MotoGP 2021 #1: Barwa Grand Prix of Qatar

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det där med däcken, hur mkt skiljer egentligen ett ex från ett annat ex? Vart och vartannat lopp så tar de ibland till synes random slut för somliga men inte för andra. Sen när har tex Viniales blivit mkt bättre på bevara däck en Quarten?
Missförstå mig inte för jag tycker det var kul att V vann - men däckvalen , och då menar jag inte hårt eller mjukt, får mig att tänka på bingo-lotto.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Däcken är väl den enskilt mest avgörande komponenten på en hoj så det är klart att det är av avgörande betydelse att ha förmågan att hålla liv i dom.
Vissa förare verkar ha förtvivlat svårt för det medans andra klarar det bättre. Tycker att jämförelsen mellan Zarco och Miller är väldigt talande, de sitter dessutom på identiskt material. Det är knappast så att den gode fransosen fiser runt och sparar däck... ändå har han oftast grepp kvar de sista varven något Miller nog aldrig har upplevt.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Oki jag verkar hur som helst inte vara den enda som har reflekterat över vad jag tycker mig ha sett under många års tid nu

"But apparently both tyres came from the same batch. Some will be good, some will be bad… you get what you get and you have to deal with it.”

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Oki jag verkar hur som helst inte vara den enda som har reflekterat över vad jag tycker mig ha sett under många års tid nu

"But apparently both tyres came from the same batch. Some will be good, some will be bad… you get what you get and you have to deal with it.”
Det fina är att publiken inte heller vet vad som väntar. Spänning drar mer publik, mer pengar till Dorna.
Ett företag in underhållningsbranschen precis som galopp, trav, wrestling och MMA.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det finns en anledning till att alla tillverkare numera har flera personer som enbart jobbar med däckanalys. Att försöka förutspå däckets karakteristik och rent av välja racedäck så tidigt om möjligt under helgen kan bli den vinnande strategin. En del har kommit längre än andra på den fronten och olika förare är olika mottagliga för denna trots allt relevanta information.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras