MotoGP 2017 #1: Grand Prix of Qatar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå Rossi, han fick sig en rätt ordentlig kyss i starten där. :3freak
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hade också usel ljudkvalité. Ingen bas. Har aldrig upplevt det förut. 3:e året med MotoGP Videopass för mig.

Okej, då var jag inte ensam alltså. Hoppas det var ett engångstillfälle då ljudet på hojarna är en stor del av upplevelsen med :).

Skrev till MotoGP.com under tiden som racet kördes och dom var jäkligt snabba på att svara tillbaks att dom skulle titta på det och att dom var noga med att försöka tweeka in rätt ljudbild på allting, men märkte ingen skillnad under det racet.

Men som sagt, hoppas på bättre nästa gång då, för allt annat historiskt material var super bra ljud på :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Premiärracet innehöll allt man kan önska sig:

*VR visar att man aldrig kan räkna bort honom
*JL så jävla underbart att se han komma på P11 eller vad han nu hamnade på
*Zarco, obligatorisk do or die från en rookie
*Marquez hade inte riktigt pace men körde smart och tog poäng
*Vinales, hatten av, inte helt oväntat även om det såg dåligt ut under warm up och i början av racet
*Iannone verkar aldrig lära sig
*Crutchlow krachade inte bara en gång utan två..
*Dovi, ständig tvåa, bra kämpat!

PS. Riktigt skönt att racet blev av med tanke på publik, scheman osv.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Obegripligt att man fortfarande tjatar om Rossi, den tråkigaste föraren i bild under gårdagens race, ja han är snabb, ja han saknar det sista. Han finns där och äter smulorna ifall de gör misstag där fram och kommer i anslutning till täten precis som förra året, vinner säkerligen ett par race när de andra inte hittar rätt eller skruvar bort sig. Farlig i totalen.

Nog om honom.

Zarko!!! Jösses, hoppas verkligen han fortsätter i detta tempo på hjulen och att inte Yamaha straffar en eventuell framfart snabbare än fabrikarna. Gårdagens överaskning.

Iannone!!! Krash is king, om han får styr på psyket kommer även han bli farlig på Suzukin i år vad det verkar.

Honda??? Hoppas det enbart var detta första race hojen gick så "dåligt" annars kommer de vara hopplöst efter hur bra och stabil numera MM ändå är.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Exakt vad var det som Iannone gjorde fel? Det var ju inte direkt en Iannone-vurpa((TM) den här gången. Jag tyckte det såg ut som mer otur är att han var klantig men ni verkar ju rätt samstämmiga..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Shit vad jag ville att Zarko skulle ta skiten! Skaka om lite :)

Man fick undvika Facebook tills man laddade ner racet nu på morgonen...

Viasat, ni är för dyra!

MotoGP.com, spola i videos går ej? (lyckades inte på testvideos, någon med tips?)
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Exakt vad var det som Iannone gjorde fel? Det var ju inte direkt en Iannone-vurpa((TM) den här gången. Jag tyckte det såg ut som mer otur är att han var klantig men ni verkar ju rätt samstämmiga..

Varken Zarko eller Iannone hade väl några tydliga klantvurpor men vissa verkar pusha gränserna lite mer än andra. Om man vänder på det, inga högoddsare att Zarko som körde snabbast i starten eller att Ian och Cru krashade om än tråkigt att så var fallet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Exakt vad var det som Iannone gjorde fel? Det var ju inte direkt en Iannone-vurpa((TM) den här gången. Jag tyckte det såg ut som mer otur är att han var klantig men ni verkar ju rätt samstämmiga..

Enligt Marcquez, på Crash.net, så är Ianonne på honom direkt innan vurpan.
Inte så lätt att se ens på reprisen men tittar man kan man (möjligen?) se en liten vobble på framhjulet innan Ianonne går ikull.
Som MagnusK säger så ligger vissa lite över sina gränser och "The Maniac" hör nog hit.
Ianonne fick en ganska aggressiv bredsida av MM tidigt i loppet så ev hämningar var nog också borta.
Jag var som sagt livrädd att han skulle ta med sig Marc men att det var så nära...
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Shit vad jag ville att Zarko skulle ta skiten! Skaka om lite :)

Man fick undvika Facebook tills man laddade ner racet nu på morgonen...

Viasat, ni är för dyra!

MotoGP.com, spola i videos går ej? (lyckades inte på testvideos, någon med tips?)

Håller med, Viasat är för dyra.

Jag kunde spola i MotoGP.com:s videos, bara det att där är ett jäkla lagg. Tar typ en halv minut innan skiten uppdaterar sig och börjar köra igen till dit man hoppade. Sitter ändå på en 250MB/s lina så förmodar lagget ligger på deras sida.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Grymt öppningsrace!
Säsongen verkar helt klart lovande :)

För er med problem med uppspelningen:

Jag har inte provat detta än, men kommer definitivt göra det när jag kommer hem.

https://www.reddit.com/r/motogp/comments/61gqov/video_pass_tampermonkey_script_to_force_html5/

Kortfattat, installerar man ett tillägg till webbläsaren (firefox eller chrome) som gör det möjligt att tvinga igång skript när man besöker en hemsida. Där lägger man sedan in skriptet som personen på reddit komponerat ihop. Vad som händer är att man då tvingar Motogp.com att köra HTML5 istället för flash(som suger).
Troligtvis kommer detta kunna lösa problem för många. Återkommer när jag provat runt lite :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Varken Zarko eller Iannone hade väl några tydliga klantvurpor men vissa verkar pusha gränserna lite mer än andra. Om man vänder på det, inga högoddsare att Zarko som körde snabbast i starten eller att Ian och Cru krashade om än tråkigt att så var fallet.
Om man spelat på trippeln att Cru, Ian och Bau skulle vurpa ut sig så tror jag inte man skulle fått pengarna tillbaka...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Om man spelat på trippeln att Cru, Ian och Bau skulle vurpa ut sig så tror jag inte man skulle fått pengarna tillbaka...

:skrattaåt

Nej, och hur kunde Cru kasta sig först i en kurva, och så igen bara några kurvor senare. Olja på däcken? Olja på handtagen?


Hursom, det var en jäkla kul öppning på säsongen 2017. :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Obegripligt att man fortfarande tjatar om Rossi, den tråkigaste föraren i bild under gårdagens race, ja han är snabb, ja han saknar det sista. Han finns där och äter smulorna ifall de gör misstag där fram och kommer i anslutning till täten precis som förra året, vinner säkerligen ett par race när de andra inte hittar rätt eller skruvar bort sig. Farlig i totalen.

Nog om honom.

Zarko!!! Jösses, hoppas verkligen han fortsätter i detta tempo på hjulen och att inte Yamaha straffar en eventuell framfart snabbare än fabrikarna. Gårdagens överaskning.

Iannone!!! Krash is king, om han får styr på psyket kommer även han bli farlig på Suzukin i år vad det verkar.

Honda??? Hoppas det enbart var detta första race hojen gick så "dåligt" annars kommer de vara hopplöst efter hur bra och stabil numera MM ändå är.

Med risk att låta som en riktig "fan-boy" så..

Rossi pushade under de varven han jagade och närmade sig så att det släppte fram påväg mot apex flera gånger vad jag kunde se, troligen insåg han att risken var för stor och att det skulle kosta extremt mycket att komma upp och ev.förbi.
Antingen har du rätt i att det sista saknas hos han, eller snarare att de andra tagit ett kliv han inte mäktar med, eller så har han kanske svårt att komma på hur det nya framdäcket ska gå att utnyttja till max, tar ju längre tid att lära ju äldre man blir.

I det läget så valde han troligen att avvakta andras misstag/problem beredd att hugga, precis som MM gjorde när den gamle passerade istället för att gå av i en fight man har väldigt lite att vinna på men en massa att förlora, de har lärt sig av misstagen vilket Ianonne ännu har kvar att göra...

MM kan ju lidit lite av att han bytte till medium fram innan start med, går ju inte att gasa om det inte styr, tyckte han var lite svagare än vanligt in i böj med.
Om inte Crutchlow bytte det hårda kan det förklara hans krascher med, ena såg ut som en plötslig förlust av grepp fram.

Sukkan verkar stark, antingen det eller så är det som vanligt när inte greppet är på topp, vore kul om de fått ordning på fästet så de kan vara med nu så kanske Ianonne slipper kasta hojen varje race. :D
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nej, och hur kunde Cru kasta sig först i en kurva, och så igen bara några kurvor senare. Olja på däcken? Olja på handtagen?

Andra gången han kraschade var för att styre och gashandtag sabbades vid första, han erkände sen att han borde inte ha försökt efter första kraschen.

MM kan ju lidit lite av att han bytte till medium fram innan start med, går ju inte att gasa om det inte styr, tyckte han var lite svagare än vanligt in i böj med.
Om inte Crutchlow bytte det hårda kan det förklara hans krascher med, ena såg ut som en plötslig förlust av grepp fram.
Crutchlow bytte till medium han också. Tycker det såg väldigt mycket ut som att MM led av att ha bytt framdäck, antagligen samma för CC.

http://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2017/march/motogp-crutchlow-lucky-to-escape-intact/
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Exakt vad var det som Iannone gjorde fel? Det var ju inte direkt en Iannone-vurpa((TM) den här gången. Jag tyckte det såg ut som mer otur är att han var klantig men ni verkar ju rätt samstämmiga..

Tyckte det såg ut som han var på framförvarande hojs bakdäck med sitt framdäck. Inget direkt fel, men i ett race där fästet är allmänt opålitligt normalt sett, och i synnerhet opålitligt den här gången så kan det ju vara lite onödigt. Sedan har han ju en ganska lång rad do or die krascher bakom sig där han dessutom plockat med sig andra av banan.
Han har väl till och med i någon intervju sagt att det är en planerad körstil för att alla andra ska veta att det är bäst att akta sig när han kommer.

Shit vad jag ville att Zarko skulle ta skiten! Skaka om lite :)

Man fick undvika Facebook tills man laddade ner racet nu på morgonen...

Viasat, ni är för dyra!

MotoGP.com, spola i videos går ej? (lyckades inte på testvideos, någon med tips?)

Jag kan hoppa framåt/bakåt, men MotoGP verkar ha mer last på sina servrar eller fulkod i sin flash för tillfället som gör att det går fruktasvärt segt.

:skrattaåt

Nej, och hur kunde Cru kasta sig först i en kurva, och så igen bara några kurvor senare. Olja på däcken? Olja på handtagen?


Hursom, det var en jäkla kul öppning på säsongen 2017. :tummenupp

Han är väldigt mycket pannben, och första kraschen pajade något på hojen av att döma hur andra kraschen såg ut. Lite samma inställning som Marquez 2015, men med mindre rå förmåga att köra.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
17425880_2252495631642460_6082738920673420478_n.png


Fick han sig en rejäl utskällning tror ni? :näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
17425880_2252495631642460_6082738920673420478_n.png


Fick han sig en rejäl utskällning tror ni? :näsblod

"I made a mistake and I really hope it is my first and last time."
Jag tror tåget har gått för ganska längesedan gällande första gången. :hihi
Men, det skulle vara kul att se honom köra utan att kasta hojen i lecahavet så ofta, han kan ju köra fort.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top