumt!

Att MGP cirkusen är så medelhavs invaderad kan faktiskt vara en stor del av problemet med låga deltagar antal osv för att det är svårt att få uppmärksamhet om man inte är från italien eller spanien!
Om man t.ex. ser ett MotoGP lopp i land X och de intervjuar förare Y, där X och Y inte i grunden är engelsktalande, görs det på engelska? Sett lopp i tysk TV där de intervjuade Rossi på italienska men sedan återgav det på tyska för tv-publiken. Kan tänka mig att så också sker i länder som Japan, Kina, Spanien, Brasilien.

Som någon skrev ovan, de är MotoGP-piloter inte språkbegåvningar. Publiken är inte heller kanske så språkbegåvad. Tänk på att flera av de här länderna inte sett Love Boat, Beverly Hills 90210, Dawson's Creek (beroende på generation) textat utan dubbat :D

Om inte publiken pratar engelska så behöver inte heller förarna göra det.

Även om jag själv anser mig duktig på engelska så anser mina engelska kollegor att jag har en kraftig brytning, men jag ligger långt före mina österländska kollegor.

EDIT: Passar på att slå ett slag för våra hjältar i öst, som iofs. kör fyrhjuligt. Heder åt Marku Allén, Mika Hakkinen m.fl. Många bra intervju:er där.

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
osdds.gif

Jaha vem sätter ni pengar på då. Just nu är oddsen enligt ovan på bet365.com

Jag tror jag sätter en 300 på Lorre, gick ju bra förra året. Betade 300 på han med 5,5 i odds :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hm! Spisen till 9.50 x insatsen känns mer än bara lockande :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
På Honda R&D Co.ltd i Tochidi föll en vägg ihop av jordbävningen i Japan. 1 person dog och 30st är skadade.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ben SPies har nytt management.

Phil Baker of SA 1 Management will represent Ben Spies and Speezracing

Phil Baker of SA 1 Management is pleased to announce that he has teamed up with Speezracing to represent factory Yamaha MotoGP rider Ben Spies.

Baker, who has more than two decades of experience in motorsport, from World Rally, Formula One and Champ Car World Series to MotoGP and has worked with many top athletes, is delighted to represent one of the leading stars of two-wheel racing.

"It's an honor for me and my company, SA 1 Management, to be working with Ben Spies in MotoGP," said Baker. "Ben has already won three AMA Superbike titles, the 2009 World Superbike championship and, last season, Rookie of the Year honors in MotoGP. Now that Ben is a factory rider for Team Yamaha Racing, I expect to see him fighting for podium positions and victories. I've worked with Grand Prix world champions in the past, and I strongly believe that Ben has the focus and skill necessary to join that elite group."

One of the goals of this new collaboration is to introduce Spies to a broader audience beyond that of the motorcycle industry. "Ben recently launched his own cycling team, ?Elbowz Racing,' which has raised eyebrows by winning six of its first eight races," said Baker. "Cycling is a huge passion for Ben and the perfect way for him to train and remain in peak condition. Plus, the connection between MotoGP and cycling has been amazing; many people from the world of professional cycling are now paying close attention to MotoGP."

"This is a great opportunity for me and Speezracing," said Ben Spies. "We have been searching for someone who can create new entrepreneurial and sponsorship opportunities for me, such as Elbowz Racing. Phil thinks ?out of the box,' and I am confident that he will help take me to the next level."

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inför MGP premiären några kul citat från Valentino!

Stoner is the favourite for the championship, but I also say that to bring a jinx on him,” he jokes. “I give him 10 out of 10 for speed and talent, but a bit less for tactics and cunning. He is a mad man who often repeats the same mistake.

Jorge is a great because everybody agrees about him in the sense that everybody thinks he is unpleasant. He is strong, he deserves 9.5. I won't say he is intelligent because that's a strong word. Let's say he is crafty.”

Simoncelli deserves 8.5,” he says moving on to his friend. “He still needs to show more, but he has a very quick Honda and he will certainly be a thorn in my side.”

Finally, Rossi harks back to his bitter rivalry with countryman Biaggi, claiming the reigning World Superbike Champion didn't learn how to deal with defeat.

“I look back on those fights with fondness,” he adds. “Away from the track, he used various tricks to try and destabilise me. Knowing how to lose is one of the most difficult things and Biaggi was never very good at that.”

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Japans GP är framflyttad till oktober.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Twin Ring Motegi, som skulle hålla Japans GP 24 april, har skador i form av sprickor i asfalten och läktare som rasat ihop.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har han kickat morsan? Verkar vara en cool tant så det var tråkigt om hon inte får hänga i piten.
Det tror jag inte. De har snarare tagit hjälp utifrån för att sköta mer av reklam och avtalsskrivningar. Mamma Spies kommer säkert vara i depån.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Detta året kan bli det sista året som Brno arrangerar MotoGP.

DORNA tar ut så höga avgifter för arrangörerna så att Brno kommer inte ha anse sig ha råd mera. Man tar hellre in nya banor som kan betala än bryr sig om dom gamla klassiska banorna. Förra året gick Brno 3,3 miljoner euro back på att arrangera sitt GP. Vad dom får betala DORNA/Ezpelata för att vara med sägs inte. Men Dom Spanska banorna betalar mella 7-9 miljoner euro för var race för att få köra i MotoGP.

Brno är den banan med mest publik av alla banorna i MotoGP-serien med 148.000 i publik förra året.

Nya banor i Ryssland, Indien och Kina står på kö för att köpa sig in i MotoGP..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC