Är väl några förare/team som har Abraham och Cardion Racing att tacka efter racet igår..
Kul för Spies...
Jag menar... Ett race utan mekaniskt fel på hojen, utan fel på däcken, utan en klämma kvar på luftningsslangen till tanken, utan ett krånglande visir, ingen krasch, och utan magsjuka... Det måste ju ändå kännas som en seger!
Kul för Rossi/Ducati
Nog för att det var några gratisplaceringar när inte Peddo och Stoner är med, och klart att dom hade fördel av att dom testade där alldeles nyss och dom andra inte hade tid att få till en bra torrsetup. Men faktum kvarstår ju att avståndet mellan vinnaren och Rossi i mål aldrig har varit så här litet i torrt... Ironiskt OM det nu skulle vara så att han börjar få ordning på Ducatin lagom till han kastar benet över M1'an nästa år. Kanske utvecklar en vinnarhoj till Dovi nästa år?
Johnny Rea!!
Stabil insats i sitt första inhopp. Höll sig på hjulen och cruisade in på en 8:e...
Cruchlow för helvete...
Jag gillar karln, men prova att kyla lite nångång och ta dig i mål istället för att köra "do or die" i varenda sväng. Har ju snart ruinerat Tech3 med bara sitt krashkonto...
Lorenzo
Jag citerar en gammal hockeytränare, Timo Lahtinen... "Äckligt diciplinerat"
Man kan ju nästan gratulera till VM-titeln redan nu efter Repsolteamets miss, och Barberas lilla misstag...
Repsol/Pedrosa
Alltså, vafan hände? Det är ju inte rookies direkt.... Strul med materialet och tvingas starta sist... Allt på grund av en bricka som saknades på Abrahams koppling?
Abraham/Cardion
Tydligen en bricka som saknades i kopplingen, PÅ BÅDA HOJARNA, som gjorde att han fick motorstopp och inte kom iväg i någon av starterna. Sen var det dessutom en skruv som hade gängat ut sig på bakbromsen som gjorde att det droppade bromsvätska på bakhjulet, vilket sedan gav rikemanssonen en liten fin flygtur när väl racet startade sen...