Vi tv-experter sitter ju bara inne på gissningar så klart men magkänslan säger att det finns förare typ Marq, Iannone, Stoner, Zarco som är mindre "känsliga" förare o i det andra spektrumet hittar vi Lorenzo, Pedrosa, med flera som kräver en mer "exakt" hoj. För mig är det fortfarande högst oklart varför JL valde just Ducatin som så många tidigare har misslyckats på och som känns ganska ruffig.
Vi tv-experter sitter ju bara inne på gissningar så klart men magkänslan säger att det finns förare typ Marq, Iannone, Stoner, Zarco som är mindre "känsliga" förare o i det andra spektrumet hittar vi Lorenzo, Pedrosa, med flera som kräver en mer "exakt" hoj. För mig är det fortfarande högst oklart varför JL valde just Ducatin som så många tidigare har misslyckats på och som känns ganska ruffig.
Jag tror att Lorenzo har mått väldigt dåligt hos Yamaha där han kände att även fast han körde snabbare så har alltid Rossi varit mer populär, både hos Yamaha men framför allt hos media och publiken.
Att gå till Ducati och bli världsmästare skulle sporra hans ego enormt, på den hojen Rossi misslyckades totalt med.
Tyvärr gick det inte riktigt som tänkt.
Känslan att va Dovi, leverera resultat till ett tionde av lönen typ
Jag kan tänka mig att med MM som världsmästare 2016 så kände Lorenzo han behövde något bättre, snabbare.
Och tog Ducatitåget och pengarna.
Jag räknar inte ut Lorenzo.
Lyckas han förbättra sig lika mycket som han gjorde mellan de 1a 9 loppen 2017 till de sista 9 loppen 2017
så kommer han vara med i toppen 2018.
tex enkel biljett till Mars hade jag nog tvekat lite inför.
Jag har både teorier och hypoteser i ämnet, dock inget som kommer att diskuteras på ett internetforum. När allt kokas ner så kan man i alla fall säga att det handlar om balansen mellan en cykel för ultimat varvtid och en cykel för ultimat racetid. Ingen har båda och ingen kan heller ändra sig snabbt mellan båda under en och samma racehelg. Men några har lättare än andra att hitta en hyfsad balans mellan båda, på grund av hårdvara (material), mjukvara (inställningar) och körstil.
Hur resonerar teamen ifall körstil och mjukvara är som de är?
Borde man i sådana fall inte skita i kvalen och satsa max på att få till race pace och göra som Marquez?
Eller är marginalerna så små att det inte lönar sig ifall man kvalar i undre halvan?
Å andra sidan slipper man mycket på Mars som t.ex tjafsa ljusinsläpp med byggnadsnämnden när man vill glasa in sin altan, ansöka om speciella tillstånd för att få förmånen att parkera på sin arbetsplats, dagens ris på facebook för att man varmkört sin pärla med mera, med mera.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |