Innan man skenar iväg allt för långt med Ducatis framgång på Misano, och att problemen nu äntligen är över, så ska man kanske ha i åtankte att dom hade testat i två dagar på just Misano precis tävlingshelgen och att övriga startfältet inte hade någon torr bantid alls innan kvalet drog igång. Så självklart hade Ducati fördel av att ligga långt före i arbetet med att hitta en bra torrsetup på hojarna.
Dessutom saknades ju både Repsolhojarna, som med allra största säkerhet hade hamnat före Rossi i resultatlistan, vilket i så fall skulle betytt en 4:e plats för Rossi. Fortfarande ett stort kliv frammåt från att ligga kring 6:e plats, men kanske inte så enormt som man kan lockas att tro av resultatlistan.
Jag tror vi får vänta ett par race innan vi kan se om det är några revolutionerande förbättringar på Ducatin....
Men helt klart så tror jag att det fanns ganska många som drog en liten lättnadens suck efter målgången i söndags... Självklart hela Ducati teamet, och organisationen bakom... Men jag tror även det pustades ut lite bland några förare... Typ Ianonne, Dovi, och Speeez kanske... Kanske dom inte gjort bort sig fullständigt ändå..