De var kanske lite bättre på det här förr? Eller vad säger ni?Hojarna på den här nivån ska vara supersnygga.
Bifogat
Last edited:
De var kanske lite bättre på det här förr? Eller vad säger ni?Hojarna på den här nivån ska vara supersnygga.
Knappast...De var kanske lite bättre det här förr? Eller vad säger ni?
Det märks att designern av hans nya "etta" inte varit i Stockholm så mycket
De var kanske lite bättre på det här förr? Eller vad säger ni?
Rossi har sagt att han tycker att det är svårare att få hojen att styra in efter en inbromsning med vingarna än utan.Undrar om de kommer köra med eller utan vingar, kanske olika beroende på bana.
Eftersom jag gillar att spekulera tror jag att Rossi tycker att vingarna är fula och helst kör utan. Flera slitsar som luftutsläpp var inte heller så himla snyggt, så det vill han också ha bort. Yamahan höll ju tempen (kan vi spekulera i iaf) utan vingar och med stora, konventionella hål som luftutsläpp.Rossi har sagt att han tycker att det är svårare att få hojen att styra in efter en inbromsning med vingarna än utan.
De kanske kan ge lite stabilitet i högre farter men sitter det där av den anledning jag läst, dvs för att öka motorns kylning och därmed livslängden, lär de behövas på alla banor.
I videon där han pratar om M1-orna sa han ju att dom var tvungna att "make the bike better and also more beautiful". Samma gäller här, spekulerar jag.
Så, nu har jag spekulerat färdigt för den här gången.
...för att öka motorns kylning...
De skapar ett undertryck vid luftutsläppen, they say.Hur skulle en vinge på utsidan öka motorns kylning? Fungerar de som luftutsläpp via någon kanal mot insidan?
De skapar ett undertryck vid luftutsläppen, they say.
De skapar ett undertryck vid luftutsläppen, they say.
Inte omöjligt. Vingarna har gjort flera framträdanden tidigare år. Yamaha har haft dom på YZR500 till exempel. Ingen hakade på utom Kawasaki som satte dom på surloket ZX-12R.jag tror vingarna är bullshit och är till för att sätta griller i huvudet på konkurenterna
Inte omöjligt. Vingarna har gjort flera framträdanden tidigare år. Yamaha har haft dom på YZR500 till exempel. Ingen hakade på utom Kawasaki som satte dom på surloket ZX-12R.
Ömsom vin, ömsom vinäger.Det har varit mycket, mycket sämre förr också:
och otroligt mycket bättre:
Men hallå, du vet att jag inte kan ett skit om teknik, jag läser bara vad experterna skriverHur skulle en vinge på utsidan öka motorns kylning? Fungerar de som luftutsläpp via någon kanal mot insidan?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|