MotoGP 2012 - Gran Premio Aperol di San Marino e della Riviera di Rimini - Misano

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker nog att din slutsats är om möjligt ännu märkligare :va

Rossi har tillsammans med Ducati jobbat häcken av sig i snart 2 år och nu äntligen börjar det likna något. De körde en test på Misano strax före GP:et så att det skulle lyckas lite bättre var inte så konstigt. Rossi jobbar på GP12:an och får inte vara med i utvecklingsarbetet av GP13.

Försöker du insinuera att Rossi helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, ändrat sin körstil och anpassat den efter hojen som hela tiden varit fantastisk eller vad menar du?
Jobbat häcken av sig? Ja, fast tyvärr har han ju redan gett upp och övergivit skeppet med svansen kraftigt lutande i sydlig riktning.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli j-vligt spännande att se om Duccen är lika konkurrenskraftig om två veckor. :)

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Jobbat häcken av sig? Ja, fast tyvärr har han ju redan gett upp och övergivit skeppet med svansen kraftigt lutande i sydlig riktning.

Känns knappast som att han har svansen mellan benen och det ska ha han fan inte ha heller. Från att ha legat på toppen sedan hans debut i 125 klassen tills två år tillbaka till att ligga nu innan Misano på plats 8 i poäng säger väl än hel del. Han må ha vart lite kaxig genom åren men tycker det är tragiskt att se hur många som snackar så mycket skit så fort det gick nedåt efter Ducati flytten. Jag som många andra hoppas på att han kommer tillbaka 2013 och trycker upp sitt arlse i alla Rossi haters ansikten.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ewer! Var där vi också (ja och frun) tråkigt att inte fick se nån fight mellan pedro och Jörgen, men det kvitta med den stämning där var på läktaren för 46/58 vu vu vu!!

Värt det!
Hemma igen efter en riktigt trevlig helg! Ett besök i Tavullia och några rader på minnesmärket för #58 Sic i Coriano på fredagen. Dramatik på hög nivå hela söndagen. Kan rekommendera ett besök på Ducatifabriken och Ducatis museum också.
Pedrosa vinner, Lorenzo trillar, VM blir sjukt spännande!
Hoppas du inte spelade på det tipset. :D
Så jävla dåligt filmat! :4skrika Följde ju bara gänget som slogs om pallplats? Det var fan inte många sekunder de följde förarna längre bak i fältet. Racet var i sin helhet var lika uselt som Assen. Toppförarna borta direkt.

Kul att Rossi fått ordning på hojen, men i det är väl ingen som tror att han hade varit tvåa om Stoner kört och Pedrosa inte blivit påkörd av Barbaren?
Märkligt, när hojen är kass är det Ducatis fel, när den blir bra och det kommer lite resultat så är det Rossi som har fixat allt?? Klart som fan att han inte blivit två om båda Respolförarna varit med i matchen.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossi....Han är nog inte så sopslut ändå, bådar gott.

Enligt expertis på SH var Rossi slut redan säsongen 2006 när däcken strulade. Ett jävla hallå om att han ville byta märke.

Vad händer.?? Jo...den sopsluta världsmästaren tar ett par titlar till. :wiggle

DeMarko

Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Eller som jag ser det, han löste Ducati-problemet. :D
Att han löste Ducati problemet är nog lite tidigt att säga. 1 andra plats i torrt efter att ha testa MKT på misano. Cykeln såg stabilare ut än någonsin skulle jag vilja påstå. Men jag hade nog väntat några race innan jag sagt att problemet va löst. Hoppas det är det. /tm

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är ju lite intressant ändå, jag hoppas de får fräs på spaghettiräsern för lite tightare race nästa år.
Det är väl instyrningen Rossi kämpat med hela tiden - Misano svänger ju rätt bra...men å andra sidan fick de andra inte mycket tid till att jaga setup heller den här helgen.

Svårt att utläsa något ur det här, tyckte det var lite intressant att han lyckas hålla både Bradl och Dovi bakom sig ändå (vilket jag aldrig trodde).

MC Doktorn

Guest
Jag tycker nog att din slutsats är om möjligt ännu märkligare :va

Rossi har tillsammans med Ducati jobbat häcken av sig i snart 2 år och nu äntligen börjar det likna något. De körde en test på Misano strax före GP:et så att det skulle lyckas lite bättre var inte så konstigt. Rossi jobbar på GP12:an och får inte vara med i utvecklingsarbetet av GP13.

Försöker du insinuera att Rossi helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, ändrat sin körstil och anpassat den efter hojen som hela tiden varit fantastisk eller vad menar du?

Jag nämner Ducati som är den märkliga paradoxen, så fort man gjort klart att Rossi inte längre finns med dom 2013 så tar utvecklingen fart i rätt riktning.

Har har konstant legat nästan en sekund/varv efter täten och nu plötsligt är det frågan om tiondelar.

Hur ska man tolka det?
Om Rossi/Burgess inte längre är med i utvecklingsarbetet lika aktivt längre och resultaten kommer av att Ducati gör förändringarna själva utan inblandning.

Tycker ditt påstående att Ducati är ett bojsänke är ett märkligt uttalande, speciellt med hänsyn till när det går dåligt för Rossi så är det Ducatis fel. Men inte när det går bra så är det förståss Rossis förtjänst.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Enligt expertis på SH var Rossi slut redan säsongen 2006 när däcken strulade. Ett jävla hallå om att han ville byta märke.

Vad händer.?? Jo...den sopsluta världsmästaren tar ett par titlar till. :wiggle

Ja men det berodde på att han hade ett överlägset maskinmaterial :fakta

Fast när det går dåligt är det förstås den dumma Ducatin som är felet:hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
..
Hur ska man tolka det?
Om Rossi/Burgess inte längre är med i utvecklingsarbetet lika aktivt längre och resultaten kommer av att Ducati gör förändringarna själva utan inblandning.
...

Kan ju vara så men, förändringarna som kom till Misano borde de väl börjat med för länge sedan? :va
Finns folk här som kan bedömma det bättre men, det borde väl ta månader att få fram ny sving lr chassi?

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Jag nämner Ducati som är den märkliga paradoxen, så fort man gjort klart att Rossi inte längre finns med dom 2013 så tar utvecklingen fart i rätt riktning.

Har har konstant legat nästan en sekund/varv efter täten och nu plötsligt är det frågan om tiondelar.

Hur ska man tolka det?

Tycker ditt påstående att Ducati är ett bojsänke är ett märkligt uttalande, speciellt med hänsyn till när det går dåligt för Rossi så är det Ducatis fel. Men inte när det går bra så är det förståss Rossis förtjänst.

Eftersom de andra inte teamen hade någon nämnvärd tid på torrt alls i helgen så spelade nog Ducatis tester på Misano ännu större roll, men inte riktigt så mycket som det såg ut som. Om två veckor får vi se hur det verkligen ligger till.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Finns en hel del folk här som får torka sitt eget skit i nyllet. Lite spännande är det när man säger att VR är slut och behöver se sig om att göra annat...

Det jag inte fattar är hur man kan kläcka ur sig sånt jävla skit om en sån förare som rossi, för mig är han den största genom tiderna och skulle nu han vart turk, svenne, så hade jag tyckt likadant.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag nämner Ducati som är den märkliga paradoxen, så fort man gjort klart att Rossi inte längre finns med dom 2013 så tar utvecklingen fart i rätt riktning. Har har konstant legat nästan en sekund/varv efter täten och nu plötsligt är det frågan om tiondelar. Hur ska man tolka det?
Väldigt enkelt. Rossi/Ducati hade mer torrtid än något annat team på Misano. De har testat nya delar i ett och ett halvt år men först nu börjar det lossna. Svårare än så har jag svårt att se att det skulle vara.

Rossi och Burgess är i allra högsta grad inblandad i utvecklingen, precis som de varit i snart 2 år. Men, de utvecklar GP12:an, den som Rossi och Hayden kör nu, inte GP13. Med andra ord är det JB/VRs input som lett fram till de delar som används nu och kommer att användas resten av säsongen.

Jag har aldrig påstått att framgången i helgen skulle bero enbart på Rossi. Utan Ducatis utvecklingsavdelning kan han inte göra någonting. Vad jag har sagt är att Ducatin inte var bra när Rossi tog över den vilket övriga förares problem med samma hoj har visat. Undantaget är Casey som är den ende som kunnat köra Ducatin som den behöver köras vilket inte är samma sak som att hojen är bra. Caseys karriär hos Ducati började på topp (med hjälp av ett nytt reglemente och Bridgestone-däck) och pekade sedan stadigt nedåt och till slut fick han nog av Ducatis oförmåga att ta fram en konkurrenskraftig hoj som han vill ha den.

DeMarko

Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Jag tror inte det har så mkt med att Rossi slutar & göra att Ducati har fått till chassit (dvs om de nu har det. Man brukar ju säga: en gång = ingen gång). Har nog mer att göra med att Ducati inte hade så mkt erfarenhet av alu ram ala japps och kanske en resursfråga? (Både $ och erfarenhet) Fanns en jättebra artikel om Ducatis ram på italienska (kan tyvärr inte hitta denna. någon annan som vet länk?) Att vaska fram en ny ram sker ju inte över en natt. Beräkningar, tester (hållfastighet, vibration mm) måste ju göras. allt sånt tar ju tid. Men hoppas att de har fått till det. Jag anser att motoGP behöver FLER konkurenskraftiga fabrikat. Hoppas även att BMW, Suzuki & Kawa kommer tillbaka/in med prototyp cyklar som oxå är snabba/funkar bra. Blir roligare race då anser jag. CRT hör inte riktigt hemma i MotoGP tycker jag. Men jag kan såklart ha fel! :dummer Tjipp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping