Finns lite att ladda ner från testerna i Sepang på RU, ca 40min.
tack för tipset
Finns lite att ladda ner från testerna i Sepang på RU, ca 40min.
Synd att det mest var intervjuer. Otroligt givande att höra förare prata japanska och spanska...tack för tipset
Svenska är iofs. ett rätt litet språk internationellt. Även i MotoGP-kretsarSynd att det mest var intervjuer. Otroligt givande att höra förare prata japanska och spanska...
Svenska är iofs. ett rätt litet språk internationellt. Även i MotoGP-kretsar
Engelska är väl det minsta man kan begära.Svenska är iofs. ett rätt litet språk internationellt. Även i MotoGP-kretsar
Kolonialismen är död, ta en språkkursEngelska är väl det minsta man kan begära.
Kolonialismen är död, ta en språkkurs
OM det nu vore så att intervjuerna vore på engelska så hade vi väl aldrig haft denna diskussionen här, eller hur?Alla intervjuer med icke engelskspåkiga MC-förarare är riktigt kassa och de vet ju att intervjuer kommer vara på engelska.
OM det nu vore så att intervjuerna vore på engelska så hade vi väl aldrig haft denna diskussionen här, eller hur?
Fem av sjutton MotoGP-förare har engelska som modersmål.
Fem av fyrtionio Moto2-förare har engelska som modersmål.
Fya av trettiosju 125-förare har engelska som modersmål.
Dorna som kör MotoGP är spanskt.
Det är väl knappt några team som har sin bas i ett engelskspråkigt land.
Ingen tillverkare ifrån ett engelskspråkigt land har sitt fabrikat representerat i MotoGP.
Så jag förstår Rossi, Pedrosa etc. om dom inte känner för att lära sig prata mer engelska än de gör.
Hur stor del av denna världspublik tror du pratar engelska bättre än t.ex. Rossi?Handlar väl mer om vad publiken (som fick in oss på ämnet) vill ha. Inte ursprung eller vad man nu kommer ifrån och eventuell ovilja att prata ett språk alla förstår på ett acceptabelt sätt? Eller någon jäkla stolthet eller vad det nu kan vara.
Handlar som sagt inte om modersmål, utan vad man når världspubliken med.
Är väl inte världens problem men jag stör mig lite på att toppförare som arbetar internationellt snackar sämre engelska än mg som inte ens har gymnasiekompetens.
Hur stor del av denna världspublik tror du pratar engelska bättre än t.ex. Rossi?
Har du varit i några av Europas stora mc-länder som t.ex. Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien? Då har du kanske också lagt märke till att det inte är ovanligt med lite sämre engelska där. Liksom i de allra flesta icke europeiska länder där de kör MotoGP.
Bara ~300 miljoner av ~7 miljarder på denna planeten har engelska (i någon form) som modersmål så jag tycker inte att det är en självklarhet att alla som jobbar internationellt ska prata engelska.
Finns fan inget värre än små skitländer som tror att deras språk är "globalt", som tex Frankrike, bara för att de erövrade ett par kolonier för hundratals år sedan.
Finns fan inget värre än små skitländer som tror att deras språk är "globalt", som tex Frankrike, bara för att de erövrade ett par kolonier för hundratals år sedan.
Hur stor del av denna världspublik tror du pratar engelska bättre än t.ex. Rossi?
Har du varit i några av Europas stora mc-länder som t.ex. Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien? Då har du kanske också lagt märke till att det inte är ovanligt med lite sämre engelska där. Liksom i de allra flesta icke europeiska länder där de kör MotoGP.
Bara ~300 miljoner av ~7 miljarder på denna planeten har engelska (i någon form) som modersmål så jag tycker inte att det är en självklarhet att alla som jobbar internationellt ska prata engelska.
De som inte pratar engelska.Vem i MotoGP är det ni anser er inte förstå?
Nu tänkte jag specifikt på MotoGP klassen. Alla där gör ju intervjuer på engelska. Vad är problemet? Att en del italienska/japanska/spanska 17-åringar i en klass du inte tittar på inte pratar engelska kan väl inte vara ett problem?De som inte pratar engelska.
Svenska fotbollsspelare som kommer till Italien får specialutbildning i italienska. Dorna skulle kunna göra precis samma sak med "sina" förare. Några timmar i veckan och vips så har de schyssta ambassadörer för sponsorerna och sporten.
Nu var det MotoGP-klassens test på Sepang det gällde, med engelsk kommentator.Nu tänkte jag specifikt på MotoGP klassen. Alla där gör ju intervjuer på engelska. Vad är problemet? Att en del italienska/japanska/spanska 17-åringar i en klass du inte tittar på inte pratar engelska kan väl inte vara ett problem?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|