Kan faktiskt inte hålla med om kritiken mot Bautista längre. Visst att han gjorde några riktigt jävla klantiga saker i början på säsongen. Men om någon ska kritiseras för att inte hålla måttet är det numera Stefan Bradl i mina ögon. Killen sitter på bättre material än Bautista och ändå har han svårt att hänga med. Tycker att Bautista ha ryckt upp sig avsevärt de senaste loppen och håller en jämn nivå med Rossi i 90% av racen för att sedan tappa de sista 10%en.
Och de flesta skulle nog värdera de två senare tillverkarna högre än de två föregående.Bradl och Bautista har likvärdiga hojar från HRC med skillnaden att Bautista kör Nissin och Showa istället för Brembo och Öhlins.
Förvisso men man gör det utan att ha en egentlig kunskap i ämnet, mig inkluderad.P€RRA;5884695 skrev:Och de flesta skulle nog värdera de två senare tillverkarna högre än de två föregående.
Min känsla är att Bautista presterar så bra som han kan just nu. Bradl känns mycket mer som en man för framtiden. När han får till det blir det ju onekligen riktigt bra. 2a plats på Laguna Seca är inte skit direkt
Det räcker väl med att titta på vad resten av startfältet använder. Om Nissin och Showa var bättre än Brembo och Öhlins skulle fler använda dem.Förvisso men man gör det utan att ha en egentlig kunskap i ämnet, mig inkluderad.
Precis som Lorenzo måste höja sig ett snäpp och vinna race även när inte Marquez är skadad.Förvisso men då var både Lorenzo och Pedrosa inte i fullt slag. Bradl måste liksom Rossi och Crutchlow lyckas höja sig ett snäpp om de regelbundet ska kunna ta pallplatser för nu är det mer pga yttre omständigheter än egen prestation som avgör om de kommer 4-6 eller råkar hamna på pallen.
P€RRA;5884738 skrev:Det räcker väl med att titta på vad resten av startfältet använder. Om Nissin och Showa var bättre än Brembo och Öhlins skulle fler använda dem.
Tja, men inte är det förbjudet för Bautista att prova Brembo och se hur det går?
Eftersom Nissin och Showa betalar kalaset så är det nog svårt utan konsekvenser.Tja, men inte är det förbjudet för Bautista att prova Brembo och se hur det går?
Jag har inte uttalat mig om vilket som är bäst eftersom jag inte vet det.P€RRA;5884738 skrev:Det räcker väl med att titta på vad resten av startfältet använder. Om Nissin och Showa var bättre än Brembo och Öhlins skulle fler använda dem.
Vilket han har gjort redan i år, till skillnad från Bradl.P€RRA;5884738 skrev:Precis som Lorenzo måste höja sig ett snäpp och vinna race även när inte Marquez är skadad.
Men då var ju Marquez färskVilket han har gjort redan i år, till skillnad från Bradl.
Det är ganska sällan som två olika VM-ledare kraschar ut sig och skadar sig så illa att de inte kan tävla på två race som är direkt efter varandra. Lorenzo ledde efter Catalunya och skadade sig på Assen. Pedrosa ledde efter Assen och kraschade bort sig på Sachsenring.P€RRA;5884900 skrev:Men då var ju Marquez färsk
I år räknas inte vinster som tidigare. Nu måste alla vara 100% friska för att en seger ska räknas, iaf på SH![]()
Förvisso men man gör det utan att ha en egentlig kunskap i ämnet, mig inkluderad.
Naturligtvis kan inte heller jag personligen skilja på kvalitativa skillnader mellan fjädrings- och bromskomponenter, men man får väl förlita sig till vad experter och kommentatorer säger. Därav mitt uttalande om Bradls materialövertag mot Bautista.
Man kan titta på vilka produkter de bästa teamen eller majoriteten har valt och dra slutsatser. Så svårt är det inte.Nej men vissa på SH kan svara på allt! huruvida något eller någon är bättre eller sämre. Detta är en seriöst forum där det bara förekommer relevanta diskussioner.![]()
Precis!Fast en motogp-hoj hade gått i omloppsbana på gamla Hockenheim. Eller så hade dekalerna smält på grund av friktionen mot fartvinden.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |