MotoGP 2012: Estoril - Portugal

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Snabba ryck för GP-cirkusen som nu har tagit sig den relativt korta sträckan från Jerez till Estoril för helgens Portugisiska GP. Om jag inte minns fel kommer de att köra en test på måndag efter racet.

För att slå ann en trevlig ton kommer här ett par intressanta frågor att diskutera fram till söndagens race:

Kommer Stoner att ta sin andra seger för säsongen eller blir problem med armpump värre den här gången?

Kommer Lorenzo gå för fullt och satsa på vinst eller sejfar han och tänker på totalen?

Kommer Pedrosa ta starten?
(Bajsar björnen i skogen? Är det rea i mattaffären?)

Kommer Spisen göra ett lika uselt race som sist?

Kommer Rossi på hur han ska köra Ducatin eller blir det "som vanligt" en tillbaka skjuten placering 30 sekunder efter vinnaren?

Kommer Hayden stå i första led och sakta glida bakåt eller är det dags för amerikanen att få stå på pallen?

Kommer Crutchlow lyckas ta sig hela vägen upp till pallen eller var förra racet ett undantag?
(Den största frågan är väl dock om han får tag på musen i sin husbil.)

Blir RdP bästa CRT?

En avgörande detalj för svaren är självklart vädret där de pratas om att det kommer att bli blött i helgen. Säkert något som Ducati fixat.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kommer Crutchlow att köra runt på sighting lap, parkera hojen på gridden och sen gå på muggen? Han har gjort så hittills i alla fall. IBS? Rookiemage?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hoppas på att Cal tar en pallplats, resten är ointressant. Jag har inte haft glädje av att kolla MotoGP denna säsongen, har jag inte haft sen Malaysia -11...

Lägger all fokus istället på Moto2. Hoppas på att Pol tar vinst igen :) Ska bli kul att se ifall Iannone kör lika fort som han gjorde förra året, då har han stor chans på vinsten han också. Får hoppas han håller sig på hjulen detta året iallafall :hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommer Crutchlow fortsätta köra i folkrace-stil dom första varven? :)
Kommer Hayden att köra om fler på utsidan?
Kommer Stoner att lägga lakrits-streck på inner-curbsen?

MotoGP
Stoner
Lorenzo
Crutchlow
Moto2
Marquez
Redding
Luthi
Moto3
Fenati
Someoneelse
Anotherguy

Mitt problem nu är MotoGP-abstinens! ;)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Kommer Maverick spöa Fenati? Kommer bli härlig fight for sure mellan de där två herrarna/pojkarna säsongen ut. Skoj!

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Väder prognos Estoril:
Fredag regn
Lördag regn
Söndag halvklart
Måndag regn
Mao. repris från Jeres :(

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kommer Maverick spöa Fenati? Kommer bli härlig fight for sure mellan de där två herrarna/pojkarna säsongen ut. Skoj!

Sjuk jevel på att köra han Fenati, hej var'e gick! Undrar hur mycket skäll han fått om han kraschat :D

Vem är det Stiggy hjälper, Salom va? Vad är hans roll, teamchef?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Enligt Twitter, så uppskattas inte Cal's "tight" racing av de andra. ´
-citat- Bringing some WSS-antics into it. They don't particulary like it -slutcitat-
Musen är dessutom borta nu enligt honom själv på Twitter.

Tror Nicky kommer bli farlig i helgen.
Konstigt då Rossi kunde "låna" inställningarna till sin.
Någon som kommer ihåg vilket dj-kla liv det var om det mellan honom och Lorenzo ang detta? (kom jag ihåg rätt nu?)

Personligen tror jag på 5 som kan vinna:
Hayden, Stoner, Crutchlow, Lorenzo och Pedrosa.
Outsider tror jag Spies kan bli.
Rossi kommer bli topp 10 efter att ha satt Bautista på plats ordentligt (han har tröttnat :) )
Snabbaste CRT tror jag blir Edwards

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Jag hoppas att Kallio lyckas bättre i starten, och att Cal slipper slå av i ingångarna hela tiden för att någon ligger i idealspår och söndagskör. Heja Cal! Hoppas också att Rossi kommer före snabbaste CRT!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kommer Crutchlow att köra runt på sighting lap, parkera hojen på gridden och sen gå på muggen? Han har gjort så hittills i alla fall. IBS? Rookiemage?

Det är väl bara en såkallad pre race procedure likt Stoners "jag skall komma sist till gridden". Jag har många gånger tänkt på varför ingen vägrar köra om Stoner på sighting lap, hade varit jättekul att se hans reaktion :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sjuk jevel på att köra han Fenati, hej var'e gick! Undrar hur mycket skäll han fått om han kraschat :D

Vem är det Stiggy hjälper, Salom va? Vad är hans roll, teamchef?
Stiggy är team manager för RW Racing GP med Salom och Binder.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Stoner har sagt att han inte kände av armpumpet alls i Jerez och att anledningen till det var de speciella förhållandena i Qatar(nappade inte riktigt på vad det var han menade, varmt? sandigt?). Tror Stoner tar det i helgen, tätt följd av Lorenzo. Crutchlow hamnar bakom Pedrobot igen men kör på honom på näst sista varvet och Pedrosa bryter något som gör att han inte kan vara med och fajtas om titeln detta året heller.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Stoner har sagt att han inte kände av armpumpet alls i Jerez och att anledningen till det var de speciella förhållandena i Qatar(nappade inte riktigt på vad det var han menade, varmt? sandigt?). Tror Stoner tar det i helgen, tätt följd av Lorenzo. Crutchlow hamnar bakom Pedrobot igen men kör på honom på näst sista varvet och Pedrosa bryter något som gör att han inte kan vara med och fajtas om titeln detta året heller.

Jag vet inte men

“It was nowhere near as bad as we had in Qatar, but it was the same problem again,” said Stoner, who dropped from third to first at Losail.

tycker jag ändå tyder på att han har samma problem igen. ;)

(http://www.crash.net/motogp/news/179133/1/arm_pump_still_an_issue_for_victorious_stoner.html)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag tror kanske att journalisten på Crash.net har blandat ihop sina ordningstal... :D

Jo, misstänkte det också men man har ju haft fel förr...

För att hålla mig någorlunda on topic så tippar vi följande!
1. Jörgen
2. Stoner
3. Cal

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Stoner, Lorenzo, Pedrosa på pallen så länge de tar sig i mål. Allt annat känns som en skräll..

Personligen så är jag mer sugen på att se Luthi VS. Marquez & Vinalês VS. Fenati.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Stoner, Lorenzo, Pedrosa på pallen så länge de tar sig i mål. Allt annat känns som en skräll..

Personligen så är jag mer sugen på att se Luthi VS. Marquez & Vinalês VS. Fenati.

MC Doktorn

Guest
Kul att 200cc har gjort klassen öppnare.
Känns som om pressen ligger på Jorge som senaste åren har platserna 2 1 1 1. Casey har som bäst en 2:a plats 2009 tror jag.

Estoril har väl årets långsammaste bana där 4 kurvor tas på lägsta växeln och chicanen i knappt 60km/h.
Tror vi för i år får en ny vinnare på Estoril.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring