MotoGP 2012: Philip Island - Australien

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
P€RRA;5668886 skrev:
Enligt kommentatorerna i sändningen jag såg satte Casey sitt snabbaste varv på andrahojen och med hårt bakdäck = larvigt överlägsen :)

Måste säga att kontrasten mellan Viasats studiokommentatorer och den sändning jag såg på One (Australien), där tex Doohan intervjuar Livi Suppo vid depåräcket, var rätt stor... :crash

Yepp. När jag gick från Viasat till motogp.com var det nästan som en ny sport! :tummenupp

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Kollar alltid Motogp i efterhand bara för att kunna se på ONE:s sändningar. Riktigt bra kommentatorer och alltid löjligt bra upplösning på materialet :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Yepp. När jag gick från Viasat till motogp.com var det nästan som en ny sport! :tummenupp
Funderar på att säga upp Viaplay. Har det i princip bara för MotoGP och hade gärna fortsatt att betala men när sändningarna är så mycket sämre och stabiliteten ett skämt så kan jag hålla mig ett par timmar.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lorenzo siktar på att ta andraplatsen i helgens race då han anser Stoner en nivå bättre än alla på denna bana vilket man knappast kan säga emot då han tog bästa tid med råge på det hårda bakdäcket!

Tråkigt men ändå skönt när en förare är ärlig om att mästerskapet är mkt viktigare är enstaka placeringar!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Stoner fullkomligt Äger PI.......vem ska ens kunna komma i närheten?

Nåja, han vinner så klart, Pedrosa 2:a och Lorenzo kommer in som 3:a....svårtippat.....

4-6 blir Crutclow, Bautista, Rossi med Dovi strax efter, Hayden får stryk av Barbera.....så blir det! :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi, tillsammans med de flesta andra, på gränsen till förnedrade av Stoner efter fredagens träningar men ändå än härlig inställning:

Valentino Rossi (Ducati Team) 8th (1:32.030)

“In the end, this first day didn’t go too badly, considering that we’re not so far from Bradl and Bautista. We improved the bike’s setup and I was able to go quite a bit faster in the afternoon compared to this morning. I also did some nice laps with the used tyre, which is important. Tomorrow we’ll try to make another step forward and look for a balance that allows me to ride well in the fast corners without losing too much traction in acceleration. Here we do lots of accelerating on the left side, so the tyre temperature goes up and the tyres begin to slide more and more. We’ll see tomorrow. We’ll have to continue improving as we did between today’s two sessions, and then we’ll also decide which tyre to use.”

Jämför ovan med:

Nicky Hayden (Ducati Team) 9th (1:32.312)

“It hasn’t been a great day. The conditions weren’t easy for anyone. It was cold and windy with a few spots of rain, which makes it tough on a fast track. I didn’t have a lot of confidence in the fast corners, as the bike was moving a lot and the track felt very bumpy. I had a lot of chatter and vibration, so it’s tough to push hard. Tonight we need to think about how we can improve the feeling and feedback and hopefully do a big step tomorrow.”

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Om man orkar vänta lite så rekomenderar jag BBC:s Motogp sändning. Nån som kallar sig Regenzy lägger ut alla racen på piratebay några timmar efter. Massa intervjuer med förare osv. En bra med rossi senast tex. Dock brukar bara Motogp racet finnas till hands. Inget kval och ingen moto2/3. Såg ett race på viasat hos en polare för ett tag sen och de var ju tråkigt i jämförelse. Fick sticka hem o tanka ner skiten o kolla igen :)

Trodde inte Casey skulle va överlägsen efter skadan och uppehållet men där ser man. Är det antalet varv genom karriären på just denna banan eller bara stödet från hemmapubliken? Ser fram emot racet!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Lorenzo kan vinna VM hur mycket han vill, det finns bara en som kan vara kung av GP & det är Casey!
Maken till talang och överlägsenhet när allt stämmer är det många år sen vi såg i GP. Nog för att det är träning 2 men när tredje flygande varvet är snabbare än vad nån annan klarar på hela träningen så vittnar det om att killen är något utöver det vanliga. Han är över sekunden snabbare än killen som ska lyfta bucklan..
I mina ögon är det rent av tragiskt att en sån fantastisk talang väljer att lämna GP. Hans syn på media, sponsorer och ibland tvivelaktigt beteende mot medtävlande må vara en sak, men att Casey väljer att lämna GP är inget annat än hemskt! Även om jag hoppas att Pedrosa vinner titeln så förstår jag att det ska till ett mirakel för att Jorge (välförtjänt) inte ska vinna VM. Men hur kul kan det eg. vara att vinna VM på PI när Casey vinner racet inför 75 000 människor som samtliga kommer hylla honom istället för vinnaren av VM?

Jag har en extern disk där jag brukar spara "bra" race & kval. FP2 2012 från PI kommer garanterat att ligga kvar där läänge. 230 blås över insidan på curbsen, samtidigt som framhjulet är i luften och det går på full bredsladd.. Inte konstigt att dom valde att döpa kurvan efter honom :yoparty

Bifogat

• casey1.jpg
    casey1.jpg
    25.2 KB · Visningar: 193
  • casey2.jpg
    casey2.jpg
    21.3 KB · Visningar: 275

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kan bara hålla med, körningen på curbsen i dag var något utöver det vanliga och visar en inställning som få av de andra har, om ens någon.

Nu när slutet av säsongen närmar sig blir det mer och mer uppenbart att jag kommer att sakna Casey nästa år. Inte för hans osympatiska och gnälliga personlighet, men för hans gudabenådade förmåga att köra hoj :(

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Stoner dominerar stort på PI. Blir tidsskillnaderna så här även på kvalet så borde Stoner få stå helt ensam i första led, först Stoner sedan ingen, följt av ingen och ingen sedan Lorre.

Både Ducati och dess förare har kunnat köra bra på denna banan, men kombon är verkligen usel.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Verkar inte bara vara Stoner som gillar kurva 3. Lorenzo, Pedrosa och Bradl kör med sladd :)

En mås mindre :3freak

RdP 7:a, före Bradl!

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bara dåligt väder kan förhindra att Haydens gamla banrekord slås av Stoner med upp emot en hel sekund på söndag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Skillnaden mellan Stoner och Rossi i tid är samma som mellan Rossi och Marquez, och detta på en av de snabbare banorna under säsongen.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Vad har ART tankat sina hojar med? Långsammaste ART 1 sek snabbare än nästa CRT samt att de klämt in sig bland de stora duccarna.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC