Är det så mycket öppnare? Tycker det är samma toppnamn/team som förra året. Och i så fall vad är det man kan härleda till de extra 200cc? Tech3 är ju en glad överraskning, men det är ju inte så konstigt att satelitteamen är rätt nära fabrikarna precis i början av en säsong där det är nya tekniska förutsättningar.Kul att 200cc har gjort klassen öppnare.
Känns som om pressen ligger på Jorge som senaste åren har platserna 2 1 1 1. Casey har som bäst en 2:a plats 2009 tror jag.
Estoril har väl årets långsammaste bana där 4 kurvor tas på lägsta växeln och chicanen i knappt 60km/h.
Tror vi för i år får en ny vinnare på Estoril.
Jag är böjd att hålla med. Det har varit tightare i toppen men inte särskilt mycket omkörningar efter en fyra-fem varv. Vi får väl som det blir skillnad i helgen.Är det så mycket öppnare? Tycker det är samma toppnamn/team som förra året. Och i så fall vad är det man kan härleda till de extra 200cc? Tech3 är ju en glad överraskning, men det är ju inte så konstigt att satelitteamen är rätt nära fabrikarna precis i början av en säsong där det är nya tekniska förutsättningar.
Är det så mycket öppnare? Tycker det är samma toppnamn/team som förra året. Och i så fall vad är det man kan härleda till de extra 200cc? Tech3 är ju en glad överraskning, men det är ju inte så konstigt att satelitteamen är rätt nära fabrikarna precis i början av en säsong där det är nya tekniska förutsättningar.
*trumvirvel* här kommer min kryssruta!
1, Stoner the boner, fullkommliiiiigt oschtoppbar!
2, Pedrosa, tar starten med 350m och är lite smidigare i kurvorna än LorenSSo
3, Lorenzo, får inte till det riktigt idag utan hamnar bakom dwarfy.
4, Cal Crutchy, "Catch the mouse"
5, Bradl, nu jävlar börjar pöjken bygga självförtroende.
6, Dino Velvet
Det beror ju så klart på vad man menar. Hur de kvalar är iaf för mig helt irrelevant när det gäller om klassen blivit öppnare eller inte. Jag ser enbart till resultaten i racen och så länge vi har tre, kanske fyra, namn som står på pallen nio gånger av tio är det inte "öppet". Men jag håller tummarna för att det blir öppnare resten av säsongenJerez 2012 MotoGP.
3 olika märken i topp efter QP, topp 4 inom 2,5 sekund.
Tyder inte det på en öppning?
FAst det där sa Lorenzo under testerna och innan de hade kört några race. visst har det varit tightare och lite mer racing i början av racen men ingen extremt stor skillnad, tycker jag.Körstilen med det extra momentet och kraften hp ger en större frihet för olika spårval genom kurvorna.
Jorge uttrycker det
" they are more powerful, harder on the tires, but it should be a better spectacle because there will be more overtaking."
Just Jerez racet sist var ju rätt speciellt med inledande blött då många inte körde fullt i början bl a Pedrosa och därigenom höll ihop fältet i början. Jag tror hellre det mindre avståndet mellan hojarna beror på däcken som någon annan skrev.Jerez 2012 MotoGP.
3 olika märken i topp efter QP, topp 4 inom 2,5 sekund.
Tyder inte det på en öppning?
Signifikant eller slump ? Den som lever får se
Men läst från flera håll att man tror årets säsong kommer bli tightare än någonsin och det verkare inte osannolikt.
Körstilen med det extra momentet och kraften hp ger en större frihet för olika spårval genom kurvorna.
Jorge uttrycker det
" they are more powerful, harder on the tires, but it should be a better spectacle because there will be more overtaking."
Ja man undrar om han kvalar skit på Jerez å ändå vinner, hur blir det inte om han får ordning på sakerna innan race.
Skulle vara kul om inte Casey inte tog död på spänningen.
Speciellt när de har så avancerad och finjusterad elektronik.Det här argumentet med att mer effekt tillåter fler spårval tycker jag låter väldigt konstigt. På rookienivå kan jag köpa det kanske, men i VM finns det ett idealspår som går allra snabbast, att kunna åka så annorlunda spårval just pga av det extra vridet låter i mina amatöröron välidgt konstigt, känns mer som någon floskel.
Du menar klassen där de måste lägga in 3-4 depåstopp för att få spänning i racen?Tror GP-cirkusen ska lära sig lite av Formel 1, där är det underhållning. När F1-bilar kör mer olika spår än MotoGP-förarna är något Knas<tm>.
hemma med opererad hand, finns det stream? (gärna sbk också)
Vilka CRT kör med Honda motor?Otroligt vad breda FTRs Kawasaki och Honda CRT hojar är. Ser sjukt klumpiga ut och man förstår också hur smäckra och välbyggda M1rna är, enda andra radfyran i fältet.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |