MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Sendan undrar jag om MM kände till reglerna:va Kanske nu är det dags att lära sig så att inte upprepas såna incidenter igen!:)

MM har väl stått på gridden i 10 år nu, klart han egentligen vet vad som gäller.

Inte skitful men inte helt clean heller kanske?
Alla här som racear vet kanske vad som gäller?
Om man har framhjulet före har man rätt till spår?
Isf ser det ut som Dani har sitt hjul före men eftersom han är snäll(?) så flyttar han sig för att inte crasha.
Ifall man har rätten om man ligger innanför så är Zarco fri.

Tycker generellt att det blivit vanligare med att trycka sig in där ingen lucka finns.
Kanske ett nödvändigt(?) ont då det är tätare race nu.

Sen var det ju Marc som fick Dani att sitta upp lite första ggn.

Ja att kalla det helt clean är ju kanske lite generöst. Zarco kör lite väl tufft ibland för min smak (och för hans egen skull tror jag), men han dundrar iallafall inte in i folk som en tjur gång på gång under samma race.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Borde inte MM fått svartflagg direkt efter att han tryckt ut VR? Var ju ganska uppenbart att han var för het på gröten och riskerade att förstöra för fler eller faktiskt skada andra? Var ju inte det första han gjorde fel detta race.

faloxe

Medlem
Gick med
8 Jun 2016
Hoj
Daytona 675 -07 och så småning om kanske något motardliknande
Jag tycker att MM bör introduceras till folkrace! Tror han skulle känna sig väldigt hemma där. Incidenterna är trots allt inte engångsföreteelser utan en röd tråd i hans körbeteende..

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Hehe. Vilken shitstorm det är, och den kära Rossi gör sitt för att elda på.

Han är nog den sista som skall tacka nej till en ursäkt. Han vann ett race i Jerez efter att ha torpederat Sete. Det blir löjligt när han skall skicka sin lilla kompis för att säga att han inte vill ha en ursäkt. Man up.

Rossi kör in i Sete och vinner:

Rossi plockar ner Stoner:

Rossi trycker ut Marquez:

Det är inte svårt att ta emot en ursäkt, och samtidigt säga vad man tycker om händelsen. Man gör inte som Rossi och gråter ut i pressen efter att ha vägrat prata med MM. Men det kanske passar hans agenda för han lär ju smutskasta Marquez så mycket han kan och se till att en så stor del av publiken vänder sig mot MM, precis som tidigare.
Det skall bli intressant att se vad som händer de kommande racen.

Jag tyckte racet var riktigt bra, och blev såå imponerad av Marquez tempo. Men jäklar vilka onödiga och hetsiga omkörningar det var. Det är aldrig rimligt att göra en Iannone. Det fanns liksom inget utrymme och då spelar det ingen roll hur mycket snabbare man är.
Det känns som att den här säsongen kan bli rätt spännande trots allt :D

Går inte riktigt att jämföra detta.

Rossi vs. Sete, det var sista varvet, sista kurvan och Sete lämnade en stor lucka.

Rossi vs. Stoner, det en omkörning som i sig var hur ren som helst, oturligt nog tappade Rossi framhjulet. Det är väl enda gången i modern tid som Rossi kör omkull någon annan.

Det fanns ingen som helst lucka när Marquez skulle passera både A Espargaro och Rossi.

Även om jag är stort Rossi-fan så tycker jag Rossi överdriver lite. Tror knappast Marquez gjorde det med flit och ville få omkull Rossi.

Riktigt synd för det var ett grymt roligt och händelserikt race och satan vad Marquez sågade sig genom fältet.

Tyvärr kommer nog stämningen bli riktigt illa ala 2015-2016 igen..

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
https://www.youtube.com/watch?v=qYhDTJCCPks

Alltså VR påstår att MM körde på folk medvetet....i så fall väldigt tragisk att han upplever så...

Det är inte svårt att ta emot en ursäkt, och samtidigt säga vad man tycker om händelsen. Man gör inte som Rossi och gråter ut i pressen efter att ha vägrat prata med MM. Men det kanske passar hans agenda för han lär ju smutskasta Marquez så mycket han kan och se till att en så stor del av publiken vänder sig mot MM, precis som tidigare.

Rossi du är bättre än så...

Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Motogp borde kanske titta efter jaktstart lr rally metoden för att slippa såna incidenter....:hihi

- - - Updated - - -

Han stannade och hjälpte Smith när han gick omkull, tror han passade på att fråga lite om hojen och teamet inför nästa säsong, om det är något speciellt han bör tänka på och så...:hihi

Haha:rofl:rofl:rofl

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
En jävligt positivt grej jag reagerade över nu i helgen dock, Crafar var enormt mycket bättre jämfört med hans katastrofala insats i Qatar! :tummenupp

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag kan inte vara den enda som tycker att Zarcos omkörning var hård men inte på något vis fel? Där är ett tydligt gap lämnat av DP, ingen direkt kontakt och enda anledning till att DP kör av är att han drar på för hårt i det blöta. Hade det varit i det torra hade ingen ens reagerat över saken, men det är ju klart lätt att säga nu.

Jag håller med. Inte ens i närheten av torpederingarna MM gjorde

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Multistrada 950s
De flesta har kanske sett den men har inte varit med i tråden vad jag kan se.
Lin Jarvis syn på saken.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Även om jag är stort Rossi-fan så tycker jag Rossi överdriver lite. Tror knappast Marquez gjorde det med flit och ville få omkull Rossi.

Håller med. Som jag skrev redan i går så tycker jag personligen att MM gjorde bort sig totalt i går, men det blir ju löjligt när Rossi och Yamaha brer på så där och lägger fram det som att MM aktivt försöker köra omkull motståndare och dessutom blir glad över det, som att det ingår i hans strategi.

Känns som att det taktiskt rätta istället borde vara att lämna in sina protester varje gång något liknande inträffar och hela tiden hänvisa till tidigare inlämnade protester. För att sakta men säkert fylla på bägaren, till sist kommer ju bägaren att rinna över även för race direction och MM plockas av och straffas ordentligt.

Är förmodligen någon sorts avstängning som krävs för att han ens ska försöka ändra sig till det bättre när det gäller den här typen av manövrar.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Undrar hur Ianonne känner sig idag när han fått smälta att han definitivt är nummer 2 på suzukin rejält distanserad av sin teamkompis, tror inte riktigt den sitsen passar honom.
Kanske känner det lite som Lorezo på ducce....

Vilka kontrakt är öppna nu efter säsongen?

I övrigt verkar honda kommit längst i utvecklingen, de är just nu ett steg före, när Yamaha och Ducati fått ordning på bitarna något/några race in i europasäsongen(då det börjar på riktigt)så kommer antalet satellit-placeringar minska till en mer normal nivå med enstaka inhopp i toppen när allt råkar stämma eller vädret spelar ett spratt.
Däremot kanske Suzuki kan hänga på lite bättre i år med hel Rins och positiv anda i teamet efter säsongsöppningen, framgång föder framgång och fram till han "tappade" hojen var Rins bra med i premiären, de får ju utveckla under säsong.

Ska bli jäkligt intressant att se hur det går i nästa, inte bara racet utan även spelet runt om.
Undrar om Rossi hade varit lika "offensiv" om han inte haft nytt kontrakt eller om han hade varit lite mer diplomatisk....

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Är det inte bättre att ledningen stänger av MM resten av säsongen så att alla blir glada och nöjda???:banana

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kanske känner det lite som Lorezo på ducce....

Appropå det.. vilket jäkla mörker för Lorre.. såg jag rätt om han ligger sist i poängsammandraget hittils?
Gå från att vara med i titelfighten mer eller mindre varje år till att ligga sist, lär sätta sig i huvudet..

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Är det inte bättre att ledningen stänger av MM resten av säsongen så att alla blir glada och nöjda???:banana

Ungefär lika bra som att klassa ned alla sölkorvar som inte körde under 1,40 på banan.

@He rik
Suzuki-Iannone, KTM och Tech 3 samt Honda-Pedrosa finns väl tillgängliga (utöver Ducati-Lorenzo) inför nästa säsong? Jag tror att det stämmer iaf. Det känns som att det kan hända en del inför 2019.

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06

Håller på Rossi men det låter lite väl drastiskt tycker jag :)
Bättre att låta honom stå över ett race, plocka någon poäng från honom eller eventuellt ett personligt bötesbelopp som i hockeyn kanske.
Stänger man av honom så kommer alla köra med det i bakhuvudet sen och aldrig riktigt våga köra tufft ifall något skulle hända för då riskerar man hela sin säsong.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Stänger man av honom så kommer alla köra med det i bakhuvudet sen och aldrig riktigt våga köra tufft ifall något skulle hända för då riskerar man hela sin säsong.
Ett par säsonger kan han väl vila sig utan att det gör nån skada?:7peta

Det är ju sånt här man kommer åt med ett poängsystem för vårdslöshet. Gör man tre saker så får man stå över ett race.
Få se nu...inte hålla igång mc:n, köra åt fel håll, torpedera en förare, torpedera en till...då borde man slippa ett race och ett träningspass tävlingen efter det.:smasha

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Rossi fick som straff att starta sist.

Men vem är det som straffas om Marc startar sist? Alla? :va ;)

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Rossi fick som straff att starta sist.

Men vem är det som straffas om Marc startar sist? Alla? :va ;)

Frågan är om det verkligen blir något mer straff?
Marquez fick 30 sekunders påslag under racet.

Rossi fick sitt straff efter racet i Malaysia.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år