Kratoz
Gudomlig sporthojare
Binder får ett "long lap" straff för att ha bowlat ut Miller.
https://www.crash.net/motogp/news
https://www.crash.net/motogp/news
Javisst gör jag det, 2000 vann Roberts Jr 4 lopp (Sepang, Jerez, Catalunya, Motegi) och 2006 vann Hayden 2 lopp (Assen, Laguna Seca)
Får ta ett snack med polaren som har vilselett mig.
En du kan ta och kolla upp istället på den fronten är ju Emilio Alzamora.
Zarco visar att han vill vara med Ducati iallafall, satte en bra tid innan crash i Q2, hade kanske kunnat bli ännu bättre.
Det måste vara en slump att de 4 som inte gillar banan råkar köra ducati. Samt att två av dem ändå inte ska köra dem nästa år.
Dovi kämpade ändå tills Espargaro knuffade ut honom, ska man knuffa så ska man hålla spår som Mir
Det där stämmer inte. NH vann två lopp sitt år och KR vann flera än så. Vad som är sannolikt om årets säsong är svårt att sia om
Däremot så är Hayden en Mästare, som inte vann något lopp säsongen efter sin vinst.
Är det därför han är så jäkla bitter och håller på bakom kulisserna i depån?
OnT: Morbidelli har rätt lik körstil som Lorre hade. Inte en slump att de har samma coach/teamchef kanske. Tyckte Marquez körde riktigt snyggt och stabilt fram tills han kraschade också. Inte alls som sin bror. Ska bli intressant att se hur det går nästa år.
Jag tycker båda Petronas förarna liknar Lorre i sina bästa stunder.
Det är väl helt enkelt så man kör den hojen snabbast?
I den kategorin finns väl troligen rätt många... Lucchinelli till exempel...
Ja, så är det i viss mån, men tycker nog att Quarten har en mer aggressiv körstil emellanåt, jämfört med Lorre och Morbi.
Dessutom - ytterligare sju sekunder kapade på racetiden och hela denna veckas podium snabbare än förra veckans vinnare, trots att flera ”overnight rain” spolat bort lite grepp...
Jag fick för mig att media "upptäckt den" pga att vissa förare bytte mitt i säsongen.. Stämmer det?Alla Öhlins kunder inom MotoGP har haft tillgång till den ”nya” stötdämparen sedan Sepangtesten i Februari och en föregångare har testats med vissa fabrikers interna testteam långt innan dess. Det är bara media som precis har upptäckt den och sedan fått för sig att den nyligen har introducerats mitt under ett GP...
Ett flertal förare använder denna, exakt vilka och när är information som tillhör kunderna.
Alla tillverkare som använder Öhlins är väl medvetna om denna stötdämpare, men olika tillverkare har olika planering och olika scheman för hojens utveckling. Något som blir väldigt uppenbart under en konstig säsong som denna med ett fyra månader långt uppehåll och - i de flesta fall - total avsaknad av testmöjligheter.
Därav lite olika fokus på fjädring och därmed lite olika introduktionstillfällen. Flera förare har använt denna stötdämpare sedan Sepangtesten, ytterligare ett flertal sedan tisdagstesten mellan de två racen i Misano. Exakt vilka och när är inte offentlig information.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|