MotoGP 2013: Hertz British Grand Prix Silverstone

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ÄRligt talat, varför i hela friden går folk på trollens bete om rossi och går i polemik? :7peta

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kan faktiskt inte hålla med om kritiken mot Bautista längre. Visst att han gjorde några riktigt jävla klantiga saker i början på säsongen. Men om någon ska kritiseras för att inte hålla måttet är det numera Stefan Bradl i mina ögon. Killen sitter på bättre material än Bautista och ändå har han svårt att hänga med. Tycker att Bautista ha ryckt upp sig avsevärt de senaste loppen och håller en jämn nivå med Rossi i 90% av racen för att sedan tappa de sista 10%en.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan faktiskt inte hålla med om kritiken mot Bautista längre. Visst att han gjorde några riktigt jävla klantiga saker i början på säsongen. Men om någon ska kritiseras för att inte hålla måttet är det numera Stefan Bradl i mina ögon. Killen sitter på bättre material än Bautista och ändå har han svårt att hänga med. Tycker att Bautista ha ryckt upp sig avsevärt de senaste loppen och håller en jämn nivå med Rossi i 90% av racen för att sedan tappa de sista 10%en.

Bradl och Bautista har likvärdiga hojar från HRC med skillnaden att Bautista kör Nissin och Showa istället för Brembo och Öhlins.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Min känsla är att Bautista presterar så bra som han kan just nu. Bradl känns mycket mer som en man för framtiden. När han får till det blir det ju onekligen riktigt bra. 2a plats på Laguna Seca är inte skit direkt

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5884695 skrev:
Och de flesta skulle nog värdera de två senare tillverkarna högre än de två föregående.
Förvisso men man gör det utan att ha en egentlig kunskap i ämnet, mig inkluderad.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Min känsla är att Bautista presterar så bra som han kan just nu. Bradl känns mycket mer som en man för framtiden. När han får till det blir det ju onekligen riktigt bra. 2a plats på Laguna Seca är inte skit direkt

Förvisso men då var både Lorenzo och Pedrosa inte i fullt slag. Bradl måste liksom Rossi och Crutchlow lyckas höja sig ett snäpp om de regelbundet ska kunna ta pallplatser för nu är det mer pga yttre omständigheter än egen prestation som avgör om de kommer 4-6 eller råkar hamna på pallen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Förvisso men man gör det utan att ha en egentlig kunskap i ämnet, mig inkluderad.
Det räcker väl med att titta på vad resten av startfältet använder. Om Nissin och Showa var bättre än Brembo och Öhlins skulle fler använda dem.

Förvisso men då var både Lorenzo och Pedrosa inte i fullt slag. Bradl måste liksom Rossi och Crutchlow lyckas höja sig ett snäpp om de regelbundet ska kunna ta pallplatser för nu är det mer pga yttre omständigheter än egen prestation som avgör om de kommer 4-6 eller råkar hamna på pallen.
Precis som Lorenzo måste höja sig ett snäpp och vinna race även när inte Marquez är skadad.

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
P€RRA;5884738 skrev:
Det räcker väl med att titta på vad resten av startfältet använder. Om Nissin och Showa var bättre än Brembo och Öhlins skulle fler använda dem.

Tja, men inte är det förbjudet för Bautista att prova Brembo och se hur det går?

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Tja, men inte är det förbjudet för Bautista att prova Brembo och se hur det går?

Någon av Nissin och Showa erbjöd väl honom en riktigt bra deal för att fortsätta köra på deras produkter en säsong till om jag inte missminner mig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5884738 skrev:
Jag har inte uttalat mig om vilket som är bäst eftersom jag inte vet det.

P€RRA;5884738 skrev:
Precis som Lorenzo måste höja sig ett snäpp och vinna race även när inte Marquez är skadad.
Vilket han har gjort redan i år, till skillnad från Bradl.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5884900 skrev:
Men då var ju Marquez färsk :tungan

I år räknas inte vinster som tidigare. Nu måste alla vara 100% friska för att en seger ska räknas, iaf på SH :)
Det är ganska sällan som två olika VM-ledare kraschar ut sig och skadar sig så illa att de inte kan tävla på två race som är direkt efter varandra. Lorenzo ledde efter Catalunya och skadade sig på Assen. Pedrosa ledde efter Assen och kraschade bort sig på Sachsenring.
Det talas naturligt om det eftersom det hade stor inverkan på mästerskapet och styrkeförhållandet mellan förarna.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard

Naturligtvis kan inte heller jag personligen skilja på kvalitativa skillnader mellan fjädrings- och bromskomponenter, men man får väl förlita sig till vad experter och kommentatorer säger. Därav mitt uttalande om Bradls materialövertag mot Bautista.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Naturligtvis kan inte heller jag personligen skilja på kvalitativa skillnader mellan fjädrings- och bromskomponenter, men man får väl förlita sig till vad experter och kommentatorer säger. Därav mitt uttalande om Bradls materialövertag mot Bautista.

Nej men vissa på SH kan svara på allt! huruvida något eller någon är bättre eller sämre.
Detta är en seriöst forum där det bara förekommer relevanta diskussioner.:hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nej men vissa på SH kan svara på allt! huruvida något eller någon är bättre eller sämre. Detta är en seriöst forum där det bara förekommer relevanta diskussioner.:hihi
Man kan titta på vilka produkter de bästa teamen eller majoriteten har valt och dra slutsatser. Så svårt är det inte.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Eftersom tråden ändå lever vidare....

Någon mer än jag som anser det vara synd att de bygger om gamla klassika banor till oigenkännlighet? De borde k-märkas och bevaras istället. Silverstone ser ut att bara ha bevarat den geografiska placeringen, kan inte känna igen de klassika kurvorna. Mest synd på Hockenheim, som Schwantz&Co hade sina klassiska duster på och som genererade Kevins berömda citata - men som nu helt saknar den snabba ovalbiten genom skogen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fast en motogp-hoj hade gått i omloppsbana på gamla Hockenheim. Eller så hade dekalerna smält på grund av friktionen mot fartvinden.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!