Som jag tolkar det, med min extremt begränsade insyn, så när man tar hojen från startgridden till depån så får man starta uppvärmningsvarvet från depåutfarten och sen ställa sig sist på gridden, i den ordning man kvalat om det är mer än en förare. I det här fallet så tog alla utom Miller av sin hoj från banan och därmed skulle de starta från sist på gridden.
Däri kommer frågan om vad "back of the grid" är definierad till. Är det efter sista kvalplats eller är det efter den föraren som är längst bak på gridden (i det här fallet Miller). Race Direction har gjort bedömningen att det var det förstnämnda som gällde. Nu blev det ju inte exakt så eftersom det skulle resultera i ett antal förare utanför gridden pga för få grid-platser och det var därför som de fyllde upp bakifrån, från sista plats och framåt.
Ur mitt perspektiv ser det ut som den minst dåliga lösningen på problemet.
Med det sagt - du har ju en en hel del större insyn än jag, och de flesta andra av oss här, så jag undrar lite vad det är du åsyftar på gällande den orättvisa behandlingen?
De andra skulle ha fått köra första varvet på regndäcken, och göra ett byte under race istället.