Vem är förvånad? Idén var ju uppenbart idiotisk från början.
För att?
Vem är förvånad? Idén var ju uppenbart idiotisk från början.
Tror hon blev mest besviken på att hon sponsrade ett team i en serie för mopeder, hon trodde det hade att göra med riktiga motorcyklar, inte "knallerts"...MMM Fröken Paris Hillton blev väl grymt besviken då det visade sig att det satt bara småpojkar på hojarna och inte riktiga män med hår på bröstet.. Hahaha :=)
Tror hon blev mest besviken på att hon sponsrade ett team i en serie för mopeder, hon trodde det hade att göra med riktiga motorcyklar, inte "knallerts"...
Kanske var hon mest besviken för att hon åkte till folksamlingar där majoriteten av folksamling/pressuppbåd inte brydde sig om henne....Tror hon blev mest besviken på att hon sponsrade ett team i en serie för mopeder, hon trodde det hade att göra med riktiga motorcyklar, inte "knallerts"...
Därför att hon inte är en trovärdig ambassadör för racing.För att?
Säkert. Vilka är egentligen intresserade av Paris Hilton?Kanske var hon mest besviken för att hon åkte till folksamlingar där majoriteten av folksamling/pressuppbåd inte brydde sig om henne....
Intervju med Stoner om 2012 års säsong, om att bli pappa och lite till. Jag visste inte att han bodde i Schweiz... Motorsport är väl förbjudet där? Känns som att det är få som kommer rå på honom även i år, men man kan aldrig veta i förhand. Jag hoppas såklart på ännu en titel från hans sida.
http://www.motogp.com/en/news/2012/one+on+one+with+casey+stoner
Ja, på Wikipedia stod det att det röstades fram 2007 men drogs sen tillbaka 2009, så det verkar fortfarande vara helt förbjudet. Dock så ska backtävlingar tydligen vara tillåtet i vissa former. Antagligen gillar Stoner att ta helt avstånd från all motorsport på sin lediga tid, behövs egentligen ingen bättre förklaring.Vad jag har förstått så är det absoluta förbudet avseende motorsport avskaffat i Schweiz nu men miljölagstiftningen gör det svårt att anordna tävlingar.http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/06/switzerland-ends-52-year-motor-sport-ban/
Därför att hon inte är en trovärdig ambassadör för racing.
En lyckad kombination? Men de avbryter ju samarbetet för att de inte är nöjda med henne. På goda grunder, som sagt...Så det är bara "trovärdiga ambassadörer för racing" som får sponsra ett team nu för tiden?
Jag tror nog att man får vara så tacksam för dom pengar som går att få in till ett roadracingteam i dagens läge. Och det faktum att PH faktiskt är en rätt så känd människa utanför motorsportvärlden (tycka vad man vill om henne) har ju bevisligen gjort att sporten uppmärksammats på flera ställen utanför våran lilla värld, än den gjorts innan... Därför tycker jag att det är en rätt lyckad kombination... Pengar in, och mediatid ut... Win-win
Jag gillar teknisk utveckling men frågan är om inte MotoGP har närmat sig en gräns för vad som är acceptabelt. Jag inser att det fortfarande bara är en handfull förare som kan vinna, med eller utan hjälpmedel, men deras prestation blir lite avslagen när man vet att det viktigaste arbetet görs av välbetalda programmerare.http://www.motomatters.com/analysis/2012/01/22/honda_s_robot_asimo_supplies_a_crucial_c.html
Intressant artikel om hur Hondas elektronik har utvecklas ...
Jag gillar teknisk utveckling men frågan är om inte MotoGP har närmat sig en gräns för vad som är acceptabelt. Jag inser att det fortfarande bara är en handfull förare som kan vinna, med eller utan hjälpmedel, men deras prestation blir lite avslagen när man vet att det viktigaste arbetet görs av välbetalda programmerare.
Nej, in med en enhets-ECU så fort som möjligt!
Jag gillar teknisk utveckling men frågan är om inte MotoGP har närmat sig en gräns för vad som är acceptabelt. Jag inser att det fortfarande bara är en handfull förare som kan vinna, med eller utan hjälpmedel, men deras prestation blir lite avslagen när man vet att det viktigaste arbetet görs av välbetalda programmerare.
Finner det lite lustigt att Stoner bor i ett land där motorsport är föbjudet! Ungefär som att skidåkare skulle bo i Egypten...
Som ju har snö uppe i bergen väldigt nära till skidliftar. Dessutom halvdags körning till flertalet stora skidorterna.Dom flesta stora skidåkarna bor nog faktiskt i Monaco...
Det är så klart flera anledningar till varför han bor där men att det skulle pga förbjudet mot motorsport är nog ganska befängt. Förmånligt ur skattehänseende, centralt i Europa, bra kommunikationer, vacker miljö lär ju komma betydligt högre upp på skalan...Ja, på Wikipedia stod det att det röstades fram 2007 men drogs sen tillbaka 2009, så det verkar fortfarande vara helt förbjudet. Dock så ska backtävlingar tydligen vara tillåtet i vissa former. Antagligen gillar Stoner att ta helt avstånd från all motorsport på sin lediga tid, behövs egentligen ingen bättre förklaring.
Som ju har snö uppe i bergen väldigt nära till skidliftar. Dessutom halvdags körning till flertalet stora skidorterna.
Det är 1,5 timmes bilfärd upp till nationalparken ovanför Monaco. Man ser skidorten bra under inflygningen till Nice. Det är väl inte så anmärkningsvärt med 1,5 timme till liften, jag har kollegor som pendlar längre än så varje dag till jobbet. Det är mindre än 4 timmars bilkörning till närmsta World Cup-ort.Jo men det är nog några timmars körning för att ta sig dit iaf. Man tar sig ju till Tyskland, Italien, Frankrike eller Österrike på liknande tid från Schweiz.
Sen vet jag inte om även träning av motorsporter är olagligt i Schweiz? Borde väl vara som boxning i Sverige tycker man, man får träna men inte ta betalt för att tävla.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|