MotoGP 2011 - Silly Season

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Som jag fattat det kom vingarna till under den tiden då Duccen hade problem med många framhjuls släpp

Rossi säger sig dock föredra att köra utan, iaf så länge han är skadad och har dålig styrka i axlen.
Detta pga av hojen blir svårare/trögare att svänga in i kurvan

Tror jag läste detta på Motgp.com....
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Det är så altså!
Då har jag fattat det fel...
Jag rättar jag in mig i ledet igen:)
 
Last edited:

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Som jag fattat det kom vingarna till under den tiden då Duccen hade problem med många framhjuls släpp

Rossi säger sig dock föredra att köra utan, iaf så länge han är skadad och har dålig styrka i axlen.
Detta pga av hojen blir svårare/trögare att svänga in i kurvan

Tror jag läste detta på Motgp.com....


Då tycker man ju att vingarna borde sitta på framhjulet - små spoilers typ vindavvisare på framstänkaren.. jag tror de tillkommit för att ge konkurenterna huvudbry :confused:
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ungefär som Rossis viftande med benet. Alla kopierar nu, skulle inte förvåna om Vale plötsligt la ner - med ett stort flin :D
Nja, Rossi har ju själv sagt att det utfällda benet innebär att han kan trycka hårdare på styret så jag tror han kommer att fortsätta med det.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Nja, Rossi har ju själv sagt att det utfällda benet innebär att han kan trycka hårdare på styret så jag tror han kommer att fortsätta med det.

Det har jag inte hört förut, men det låter ju rätt logiskt. Man kan trycka lika hårt på styret utan att släppa benet, men om en av de fyra infästningarna mellan kropp och mc försvinner vid inbromsning så kommer ju kroppen att vilja vrida sig och man får hjälp av kroppens tyngd att generera samma tryck.

Han har förmodligen blivit gammal, trött och lite bekväm så han letar efter det minst ansträngande sättet att köra hoj på :D
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det har jag inte hört förut, men det låter ju rätt logiskt. Man kan trycka lika hårt på styret utan att släppa benet, men om en av de fyra infästningarna mellan kropp och mc försvinner vid inbromsning så kommer ju kroppen att vilja vrida sig och man får hjälp av kroppens tyngd att generera samma tryck.
Det ultimata vore alltså att göra en Superman, dvs hänga rakt bakom styret :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ny hjälmsponsor för Dovi 2011

Date: 21/01/2011

ANDREA DOVIZIOSO AND AIROH HELMET TOGETHER FOR A NEW CHALLENGE


Today Andrea Dovizioso and Antonio Locatelli, president of Locatelli Spa company that owns the trademark Airoh Helmet, have met to start a new challenge. The Repsol Honda team rider said he was excited to start a new adventure with a young, devoted to quality and product safety, and working with a group of people passionate and focused on research and development.

Born in the heart of Bergamo and heir of this land of passion for two wheels, Airoh is an expression of style company that is based on ambitious objects and determination. Because of this feature, Mr. Locatelli strongly desired to have Andrea Dovizioso as testimonial, not only for his sporting image and professional well-established over time, but also because aware of the potential of the Italian rider.

‘I have been attracting for many years by Airoh helmets - admitted Andrea -: I saw them for the first time in motocross and I liked them immediately. Then they made their way even in the motorcycle racing and I am extremely pleased to be joining the family Airoh, especially after knowing Antonio and people who work with him. Today it was my 'first' day of work with them and was impressed with the way they operate: they are in line with my approach to work. In addition to having a good product, I see in them the desire to further improvements and I'm sure they will get great results because they have the right way to work and a great enthusiasm!'

2011 - Airoh
0094_t02_dovizioso_action.jpg


2010 - Suomy
mgp_071110_val_117.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fonsi Nieto lämnade besked idag att han har hoppat av sitt Moto2-team G22 och slutar helt med racing.
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top