MotoGP 2012: Philip Island - Australien

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
P€RRA;5668192 skrev:
When asked which turn he would like named after him, Lorenzo brought the house down with "the last turn at Catalunya"

Killen har humor :hihi

Han växer i mina ögon för varje dag som går. En världsmästare med självdistans! Det saknas hos en del andra...

MC Doktorn

Guest
Det här allmänna pratet om Lorenzos fegkörning är rätt kul tycker jag, då det ger begreppet fegkörning en helt ny mening. Typ så här:

"Krossa alla förare utom en oavsett förhållanden och bana och utan att göra ett enda misstag. Detta mot förare som har allt att vinna, ingenting att förlora och ger precis allt för att glänsa i enstaka race. Dessa förare anses dessutom vara några av de allra bästa i hela världen."

Fegkörning!!! :yoparty

Det är just mot den bakgrunden som man kan fråga sig hur man vill att tävlingar ska avgöras.
Genom intensiv kamp ända in på mållinjen eller avslagen taktik körning.

Jlo anpassar sig bara till dom förutsättningarna som råder utan att ta några risker vilket är ganska naturligt nu när det i praktiken bara handlar om 2 stycken så gynnas fegkörnings konceptet bäst.

MotoGP skulle behöva 3-4 potentiella vinnare av racen så att det inte är lika givet.
Det bästa vore om Jlo DNF i helgen så det står och väger till Valencia.

Tycker jag i min soffa :rock

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Fast han sa "not the last corner at Catalunya" och att han var tvungen att kolla på några repriser för att kunna välja en kurva.

P€RRA;5668192 skrev:
When asked which turn he would like named after him, Lorenzo brought the house down with "the last turn at Catalunya"

Killen har humor :hihi

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Med tanke på hans facit i år, så finns det väll ingen som inte kan anse honom som en rättvis världsmästare, för det blir han till helgen :tummenupp

Go lorre!!

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det är just mot den bakgrunden som man kan fråga sig hur man vill att tävlingar ska avgöras.
Genom intensiv kamp ända in på mållinjen eller avslagen taktik körning.

Jlo anpassar sig bara till dom förutsättningarna som råder utan att ta några risker vilket är ganska naturligt nu när det i praktiken bara handlar om 2 stycken så gynnas fegkörnings konceptet bäst.

Det första är ju roligast för publliken förstås. Men jag tror inte att han fegar så mycket, utan snarare är medveten om att han inte kan matcha Pedrosas pace just nu. Då vore det rätt puckat att köra över gränsen för att ändå försöka.

Sedan är det skillnad på fegkörning och taktikkörning. Den tidigare ligger det en nedlåtande värdering i, som jag inte känner är rättvist för en så grymt kunglig förare som Lorre. Men ett visst mått av taktik håller jag med om att Lorre använder. Med all rätt och heder, tycker jag.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Lorre har helt enkelt blivit klokare med tiden :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Det första är ju roligast för publliken förstås. Men jag tror inte att han fegar så mycket, utan snarare är medveten om att han inte kan matcha Pedrosas pace just nu. Då vore det rätt puckat att köra över gränsen för att ändå försöka.
Sedan är det skillnad på fegkörning och taktikkörning. Den tidigare ligger det en nedlåtande värdering i, som jag inte känner är rättvist för en så grymt kunglig förare som Lorre. Men ett visst mått av taktik håller jag med om att Lorre använder. Med all rätt och heder, tycker jag.
Du har så rätt:tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Angående motorer.

Jorge Lorenzo's engine usage:
EngineSessionsRacesStatusTotal eventsEvents used
#1464Active15QAT, SPA, POR, FRA, CAT, GBR, NED, GER, ITA, USA, IND, CZE, ARA, JPN, MAL
#2473Active14QAT, SPA, POR, FRA, CAT, GBR, NED, GER, ITA, USA, IND, CZE, RSM, JPN
#341Withdrawn1NED
#4113Active5ITA, USA, IND, CZE, JPN
#583Active3CZE, RSM, JPN
#692Active2ARA, MAL

Dani Pedrosa's engine usage
EngineSessionsRacesStatusTotal eventsEvents used
#5170Active7USA, IND, CZE, RSM, ARA, JPN, MAL
#6112Active3ARA, JPN, MAL

* * * *

(#1 - #4 är förbrukade. Honda bytte motor under säsongen.)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Stoner nästan en sekund för Peddo (2) vid FP2.
Tror lille Casey har ställt ut skåpet så alla kan se. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Enligt kommentatorerna i sändningen jag såg satte Casey sitt snabbaste varv på andrahojen och med hårt bakdäck = larvigt överlägsen :)

Måste säga att kontrasten mellan Viasats studiokommentatorer och den sändning jag såg på One (Australien), där tex Doohan intervjuar Livi Suppo vid depåräcket, var rätt stor... :crash

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC